Comp start spontaan op...huh?

Pagina: 1
Acties:

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40
`S nachts als mn PC uitstaat wil het nog wel eens voorkomen dat mijn PC spontaan begint te booten, zonder dat iemand in de buurt is.
Soms moet ik wel 3 keer mijn bed uit, de andere nacht helemaal niet.

Als mijn broer zijn pc bij mij neerzet voor een weekend gebeurd hetzelfde met zijn PC; soms wel, soms niet. Als de comp bij hem staat gebeurd het nooit.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb geen wake on Lan en geen toetsenbord activatie.
Ik snap er niets van, kan het liggen aan een brak stroomnet?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geaard :? Misschien heb je in de scheduler wat staan, bijv. defraggen of virusscan :?
edit:

Aardstralen :+

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 23-01-2003 13:43 ]

Verwijderd

heb je iets in de bios bij powermanagement aanstaan waardoor ie aangaat bij ps2 acties (b.v. muis) of wake on lan/ring?!

Verwijderd

Dat kan volgens mij maar aan 1 ding liggen: Je stroomnet. Een eenvoudige oplossing is om je PC nadat je hem hebt uitgezet met het zwarte knopje (naast de plaats waar de stroom de PC binnenkomt) helemaal van het stroomnet te gooien. Veel PC's gaan spontaan aan als je die knop aanzet nadat je die hebt uitgezet. De oorzak is dat dat het stroomnet een fluctuatie geeft

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 13:43:
heb je iets in de bios bij powermanagement aanstaan waardoor ie aangaat bij ps2 acties (b.v. muis) of wake on lan/ring?!
hij zegt dat hij geen wake-on-lan heeft, lees de openingspost even?

Ik heb er zelf ook wel eens last van, maar meestal blijft het bij 1 keer uitzetten.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 13:48:
Dat kan volgens mij maar aan 1 ding liggen: Je stroomnet. Een eenvoudige oplossing is om je PC nadat je hem hebt uitgezet met het zwarte knopje (naast de plaats waar de stroom de PC binnenkomt) helemaal van het stroomnet te gooien. Veel PC's gaan spontaan aan als je die knop aanzet nadat je die hebt uitgezet. De oorzak is dat dat het stroomnet een fluctuatie geeft
Volgens mij is dat beter op te lossen door in je bios in stellen dat na een stroomverlies de computer de laatste staat moet aanhouden. Vaak is het zo dat in bios staat ingesteld dat de computer moet opstarten als er stroom op komt. Je kan dus ook kiezen om hem naar de laatste staat te gaan. (Aan, danwel uit)

Trouwens, staat misschien de wasmachine o.i.d. aan in die nachten dat je er vaak uit moet? Zou de reden voor de nachtelijke stroomfluctuaties kunnen zijn. :Y)

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Of je koop gewoon een geaarde stekkerdoos (Niet alle voedingen hebben een zwart stekkertje).

Ja doe maar.

• Simkin
hij zegt dat hij geen wake-on-lan heeft, lees de openingspost even?
Bedankt :)

Ik denk zelf ook aan het stroomnet. Ik zet normaal ook de (hard)switch om, maar dat is natuurlijk maar een work-around. Is hier iets tegen te doen? bepaalde stekkerdoss ofzo

Alvast bedankt voor het meedenken btw

edit:
Of je koop gewoon een geaarde stekkerdoos
En als je die aansluit op een niet geaard stopcontact ;) (kheb een oud huis)

en nee, geen wasmachines die snachts draaien

[ Voor 24% gewijzigd door Simkin op 23-01-2003 13:56 ]

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Simkin schreef op 23 januari 2003 @ 13:54:
[...]
Ik denk zelf ook aan het stroomnet. Ik zet normaal ook de (hard)switch om, maar dat is natuurlijk maar een work-around. Is hier iets tegen te doen? bepaalde stekkerdoss ofzo
Je hebt stekkerdozen met ingebouwde stroomswitch.. das dus precies hetzelfde, maar wellicht wat handiger dan achterop je PC morrelen voor de hard-switch.

Je hebt ook aparte apparaten voor het opvangen van stroom spikes en dipjes. Check even bij je lokale electro-boer.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik heb nog een oplossing en je hoeft er niet veel voor te doen en hij is gratis!: trek gewoon de stekker eruit....:D

Ja doe maar.

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 16:52
Volgens mij heb jij gewoon last van slaapcomputeren en kan je'r zelfs in je slaap niet afblijven ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Simkin
UPS it will be :)
Conclusie is dus: Brak stroomnet
Pagina: 1