• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
Ik heb ergens een ouwe laptop gevonden in de kast maar de 2 accu's die erbij zitten doen helemaal niets...

Sommige mensen zeggen dat als je accu's in de vriezer doet dat ze dan weer wat beter worden.

Klopt dat?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
vast wel.....de accu van mijn auto doet het ook lekker als het vriest... :+

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Accu is dus ver naar de maan. Als het een MiMH of NiCD-accu is dan zou je misschien de cellen die er in zitten kunnen vervangen. LiIon is een stuk lastiger aangezien die cellen niet los verkocht mogen worden om veiligheidsredenen ;)

Owja :P Met het in de vriezer leggen doet ie het eventjes iets langer maar daarmee is het probleem niet opgelost

[ Voor 20% gewijzigd door Stropdas op 23-01-2003 18:29 ]

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-03 13:07
Ik heb hier een Toshiba 2400CS, die maakt gebruik van dezelfde accu als de 4700. Helaas heb ik slecht nieuws voor je, als de accu eenmaal slecht is kan je het vergeten. Een nieuwe accu kostte 2 jaar geleden ongeveer €100,-. Levertijd ongeveer 6 weken.

Mijn accu is nu ook bijna helemaal kapot, maar ik gebruik hem elke schooldag en dan vaak ook tussendoor als die afleeg is opladen enzo. Ben er opzich er tevreden over geweest het ding ging lang mee tot ruim 4 uur in het begin. Inmiddels ben ik blij als'ie nog 1,5 uur haalt, maar tot eind vorig jaar haalde m'n accu nog altijd de 3 uur ruim.

Kortom zeer tevreden, maar het is de vraag of je zo'n bedrag nog in een oude laptop wil investeren. Bij mij is het het waard geweest heb er veel plezier van gehad, maar nu gaat'ie er over een maand of 3 uit en is een nieuwe accu voor mij niet meer de moeite waard. Wel jammer het zijn best leuke laptops.

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Wij hebben een Toshiba 460 CDT en daar hebben we ook enkele problemen mee gehad waar het ging om de batterij. Eerst was het de batterij die het niet meer deed. Hij ging na een jaar niet verder dan 30%. Maar daarna kregen we een nog groter probleem, de batterijen deden het helemaal niet meer. De reden was volgens de winkel dat het powerbord het niet meer deed. De kosten voor de vervanging waren toch wel meer dan 250 euro maar toen deed de laptop het weer helemaal. De batterij gaat gewoon weer tot 100%.

Dus misschien is je powerbord wel aan vervanging toe.