CD De Dijk speelt niet in autoradio

Pagina: 1
Acties:

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:22

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Heb de CD van De Dijk (muzikanten dansen niet) maar deze speelt niet af in de auto. :'(

Er zit een soort beveiliging op, waarmee als je de cd in een PC stopt automatisch een player gestart wordt.

Nu heb ik gehoord dat in veel nieuwe autoradio's een cd-speler zit die op dezelfde wijze werkt als die in PC's. Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat hij niet in de auto speelt?

Zo ja wat is hier aan te doen? streep over de datatrack zetten?

Verwijderd

Het schijnt een bekend probleem te zijn. Ik heb hier laatst een uitzending van radar over gezien. De platenmaatschappij zou met een oplossing komen op hun website. Ik zou dus even naar de website van de maatschappij gaan om te zien of je daar iets kunt ontdekken.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:06
terug naar de winkel en een andere cd vragen, anders kopieeren en de kopie in de auto draaien. Loop je ook niet het risico dat het origineel wordt gejat als ze je auto openbreken.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 10:13

Croga

The Unreasonable Man

Of gewoon terugbrengen en je geld terug eisen. Een CD die niet in iedere speler werkt dient duidelijk als zodanig gemerkt te zijn. Dit soort mispraktijken moeten we als consument gewoon boycotten :/

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Heb op de internetsite van universal studio's gekeken.

Ze erkennen dat de kopieer beveiliging problemen veroorzaakt op sommige autoradio's.
Er staat echter niet expliciet dat je je geld terug kunt krijgen.

Ben het inderdaad met Croga eens dat het hufters zijn.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 16:05
CD downloaden vanaf internet, kijken of je PC perongeluk wel de cd leest en dan gewoon kopie maken op een CDR.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Terugbrengen die handel. Deze cd voldoet niet aan de cd standaarden, dus je hebt er weinig aan. Je kan uiteraard ook proberen de audiotracks te rippen en die op een kopie te zetten.

Verwijderd

Ik werk zelf in de cd winkel, en wij hebben het beleid dat we totaal niet moeilijk doen met omruilen of geld terug bij cd's met kopieerbeveiliging. Dit omdat ondanks nieuwe logo's op cd's nog steeds niet duidelijk is voor de consument dat die cd's niet voldoen aan de compact disc specificaties die ooit door philips en sony zijn opgesteld, en het dus eigenlijk een rond schijfje is en geen cd. Dus ik zou gewoon proberen een kopietje te maken met de pc, of je gled terughalen. Dan moet je maar op een andere manier aan die cd komen

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

waarschijnlijk cactus data security

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Volgens Clone CD staan er twee sessies op de CD:

sessie 1 met 11 tracks.
waarvan track 1 t/m 10 : 1.722 kBytes
track 11 : 477.692 kBytes

sessie 2 met 1 track
track 12 : 243.411 kBytes

valt hier nog iets mee te doen?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kopieerbeveiliging Muzikanten dansen niet
Als je één van diegenen bent bij wie het afspelen van het nieuwe Dijkalbum problemen geeft, is er de mogelijkheid dit te melden via het volgende emailadres: info@universalmusic.nl, zodat er een oplossing gevonden kan worden. Vergeet niet merk en type van de afspeelapparatuur te vermelden!

Website Universal met info over kopieerbeveiligingen: www.umusic.nl
van dedijk.nl :)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

A sticker/pen will do the trick.....

• Arnold
  • Laatst online: 11-08 16:05
Yabadab schreef op 23 januari 2003 @ 12:51:
Volgens Clone CD staan er twee sessies op de CD:

sessie 1 met 11 tracks.
waarvan track 1 t/m 10 : 1.722 kBytes
track 11 : 477.692 kBytes

sessie 2 met 1 track
track 12 : 243.411 kBytes

valt hier nog iets mee te doen?
maak anders een ISO van de CD op je PC (toch fijn dat beveiling niet voor pc werkt (waar ie voor bedoelt is...). en kijk of er dan een duidelijke muziekfile dir is. Gooi de rest uit de ISO en branden maar...

verder kan je op http://www.gamecopyworld.com onder het menu "GENERIC PATCHES" kijken wat voor kopierbeveilign het is en hoe je die kan omzeilen/verwijderen.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb met Cd nieuwste cd's van Phil Collins en Robbie Williams dat ze niet eens in mijn DVD speler afspelen en ook niet (goed) in mijn auto. Op de cd-man weer wel.... Idioot gedoe die beveiligingen, want kopieren kon je ze binnen 5 min met Nero!!

Verwijderd

De meeste moderne dvd-spelers hebben gewoon een DVD-speler uit de pc-markt er in zitten. Dus dan crasht ie meteen.

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:04
Aangezien je de CD gewoon hebt gekocht, is het downloaden van de nummers in MP3-formaat of het maken van een kopietje met speciale software voor gebruik in de auto niet illegaal. Maar ik zou mooi terug gaan naar de winkel en je geld terug vragen. Dat zou iedereen moeten doen met dit soort verminkte schijfjes. Overigens werken ze ook vaak niet in discmans met schokbeveiliging e.d. Als je een mailtje naar de platenmaatschappij stuurt, [zoals op de website van de dijk staat vermeld] kun je een standaardantwoord verwachten waar je niets mee kunt.

Verwijderd

ClonyXXL

kopieert alles

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je moet alleen geen 1:1 kopie hebben, want dan kan je cd speler er alsnog weinig mee. Kijk eens met het programma IsoBuster of je de audio tracks apart kan benaderen.

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:40
superduper schreef op 23 januari 2003 @ 13:06:
Ik heb met Cd nieuwste cd's van Phil Collins en Robbie Williams dat ze niet eens in mijn DVD speler afspelen en ook niet (goed) in mijn auto. Op de cd-man weer wel.... Idioot gedoe die beveiligingen, want kopieren kon je ze binnen 5 min met Nero!!
Ik heb het met die cd van robbie williams geprobeerd met clone cd maar dat werkte niet. Met welke versie nero heb jij ze gekopieerd?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Pagina: 1