Planet DSL onstabiel...

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hoi

Ik heb ook een tijdje geleden een topic geopend omdat toen er ook probleem was met Planet DSL.

Ik game heel vaak MOHAA op Duitse servers en wat ik merk is dat mijn ping niet meer constant is. 1 maand geleden nog had ik gemiddelde ping van 40-50 en nu gaat het op en neer. Ik dacht misschien aan LAG lag maar een goeie vriend van mij (Xs4all-adsl) heeft gewoon constant ping onder 50.

Als ik iets aan het downloaden ben van Nederlandse site of Buitenlandse site.... ik heb amper 60kb/s gehaald. Na upgrade van snelheid haalde ik heel effe 75kb/s maar dat was maar voor een weekje ofzo.

Wat is eigenlijk aan de hand met Planet? Waarom heeft ie zo vaak probleem met DNS enzo?

Misschien wordt het tijd om andere provider (Demon, Xs4all) te nemen?

Graag uw reactie! _/-\o_

Lucky Goldstar

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb tot een maand geleden Planet gehad, en heb hier echt nog nooit problemen mee gehad. Mischien kun je eens contact opnemen met Planet, misschien dat zij wat weten

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
ping hangt van meerder dingen af, als er veel/veel trage mensen op de server komen, dan wordt jij ook vertraagd. probeer een een server in nederland.

je kan natuurlijk niet overal 72 kb/sec halen, dat komt omdat sommige webservers verweg zijn; of gewoon een langzamere verbinding hebben.

jij hebt toch ook maar een upload van 16kb/sec en dan kan ik echt niet met 72 kb/sec van jou vandaan trekken

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je ping problemen heb, kan dat wel eens hier mee te maken hebben:
[rml][ planet adsl] waarom is mijn ping zo hoog?[/rml]

Snelheids problemen heb ik nog niet eerder van gehoord, maar dns problemen zijn "normaal" bij planet. Ik vind dit persoonlijk heel erg slecht, omdat het gewoon een grote provider is en dan vind ik het minste wat je kan doen is om een stabiele dns te draaien.

[ Voor 199% gewijzigd door Attilla op 23-01-2003 11:57 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
doe eens een test op www.speedtest.nl

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Ik heb al een keer getest bij speedtest en er was niks aan de hand. Download 80kb/s en ping van 18ms enzo

Maar wat ik wel merk is dat Planet vaker storing gevoeliger is. En ja ik weet het ook dat lag niet alleen met mijn connectie af hangt maar het wordt echt bizaar.... Als ik alleen op de server zit dan nog heb ik probleem met hoge ping... niet altijd soms kom ik wel onder 50 maar vaak boven 70-100.

[ Voor 3% gewijzigd door DJkim op 23-01-2003 13:23 ]

Lucky Goldstar

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:51

woutur

Klauwtjes uit!

Bij mij is onstabiel echt onstabiel.. nu in 2 maanden twee keer de adsl verbinding gesloopt door Planet zonder opgaaf van redenen nog bericht vooraf. De eerste keer was ik 2 weken offline en nu ben ik bijna 3 weken offline. Reden genoeg voor mij om het contract met Planet eenzijdig op te zeggen met als reden wanprestatie.
Cistron krijgt binnenkort wel een aanmelding van me :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

woutur schreef op 23 January 2003 @ 14:49:
Bij mij is onstabiel echt onstabiel.. nu in 2 maanden twee keer de adsl verbinding gesloopt door Planet zonder opgaaf van redenen nog bericht vooraf. De eerste keer was ik 2 weken offline en nu ben ik bijna 3 weken offline. Reden genoeg voor mij om het contract met Planet eenzijdig op te zeggen met als reden wanprestatie.
Cistron krijgt binnenkort wel een aanmelding van me :)
Phew zeg! Da's inderdaad knap balen. Nu we in een 'tijdperk' leven dat electronische post toch net zo'n belangrijke plaats inneemt als gewone post en het soms van groot belang is, dat je online moet zijn, want je verwacht belangrijke e-mails, dan is dit toch wel errug slecht hoor. Gelukkig heb ik bij Planet nog geen storingen gehad van dergelijke ernstige mate, maar ik moet er dan ook even niet aan denken!... :D

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 13:10
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met me verbinding van planet, ik zit er nu al meerdere jaren, en daarvoor dial up bij planet, maar alleen in het eerste begin van adsl heb ik een paar keer een storing gehad.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.