Toon posts:

Trilling en strepen op TFT scherm...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort heb ik een Sony SONY SDM-S71 monitor die ik heb aangesloten op een Geforce 2 MX400. Hiermee heb ik een vreemd probleem. De videokaart draait onder de nieuwe Nvidia-drivers en is niet getweakt oid.

De monitor draait op 1280*1024, 85 Hertz. Dit doet hij enige tijd goed maar na verloop van tijd (10 minuten) begint het beeld te trillen en komen er horizontale en verticale strepen in het beeld. Als dan de refresh via win xp wordt aangepast of via het menu van de monitor wordt gereset doet alles het weer prima. Dacht dat het aan de monitor lag, namelijk het niet vast kunnen houden van instellingen. Helaas heb ik nu een nieuwe gekregen van Sony en die doet hetzelfde.

Hebben jullie ideeen wat hieraan te doen is? Volgens mij staan er stralingproducenten in de buurt en de vorige monitor een CRT monitor van Daewoo, die nergens last van had.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Probeer even je refeshrate lager te zetten, want 85Hz is nogal hoog voor een TFT, ik kan me natuurlijk vergissen.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
volgens de Sony Helpdesk en de documentatie moet 'ie 85 Hz aankunnen......

Ik zal 'm eens een dagje testen op 60 Hz

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 13:22 . Reden: testen ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
Bij TFT's maakt de refreshrate niet uit, alleen de verversingstijd van de pixels in je beeldscherm. En die worden uitgedrukt in ms. Zet het dus gewoon eens op 60 Hz, want erg veel verschil zal je niet merken.

The devil is in the details.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

RTFM
Oftewel, lees je handleidingkje effe door. Hier staat vast wel de voorkeurs frequentie.
En die zou maar zo 60 Hz kunnen zijn, of 72 Hz.
Die van mij (Samsung 171P) geeft in ieder geval die twee waarden aan.

Make music, not war

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij maakt de refresh rate wel degelijk uit! Mijn 15' tft schokte af en toe. Dat zag je alleen bij de taakbalk gebeuren. Als ik 3dmark draaide, was het beeld weer geheel stabiel.
Ik ben aan het prutsen geweest met drivers voor mijn videokaart (gf3ti200), maar niets hielp, totdat ik de refreshrate op 75 Hz zette

And now, solid as a rock

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

musiman2 schreef op 23 January 2003 @ 13:22:
RTFM
Oftewel, lees je handleidingkje effe door. Hier staat vast wel de voorkeurs frequentie.
En die zou maar zo 60 Hz kunnen zijn, of 72 Hz.
Die van mij (Samsung 171P) geeft in ieder geval die twee waarden aan.
Hier nog een 171P, ik kan dus kiezen uit 60Hz en 75Hz, ik denk dat musiman2 een foutje maakte met 72, maar dat is even niet van belang.

Als sony jou vertelt dat 'ie 85 aankan zou 'ie dat natuurlijk zonder problemen moeten kunnen, toch zijn er problemen. Gewoon even op 60Hz proberen, je zal toch weinig verschil merken, aangezien de kristallen in je scherm een reaktietijd hebben.

offtopic:
musiman2: Ik merk met mijn 171P duidelijk dat ik ghosting heb met spellen, heb jij daar ook last van? Het is een 25ms scherm, dus zou eigenlijk niet moeten. :X

edit:
Ik heb nu in XP ook 72Hz erbij :?

[ Voor 4% gewijzigd door Positron op 23-01-2003 17:54 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Pagina: 1