Hallo Allemaal,
ik had een applicatie geschreven waarbij ik middels session een beveiligde login wilde maken. Echter draaide mijn localhost nog op php versie 4.0.6 en had ik een hogere php versie nodig om met sessions te kunnen werken.
Ik heb hierop mijn php versie geupgradeed naar versie 4.2.3.
Nu ik dit gedaan heb kom ik echter enkele niet zo fijne fouten tegen en doet mijn applicatie het niet meer zoals eerst.
Het uitlezen van dat uit de database heb ik inmiddels opgelost door de variabelen $_GET en $_POST te gebruiken i.p.v. van $.
Nu zit ik echter nog met het volgende:
Wanneer ik wat toe wil voegen middels de volgende code:
Met de velden als volgt:
Geeft hij telkens aan dat de variabelen leeg zijn. Wanneer er echter middels de teruglink (javascript go.back -1) wordt teruggegaan naar het formulier is deze weer leeg.
Hoe kan ik dit veranderen want het script en de applicatie werkte perfect voor de upgrade van de php versie.
ik had een applicatie geschreven waarbij ik middels session een beveiligde login wilde maken. Echter draaide mijn localhost nog op php versie 4.0.6 en had ik een hogere php versie nodig om met sessions te kunnen werken.
Ik heb hierop mijn php versie geupgradeed naar versie 4.2.3.
Nu ik dit gedaan heb kom ik echter enkele niet zo fijne fouten tegen en doet mijn applicatie het niet meer zoals eerst.
Het uitlezen van dat uit de database heb ik inmiddels opgelost door de variabelen $_GET en $_POST te gebruiken i.p.v. van $.
Nu zit ik echter nog met het volgende:
Wanneer ik wat toe wil voegen middels de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <? if ($_POST['button']=="Toevoegen"){ echo "<p>"; if ( empty($_GET['field[naam]']) ) { echo "U heeft geen <b>bedrijfsnaam</b> ingevuld.<br> <a href=\"javascript:history.back(-1)\">Klik hier</a> om terug te gaan naar het formulier."; } elseif ( empty($_POST['field[adres]']) ) { echo "U heeft geen <b>adres</b> ingevuld.<br> <a href=\"javascript:history.back(-1)\">Klik hier</a> om terug te gaan naar het formulier."; } elseif ( empty($_POST['field[postcode]']) ) { echo "U heeft geen <b>postcode</b> ingevuld.<br> <a href=\"javascript:history.back(-1)\">Klik hier</a> om terug te gaan naar het formulier."; } elseif ( empty($_POST['field[woonplaats]']) ) { echo "U heeft geen <b>woonplaats</b> ingevuld.<br> <a href=\"javascript:history.back(-1)\">Klik hier</a> om terug te gaan naar het formulier."; } else { $datum = date("Y-m-d"); $qinfo = "INSERT INTO bedrijfgegevens(datum,naam,adres,postcode,plaats,telefoon,fax, account,totaal,it,seats,informatie) VALUES ('$datum','$field[naam]','$field[adres]','$field[postcode]', '$field[woonplaats]','$field[telefoon]','$field[fax]', '$field[account]','$field[totaal]','$field[it]','$field[seats]','$field[informatie]')"; mysql_query($qinfo) or die(mysql_error()); echo "De gegevens zijn succesvol toegevoegd.\n"; ?> |
Met de velden als volgt:
code:
1
| <input type="text" name="field[naam]"> |
Geeft hij telkens aan dat de variabelen leeg zijn. Wanneer er echter middels de teruglink (javascript go.back -1) wordt teruggegaan naar het formulier is deze weer leeg.
Hoe kan ik dit veranderen want het script en de applicatie werkte perfect voor de upgrade van de php versie.