Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voice herkennings apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een post van Atmoz met zijn ACS systeem, ben ik van plan ook zo iets dergelijks te maken, nu hoeft ie voor mij niet zo mooi te zijn als hij maar werkt :)

Mijn vraag is dus: is het mogelijk om een 486 dit werk te laten doen door alleen de goede software te draaien?

Zo ja: Welke?

Het is dus de bedoeling dat de 486 bepaalde 220 volt omschakelingen kan doen Bv. Licht, TV, de frituurpan >:) en natruulijk de PC!! :+

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

beetje overkill en nodeloze moeilijkdoenerij...

conrad had laatst printjes waarmee je met micro controller 200 verschillende dingen aan kan sturen (verschillen), zonder microcontroller 12 ofzo...

stond vlak achter de transistor afdeling dacht ik... iets van 50 euro ofzo...

dat lijkt mij handiger en stabieler

ohwja... zet jij je pc welles uit dan?

[ Voor 7% gewijzigd door 3lmowww op 23-01-2003 13:41 ]

Electronics development

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mijn PC hoeft iig geen powerswitch te hebben, zet em toch nooit uit.

maar elmow hij wil graag voice-recognition hebben (dat haal ik uit de topictitle), en dan heb je wel iets heavy-ers nodig dan een 486.
dan mag je gaan denken in de richting van P2 ofzow.
en voor die 220V controlling kan je et beste een Velleman kit opzoeken ofzow, die hebben kant en klaar kits die aan de paralelle poort kunnen.

edit:
deze kit bijvoorbeeld:
Velleman K8000
of de Velleman K8000RS die ook terugmelding kan doen.

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 23-01-2003 13:49 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
nee PC gaat bijna nooit uit :)

maar me TV, Licht, VCR, DVD, stereo wel :)
hmm een pentium 2 heb ik ook wel liggen...

die kit gaat via je LPT poort maar de voice-recognition zit niet op dat bord dus software moet geprgrameerd worden in: Turbo Pascal, Qbasic, Visual Basic or C++

Maar ben (nog) niet echt een ster in programeren...

is er een andere mogelijkheid? misschien kant en klare Software?

het is dus gewoon mogelijk om bv de draadjes van een lamp om het interface bord te zetten en via je voice-recognition hem 1/0 laten schakelen? Verder niks nodig?!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 14:21 . Reden: foutje :) ]

Verwijderd

een 486 gaat het niet redden, ook niet met Linux software. Wat je moet hebben is gewoon een hardware chip die voiceherkenning kan doen net als Atmoz heeft gedaan.

Voiceherkenning op de PC werkt voor geen meter en kost ontzettend veel CPU power, terwijl zo'n chippie super werkt, simpel aan te sturen is en weinig ruimte/stroom in beslag neemt.

Verwijderd

Topicstarter
jah, ok ik heb het ook liever als het ACS systeem van atmoz maar het probleem is dat ik dat schema zeker niet ff uit me hoofd kan maken :(

ik ben dus " verplicht" de makkelijkere oplossing te doen...

btw, al had ik het schema het me denk nog niet zal lukken.. :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 14:24 ]

Verwijderd

Zoals gezegd kan je dat bij conrad compleet bestellen. Voor 54,50 euro de herkenningsmodule. Of voor 110 euro de complete set met module en relaiskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 15:20:
Zoals gezegd kan je dat bij conrad compleet bestellen. Voor 54,50 euro de herkenningsmodule. Of voor 110 euro de complete set met module en relaiskaart.
Heb jij misschien een linkje?

ik heb het nl niet kunnen vinden... :'(

Verwijderd

http://www.nl.conradcom.d...d=&product_detail_itemid=

http://www.nl.conradcom.d...AE10000000A010220&x=5&y=6

Alsjeblieft

edit:
Stomme urls

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd stomme urls... Iemand anders maybe een ideetje?!

Verwijderd

Moraalridder:
By Megason

Als je een link post van een conrad website, werkt deze maar tijdelijk ivm sessies. Je moet het op deze manier in je post plaatsen:

http://www.nl.conradcom.de/scripts/wgate/ZCOP_NL/!?perform_special_action=Produktdetail&product_show_id=ARTIKELNUMMER&p_page_to_display=fromoutside

Artikelnummer is een 6 cijferig getal. Toevoegingen als -89 zet je hier niet neer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 19:39 ]

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Jah, mijn oude pentium kon altijd heel goed mijn stem herkennen met een programmatje dat ik toen met mijn 28k8 modempje van HetNet had gedownload (toen dat nog niet hetzelfde was als het internet). Het heette geloofik Yessir of Yesir, en was toen al goed instaat om met een P120 stemmen te herkennen. Koppel er een paar VB scriptjes aan en je bent klaar in principe. Als je het compact wil houden: koop een oude Libretto ofzo

Verwijderd

Topicstarter
yep zo werkt ie :)

Die bovenste link die module zou het al in een keer goed moeten right? geen PC voor nodig, of zie ik dit verkeerd?!

Ik zie het verkeerd... die onderste kan schakelen en al... de bovenste mist de relais Schakelingen... :)

ok denk dat ik er wel uit ben... die van 107 euro kopen (bijpassende behuizing :?)
en that should do the trick...

hij krijgt stroom van een adatper neem ik aan?!

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 22:45 ]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik ben alweer aan het zoken b0n3!

Niet zo snel man! :P ;(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:52
ik heb net voor nog geen 40 euro wat spulletjes gekocht voor een eigen relaiskaart, die bijvoorbeeld voorkomt dat je IC (buffer) niet doorbrandt, als je een relais schakelt als gevolg van hoge inductiespanningen ;-) daar heeft velleman niet over nagedacht. Verder staat er bij Velleman een relaiskaart erg duur te wezen, maar die eikels hebben er niet eens een buffertje tussen geplaatst, waardoor je die niet meteen op je lpt-poortje kan zetten. De mijne is btw 8kanaals

Verwijderd

Je kan hem inderdaad voeden uit een adapter (zolang die maar 11-15v en 300mA kan leveren), want de module heeft een ingebouwde spanningsstabilisator. Er zitten dus vier NO relais op, indien gewenst kan je er 1 of meer vervangen (solderen) voor een NC-versie.
Voor meer informatie over de gehele set: http://www.produktinfo.co...01-nl-Sprachsteuerung.pdf

Verwijderd

Topicstarter
zwahiel schreef op 23 January 2003 @ 23:25:
ik ben alweer aan het zoken b0n3!

Niet zo snel man! :P ;(
Ik wacht nog steeds :)

Verwijderd

waarop? ;)
Pagina: 1