Toon posts:

Geen ISDN intranet verbinding met vast ip op nic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beetje vage titel maargoed...

Ik heb hier 2 computers in een heel simpel netwerkje met wat gedeelde mapjes (192.168.0.1 en .0.2 ,vaste ip's). ik zit nu achter .0.1

Ik kan via ISDN gewoon inbellen bij zonnet, geen probleem..
Maar nou moet ik ook inbellen met RDC Intranet (garage-programma), ook over ISDN.

Dit lukt allemaal prima als ik het ip van de nic instel op "automatisch verkrijgen" maar als ik gewoon het vaste ip wil gebruiken dan krijg ik geen goede verbinding.
Er wordt wel gewoon ingebeld bij RDC en hij controleert wachtwoord en gebruikersnaam en heeft dan verbinding.
Dan gaat ie over naar IE en dan blijft ie maar zoeken en geeft ie alleen maar weer "kan pagina niet openen"...blabla. Die pagina vindt hij dus WEL als ik geen vast IP op mijn nic gebruik.

Dit is toch vaag? wat heeft die Nic nou met die RDC verbinding te maken??
Bij zon geeft hij dit probleem dus niet, daarnaar kan ik altijd inbellen.

Iemand een id waar dit ergens in kan zitten??
tnx

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Waarschijnlijk zit je lokaal in het zelfde zubnet als het netwerk waarop je inbelt voor dat garage progje.

Verander je eigen settings eens naar 192.168.2.1/24 en 192.168.2.2/24
En probeer het dan nog eens.
offtopic:
hint voor als je het niet wist:
/24 houdt in een 24 bits netmasker. 255 = 8 bit, dus 24 bits is 255.255.255.0

Verwijderd

weet je het ip van de pc van dat garage netwerk waar je op inbelt? Stel dat dat 1.1.1.1 is.
als je de eigenschappen opvraagt van je inbelverbinding moet je als het goed is het gekregen ip kunnen zien (dit is dus niet het ip van je netwerkkaart, maar het ip van je ISDN), zeg dat dit 1.1.1.2 is. Stel dat op beide pc's het subnet 255.255.255.0 is.

Dan ga je naar je commandprompt en type je: route add 1.1.1.1 MASK 255.255.255.0 1.1.1.2

succes

Verwijderd

Topicstarter
dank u wel voor de reply's ..ik heb het opgelost :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 13:23:
dank u wel voor de reply's ..ik heb het opgelost :)
En wat was nu de oplossing :? :? (Voor de search dan maar)