Hp Laserjet 5l afdrukproblemen om XP

Pagina: 1
Acties:

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hallo Ik heb een HP laserjet 5l met 1 MB geheugen. Als ik onder windows XP probeer af te drukken zijn de bovenkant van de uitgeprinte vellen vaak erg korrelig alsof het met 20 dpi ipv met 600 dpi wordt afgedrukt.

Ook wordt de onderkant van een pagina niet gewoon op hetzelfde vel afgedrukt maar pas op een vel later. (Dus 1 pagina op 2 vel.)

Via GoT en google heb ik nu ongeveer alle drivers die ervoor bestaan1 geprobeerd zonder enig resultaat. In eerdere draadjes staat ook dat het ligt aan een gebrek aan geheugen. Waarom lukt het met linux, win 98 etc dan wel goed?

Ik weet niet wat ik verder nog aan relevante info moet geven.

1 ja ook die voor win2000

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Oh god, de Laserjet 5l. Hadden wij ook. De drivers kunnen geen 'grafische' dingen aan, dus geen grote tabellen enzovoort. Dat pagina splitten hadden we ook. Nooit wat op gevonden (behalve terugschakelen naar 300 dpi of nog minder). Uiteindelijk de laserjet afgeschreven (hij pakte ook vaak teveel papier) en een nieuwe gekocht.

Dus: terugschakelen naar 300 dpi. Werkt dit niet? Dan mag je een nieuwe printer gaan aanschaffen, of een win98 printerserver met de originele drivers van HP gebruiken.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Dat heb ik soms ook onder Win98, ligt volgens mij dus niet aan Win XP. Het gebeurt idd bij teveel "graphics" op de pagina (tsja, 1 MB is nogal krap). Alleen text gaan wel altijd goed. Ik zet em gewoon terug naar 300 dpi en hup, printen maar.

Voor het probleem van teveel papier heb ik de gratis kit van HP gebruikt. Sindsdien is ie daar van genezen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wat ik niet snap is dat het me onder linux allemaal wel lukt op 600 DPI. Ik kan hem idd meestal op 300 DPI wel redelijk afdrukken. Maar de kwalliteit is dan gewoon een sluk slechter.

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er hier geen oplossing voor is. Maar blijkbaar is het dus gewoon een prutprinter.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zelfde probleem hier ook, ook pas toen ik onder XP ging werken.
Op 300dpi gaat het idd wel goed.
En soms ook op 600dpi, als je het nogmaals print.

Die gratis kit tegen het oppakken van meerdere vellen werkt overigens erg goed. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Babbel1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-07 17:24

Babbel1

Test2

Ik had dit probleem ook onder Xp. Ik heb bij informatique even een geheugenuitbreiding besteld van 8mb (€51 of €33 voor 4mb). En het probleem was na dit extra geheugen verholpen. En dit is altijd goedkoper dan een nieuwe laserprinter. :*)

Pv 4KwP, Atlantic WPB, Techneco Loria 8kw, gasloos sinds 29-8-2019

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

He Babbel1, wat voor een geheugen heb je daar ingestopt? Als je het printer-geheugenkaartje (speciaal voor laserjets) koopt kost dat ver over de 100 euro!

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• ArthurMorgan
  • Niet online

Pagina: 1