Processor verbruik bij spelen Industy Giant 2

Pagina: 1
Acties:

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Topicstarter
Ik heb gezocht in de Faq van de makers en in de omega search van de GOT, maar dit probleem is nog niet aan de orde geweest.

Ik heb een probleem met Industry Giant 2. Ik heb voor een prikkie Industry Giant 2 op de kop kunnen tikken. Nadat ik het spel had opgestart vond ik dat het spel traag liep. Ik kwam er dus achter dat als ik het spel opstarte, dat het processor verbruik gelijk naar de 100% ging en er niet meer vanaf kwam.

Ik heb het spel op de 2 onderstaande systemen gespeeld en bij allebei blijft het processor verbruik op 100%.

Systeem 1

Specs Deze draait onder Windows XP met Service Pack 1

Systeem 2

Processor -> Intel Pentium III 866 Mhz
Moederbord -> Asus CUSL2
Geheugen -> 384 MB Sd-Ram
Videokaart -> Asus 3800M
Geluidskaart -> Creative 128 PCI

Deze draait onder Windows 2000 met Service Pack 2

Eerst spel gespeeld zonder de patch (1.2) en later met de patch. Geen verschil.

Hebben jullie nog een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door _Rayman_ op 23-01-2003 11:11 ]

Verwijderd

Beetje vage beschrijving... blijft het cpu gebruik ook op 100% NADAT het spel is gespeeld? Het is nl. vrij normaal dat een spel de volle kracht van je PC gebruikt.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:18
ten tweede ik zou service pack 3 eens proberen, die schijnt een betere compatability te hebben met games

Verwijderd

Creative 128 PCI heeft geen eigen Sound Procesor en gebruikt dus voor geluid veel CPU power (ook ingame muziek) de Asus 3800M zal ook veel overlaten aan je proc en dus zal je PIII 866 behoorlijk wat te doen hebben, maar een beetje spel zal zowizo 100% proc util genereren, al zal dat niet meteen leiden tot het traag lopen van het spel

Verwijderd

Als het echt zo traag loopt, kun je natuurlijk in een lagere resolutie spelen of ipv 32-bit kleuren naar 16-bit kleuren schakelen (dit scheelt behoorlijk veel).

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Het is echt alleen tijdens het spelen van het spel. Maar ook met systeem 1 blijft het processor verbruik 100%. Het spel reageert dan ook niet snel.

Op de site van de makers ( Jowood Productions) staat het volgende over de systeem eisen:

What are the system requirements for my computer?
P II 350 MHz
64 MB RAM
Windows 95/98/2000/ME/XP with DirectX 8.1
3D video card with 16 MB RAM
16-Bit sound card
8-x CD-ROM drive

Ook zonder een virusscanner aan, blijft het niet soepel lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door _Rayman_ op 23-01-2003 11:50 ]

Verwijderd

Ja, maar op de site van Sim City 4 staat ook dat het soepel moet lopen op een 1,4 Ghz... vertrouw die eisen nie zo, want hoe lager die liggen, hoe meer mensen het spel zullen kopen.

Verwijderd

nogmaals die 100% proc load heeft niet direct te makn met dat het spel traag loopt... start maar eens een spel dat wel soepel loopt en kijk dan naar je proc load...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
cardinal808 schreef op 23 January 2003 @ 11:05:
ten tweede ik zou service pack 3 eens proberen, die schijnt een betere compatability te hebben met games
voor windows XP?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Ik ga het morgen proberen met service pack 3 voor Windows 2000.

In iedergeval alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb het geprobeerd onder Service pack 3 en het ging inderdaad een stuk beterder.
Op mijn 1e systeem heb ik de kleurdiepte (16 bits) lager gezet gebruikt. Nog steeds blijft het probleem dat het traag speelt. Processorverbruik in het menu blijft op 100% staan.

Ik wacht wel op Industry Giant 3 en dan hopen dat het opgelost is.

[ Voor 60% gewijzigd door _Rayman_ op 24-01-2003 19:34 ]

Verwijderd

Maar even een trap van mij.

Ik heb het spel vandeweek ook uit de graaibak bij de FRS gegraaid en geïnstalleerd, ook hier een traag spel. Op zich kan het goed lopen, maar ook heel vaak staat het beeld stil voor ong. 1 seconde en dan kun je niets doen. Op de achtergrond gaat wel alles door, het geluid loopt gewoon door en de autotjes enzo zijn na die stop ook een sprong verder.

Patches zijn er niet voor dit probleem, op het Jowood forum staat niets en update van videodrivers hielp niets.

Ook hier een CPU gebruik van 100%. Als ik de settings minder zwaar zet, scheelt het iets, maar niet veel. Volgens de manual zou het spel al redelijk soepel moeten draaien op een P2-350 met 32MB RAM.

Ik heb echter:
Athlon XP 1800+
1GB RAM
Win2000SP4
DX9.0b
Radeon8500, catalyst 7.97 drivers

Iemand nog meer ideeën wat er aan de hand kan zijn? TS probleem al opgelost?
Pagina: 1