Toon posts:

cdrom speler op een 486

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik een cdrom speler op een 486 geinstalleerd, er zit een ide controller in met 1 ide aansluiting en 1 floppy drive aansluiting. De computer ziet wel de floppy maar niet de cdrom. Hoe kan ik dit verhelpen.

Verwijderd

En hoe doe je dat? Heb je ook een harde schijf aan die IDE-controller vastzitten. Primary/slave jumpers in goede positie. Tell us more?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit ook een scsi contoller in daar zit de harddisk op aan gesloten dus met master en slave heb ik niets te maken, want op de ide controller zit alleen de cdrom speler aangesloten maar hoe kan ik nu de cdrom speler aanmelden zit er op een ide controller ook een soort bios om hem in aan te melden.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 16:45

EraZor

Don't mention the war

Ene kant van je ide kabel in de ide aansl op je mobo (niet op de fdd ansluiting natuurlijk), andere kant uiterste stekker aan je cd-rom, middelste op je hdd (mits je een ide kabel met 3 aansluitingen hebt, natuurlijk -> anders even nieuwe halen, kost maar een paar piekies). Tenslotte HDD als 'master' jumperen, en cd-rom als 'slave'. Zie voor de juiste jumperinstellingen ofwel een sticker op 't apparaat, of het bijbehorende boekje.

succes

edit:
te langzaam gelezen.... even je (primary) IDE-controller enablen in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen primary ide controller in mijn bios dus kan ik hem niet enablen ook want op het moederbord zit geen ide aansluiting.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Er zit GEEN IDE aansluiting op je mobo?? Raar; heb ik nog nooit gezien... Wat je dan nog kan proberen, is een los ide controllerkaartje kopen (isa) of een oude geluidskaart installeren. Die hebben ook nog wel eens een onboard IDE controller

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Oops.. Quadruple post..

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Oops.. Quadruple post..

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Oops.. Quadruple post..

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Oops.. Quadruple post..

geen verbinding met database server?? blijkbaar wel dus... Pardon

Verwijderd

Topicstarter
Er zit dus een los controller kaartje in (isa) maar ik weet niet hoe ik dan mijn cdrom speler verder moet installeren zodat hij herkend wordt.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Wat je in jouw geval moet doen is de CDrom speler op de laatste connector zetten en de jumper op je cdrom speler op master zetten.
Verder moet je hopen dat je scsi controller eerder wordt geboot dan je ide controller; misschien dat je kan switchen van ISA / PCI slot als dit niet gebeurt ...

Werkt dit niet, denk ik dat het in jouw geval niet kan; je zal dan of een IDE HDD of een scsi CDROM moeten kopen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
De scsi controller zit op het zesde slot en de ide controller zit in het tweede slot en er zitten op het moederbord alleen maar isa sloten.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Download dit proggie effe, is bootable.
Deze zoekt naar alle aanwezige Cd-rom spelers.
Maar vindt een Win98 bootflop ook geen Cd-rom spelers.

And The Only One

Verwijderd

ik heb nog een SCSI cdrom liggen met SCSI kaart voor is een ISA aansluiting

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Zal die niet veel meer aan hebben na 2jaar |:(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.