Toon posts:

Arctic Silver Adhesive Compound B

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ergh. 8)7

Een paar dagen geleden heb ik mijn cooler van mijn cpu (P4 2.66 C1) losgemaakt omdat ik vond dat hij te heet werd en ik dacht dat de cooler niet goed gemonteerd was. Ik had nog een tube Coolermaster smeer liggen en wou cooler en cpu nog eens onderhanden nemen.
Bleek dat die tube coolpasta van Coolermaster uitgedroogd was.
Ik ga bij een vriend langs, die han nog koelpaste van Arctic Silver liggen (dachten we !).
Ik smeer de boel erop heb nog steeds vrij hoge temps, idle 47 stressed 56 en dan besef ik het, ik heb geen coolpasta gebruikt maar compound B van Arctic Adhesive.

Ondertussen heb ik wel AS 3 in bestelling staan, maar kan ik mijn pc ondertussen gebruiken, of vraag ik dan om problemen ?
Voor ik doorhad dat ik het verkeerde product hab gebruikt heb ik de CPU wel heel de nacht laten stressen met SisoftSandra- cpu-brun-in zonder craches.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 11:50:
Ergh. 8)7

Ik smeer de boel erop heb nog steeds vrij hoge temps, idle 47 stressed 56 en dan besef ik het, ik heb geen coolpasta gebruikt maar compound B van Arctic Adhesive.
Is dat niet van die lijm? :?
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 11:50:

Ondertussen heb ik wel AS 3 in bestelling staan, maar kan ik mijn pc ondertussen gebruiken, of vraag ik dan om problemen ?
Voor ik doorhad dat ik het verkeerde product hab gebruikt heb ik de CPU wel heel de nacht laten stressen met SisoftSandra- cpu-brun-in zonder craches.
Als je hem een hele nacht heb laten stressen en liep niet vast dan kan je hem volgens mij gewoon gebruiken.

Verwijderd

Niet errug slim kerel.......ik denk dat je zelf ook wel weet wat adhesive is? Het zal niet makkelijk worden die proc nog van je heatsink af te krijgen, zonder schade. Ik zou mn pc niet gebruiken als ik jou was.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 11:57:
[...]

Is dat niet van die lijm? :?
Yes, dat is de b part van de lijm. Silly me |:(

Verwijderd

Probeer eens voorzichtig de heatsink met proc en al uit je socket te krijgen....... daarna proberen om door te verhitten/ afkoelen (vriezer ofzo) de proc nog los te krijgen....... wel luchtdicht afsluiten in dat laatste geval!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 11:59:
Niet errug slim kerel.......ik denk dat je zelf ook wel weet wat adhesive is? Het zal niet makkelijk worden die proc nog van je heatsink af te krijgen, zonder schade. Ik zou mn pc niet gebruiken als ik jou was.....
Van die adhesive, dat valt nog mee, aangezien hij niet is gemengt met compound a zal hij in principe niet kleven, ik heb alleen schrik dat het zal uitdrogen of zo en mijn koeling niet meer goed zal zijn. Eigenlijk is ze al niet zo goed.

Ik zit nu op mijn werk, zal deze avond eens proberen hem eraf te halen, maar dat zal wel lukken denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 12:04 ]

Verwijderd

Het is 2 componenten lijm, dus ik denk niet dat part B uberhaupt plakt. Zolang je temps niet te hoog zijn, kan je dus prima blijven draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 23:10:
Het is 2 componenten lijm, dus ik denk niet dat part B uberhaupt plakt. Zolang je temps niet te hoog zijn, kan je dus prima blijven draaien.
Inderdaad, hij plakt niet, ik heb gister avond eens gekeken. Ik laat het trouwens even zo tot ik mijn bestelde as3 heb, anders zit ik zonder pc.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik wou net zeggen, het word pas hard als je A en B mengt. Conclusie is dus dat als de temp laag genoeg blijft je gewoon kan blijven draaien. Waar ik wel benieuwd naar ben is wat het verschil is als je de AS3 ertussen doet.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Het risico wat je loopt is dat compound B (de amine verharder) door de warmte ertussenuitl loopt (de viscositeit daalt snel bij warme temperaturen) en dat de boel dan over je processor loopt. Epoxyverharders zijn bijna zonder uitzondering corrosief.............

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:57

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

een vriend van mij had compound A+B op zijn cpu gedaan en dat een paar dagen laten draaien en hij heeft laatst zijn koeler er weer af gehaald zonder dat het bleef plakken, zou die adhesive zulke hoge temps misschien niet leuk vinden zodat het niet blijft plakken?

[specs]

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

volgens mij niet. het is wel bedoeld voor gpu's en chipsets,
die worden toch ook redelijk warm.
en je vriend heeft waarsch. gewoon alleen op de core gesmeerd.
dat kleine stukje van de oppervlakte van de cpu.
dat krijg je er wel redelijk makkelijk af(denk ik :) ).

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er vandaag AS3 tussen gesmeerd.
Volgens de gebruiks aanwijzing zou het tot 72 u kunnen duren voor de beste koel resultaten opgemeten kunnen worden.
Na drie dagen zal ik dus eens mijn resultaten posten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wat later dan beloofd, maar hier zijn mijn temps.

Idle 42
Stressed 52.

Dat is niet echt laag maar ik zit dan ook met een low noise koeler.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ok, het was dus 47 idle en 56 stressed.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Je zal toch nog altijd koeling hebben, aangezien je heatsink nog op je proc zit. En De P4 gaat toch langzamer lopen als ie te heet wordt, dus no fear :? toch?

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Pagina: 1