Ik probeer php, mysql en apache te installeren op mijn slackware 8.1 server. Tijdens het installeren van slackware heb ik apache ook al geinstalleerd met php en mysql, maar dat werkte ook niet, dus nu ben ik het handmatig aan het doen.
Ik heb tot nu toe apache 1.3.27, MySQL 3.21.x geinstalleerd, en ben nu bezig met php 4.3.0. Tot het configuren gaat het goed;
./configure --prefix=/usr/local/apache --with-mysql=/usr/local/mysql --with-imap --enable-track-vars
Dit gaat nog goed. Als ik hierna echter make doe, krijg ik deze error:
/zend_sprintf.lo Zend/zend_ini.lo Zend/zend_qsort.lo Zend/zend_multibyte.lo Zend/zend_execute.lo sapi/cli/php_cli.lo sapi/cli/getopt.lo main/internal_functions_cli.lo -lcrypt -lresolv -lm -ldl -lnsl -lcrypt -o sapi/cli/php
gcc: sapi/cli/php_cli.o: No such file or directory
gcc: sapi/cli/getopt.o: No such file or directory
make: *** [sapi/cli/php] Error 1
Ik heb ook al geprobeerd om te configuren met --with-cgi enz. maar dat helpt allemaal niks. Ook zonder imap enzo.
Ik heb al gekeken waar die dan moeten staan, en php_cli.o gecopieerd naar die dir (eerst aangemaakt), maar dat helpt ook niks
Iemand een idee wat ik nu kan doen, ik kan er maar bar weinig over vinden @ internet en ben nu al sinds maandag bezig
Ik compile vanuit /usr/local/storage/php-4.3.0.
MySQL staat in /usr/local/mysql en apache in /usr/local/apache
*help*
Ik heb tot nu toe apache 1.3.27, MySQL 3.21.x geinstalleerd, en ben nu bezig met php 4.3.0. Tot het configuren gaat het goed;
./configure --prefix=/usr/local/apache --with-mysql=/usr/local/mysql --with-imap --enable-track-vars
Dit gaat nog goed. Als ik hierna echter make doe, krijg ik deze error:
/zend_sprintf.lo Zend/zend_ini.lo Zend/zend_qsort.lo Zend/zend_multibyte.lo Zend/zend_execute.lo sapi/cli/php_cli.lo sapi/cli/getopt.lo main/internal_functions_cli.lo -lcrypt -lresolv -lm -ldl -lnsl -lcrypt -o sapi/cli/php
gcc: sapi/cli/php_cli.o: No such file or directory
gcc: sapi/cli/getopt.o: No such file or directory
make: *** [sapi/cli/php] Error 1
Ik heb ook al geprobeerd om te configuren met --with-cgi enz. maar dat helpt allemaal niks. Ook zonder imap enzo.
Ik heb al gekeken waar die dan moeten staan, en php_cli.o gecopieerd naar die dir (eerst aangemaakt), maar dat helpt ook niks
Iemand een idee wat ik nu kan doen, ik kan er maar bar weinig over vinden @ internet en ben nu al sinds maandag bezig
Ik compile vanuit /usr/local/storage/php-4.3.0.
MySQL staat in /usr/local/mysql en apache in /usr/local/apache
*help*
Leef lekker in het nu, er is niks anders