Toon posts:

Vreemde foutmelding onder Freesco 0.3.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb de laatste tijd -sinds ik freesco via een hdd draai- vreemde foutmeldingen die ervoor zorgen dat mijn internetverbinding down gaat. De melding die ik krijg is de volgende:

ip_masq_new(proto=tcp):Could not get free masq entry (free=-12)

Daar waar nu -12 staat, komt telkens een lager getal te staan. Hij telt gewoon vanaf -1 tot -20 en verder. . .maar voor die tijd ben ik mn internet signaal al kwijt.

Ik draai freesco gewoon op een oude p75 via de hdd, en gebruik hem gewoon om het signaal van @home te splitten in 2. Ik draai wel een ftp-tje maar voor de rest geen vreemde dingen.

Wat kan ik hier aan doen?!? :?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dit betekent dat er ontzettend veel verbindingen gemaakt worden naar buiten, dit krijg je als je bijvoorbeeld een portscan gaat doen.

Met
code:
1
ipfwadm -M -l
kun je zien hoeveel verbindingen er gemaakt worden naar buiten en welke pc dat aan het doen is.

Ook kun je de timeout omlaag zetten, deze staat standaard op 2 uur geloof ik.
Met
code:
1
ipfwadm -M -s 120 120 120
kun je em op 2 min zetten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx

Hmmm... ik zie dat ikzelf veel verbindingen naar buiten maak via mijn eMule. Is er niet een manier om deze wel te laten runnen, maar deze meldingen niet meer te krijgen?

• bobo1on1
Hoeveel verbindingen maak je dan wel niet met emule? :o
Het enige wat je kunt doen dan is de verbindingen met emule omlaag zetten, zelf heb ik em op 5000 staan, werkt goed.
Nou weet ik niet of ik die 5000 ook daadwerkelijk ooit gehaald heb.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...Kmaak maximaal 650 verbindingen duss....zou toch moeten werken nietwaar?

• bobo1on1
Uh ja zou perfect moeten werken, hoeveel geheugen heb je in die bak zitten?

Ook zou je kunnen proberen freesco 0.2.7 te installeren, die vind ik beter dan 0.3.0 :)

Verwijderd

Topicstarter
32 MB's in een P75 dus dat zou het ook niet mogen zijn denk ik . . . tsja. . .op had ik dit probleem met 0.2.7 nooit. . .ik zal het eens een poging geven. . .thnx

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Nieuwe kernel bakken met een VEEL grotere masq tabel. Heb ik ook gedaan, 16k masquable poorten, 4x zo grote mask table. Je moet ffies in de kernel headerfiles snuffelen wat je precies wijzigen moet...

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1