Toon posts:

Internetverkeer monitoren, netwerk niet :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, is er hier iemand die ons kan helpen? wij zijn op zoek naar een monitoring tool (windows 98 of XP) die ons internetverkeer kan meten.

Wat is gewenst:

Alle verkeer naar het internet moet gemeten kunnen worden op elke pc. (dus centrale logging moet niet) Intern netwerkverkeer mag ie er NIET bijmeten...

Verder zou het ook leuk zijn als ie op zn minst 2 logs kan maken, eentje voor de dag een eentje voor de nacht (instelbare tijdstippen) aangezien ons internetverkeer 's nachts maar voor de helft meetelt... (Ja dit is teleslet :+ >:) ;) )

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ook ik ben hier eens naar op zoek geweest maar de enige mogelijkheid is volgens mij toch echt om een server in te stellen die dit meet alvorens het naar de clients gaat.

Of je moet software in je router kunnen laden die het bij kan houden. Volgens mij gaat je dit niet lukken vanaf 1 client om het netwerktraffic volledig in de gaten te houden.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

NetTraffic is iig per PC, misschien dat de ontwikkelaar er in wil/kan bakken dat ie alleen verkeer dat niet naar een bepaalde range gaat monitort :? ...
+ Instelbaar nachttarief.
en
Voor telenetklanten is er een aparte synchronisatietool beschikbaar waarmee de gegevens van de telemeter kunnen worden overgenomen.

[ Voor 19% gewijzigd door TheRookie op 23-01-2003 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net Trafic komt iig ERG dicht in de buurt, dat wel :). enkel, het is nog niet perfect: ik kan via de MS TCP loopback interface mijneigen tcp verkeer eruithalen, maar bv niet de data die ik verstuur met icq of met msn (niet dat dit veel is), maar denk bv ook niet dat data van bep online games wordt doorgestuurd.

Misschien dat ik meer suc6 kan hebben via de 'externe router' optie? of gaat ie dan weer alle verkeer erdoorjagen wat langs die router verloopt? En niet enkel mijn verkeer wat daar langs loopt? :s

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
aardbeix15 schreef op 23 januari 2003 @ 13:03:
ook ik ben hier eens naar op zoek geweest maar de enige mogelijkheid is volgens mij toch echt om een server in te stellen die dit meet alvorens het naar de clients gaat.

Of je moet software in je router kunnen laden die het bij kan houden. Volgens mij gaat je dit niet lukken vanaf 1 client om het netwerktraffic volledig in de gaten te houden.
dit hoeft niet echt, als ik al vanop 1 client het totale internetverkeer van deze client kan bijhouden ben ik al happy :) dus niet het totale internetverkeer van alle clients bekijken op 1 client, enkel het totale internet verkeer per client.