spel met hi-score

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• ICW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 08:26
Ik ben bezig met een site. ik wil er een easter egg erin maken, zodat er een spel wordt gestart doormiddel van een toetsen combinatie.
ik wil een spel hebben waarin hi-scores bij worden gehouden en het liefst in een java applet.
is dit mogelijk met alleen een java applet zonder extra gebruik maken van php of cgi.
kan iemand mij op weg helpen of heeft iemand een voorbeeld voor mij.
het hoeft niet perse in java maar ht lieftst wel daar kan ik wel een beetje mee overweg.

The one, the only, the original ICW

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:55

LegacyCode

De crack van de division

Wil je die hi-scores online bijhouden of gewoon lokaal (iedere surfer heeft z'n eigen hi-score lijst) ?

legacycode.net

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toetscombinaties afvangen en spel starten kan via JavaScript en dHTML...

Spel kan in meerdere varianten (dus ook Java Applet). Het enige wat ik mij afvraag is het volgende:
Dit mogelijk met alleen een java applet zonder extra gebruik maken van php of cgi.
...
het hoeft niet perse in java maar ht lieftst wel daar kan ik wel een beetje mee overweg.
Als je overweg kan met Java (waarschijnlijk ermee proggen) dan weet je het antwoord toch ook al het antwoord op je vraag?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ICW
het is de bedoeling dat het op de server wordt gedaan bijv. dat de hi score in een tekst bestand wordt weg geschreven. zodat er gezien kan worden wie er allemaal mee gespeeld heeft.

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:55

LegacyCode

De crack van de division

ICW schreef op 23 januari 2003 @ 11:17:
het is de bedoeling dat het op de server wordt gedaan bijv. dat de hi score in een tekst bestand wordt weg geschreven. zodat er gezien kan worden wie er allemaal mee gespeeld heeft.
Volgens mij kan je met java niets server-side opslaan. Dus je kan er volgens mij niet naast om een backend PHP / CGI / ASP scriptje te gebruiken wat t resultaat verwerkt.

legacycode.net

• ICW
ik heb er een half jaar ervaring mee. ik heb een easter egg gemaakt waarmee een pagina geopent word, nu wil het spel.

• ICW
is er ook geen ander programmeer taal waarmee dat kan flash, c++ etc of alleen php, cgi of asp

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

ICW schreef op 23 January 2003 @ 11:25:
is er ook geen ander programmeer taal waarmee dat kan flash, c++ etc of alleen php, cgi of asp
nope..

• ICW
oke bedankt
dan zal ik maar een provider die php, cgi of asp ondersteund nemen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

JUNKIE_XL schreef op 23 januari 2003 @ 11:19:
[...]

Volgens mij kan je met java niets server-side opslaan. Dus je kan er volgens mij niet naast om een backend PHP / CGI / ASP scriptje te gebruiken wat t resultaat verwerkt.

Met applets misschien niet, maar dat is dan ook de minst nuttige vorm van Java. Verder hangt het nogal af van welk spel je gaat gebruiken (neem aan dat je hem niet zelf maakt, anders had je de oplossing op je vraag ook wel geweten).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.