Toon posts:

SB Live 5.1 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, m'n eerste topic dan maar...

Ik heb in m'n PC een Creative Sound Blaster Live 5.1 PCI. Leuk ding, mooi geluidje, maar hij bezorgt me al een aantal dagen lang hoofdbrekens. Wanneer ik een van de jacks uit m'n computer of uit m'n boxen haal, dan zijn bijna alle games niet meer vooruit te branden.
Battlefield, Hitman 2, Simcity 4, noem ze maar op...ze lopen allemaal op halve kracht of halen dat niet eens. De enige oplossing is dan om de soundcard te uninstallen en dan te booten. Daarna loopt alles weer soepel. Heeft iemand een idee hoe dat kan en hoe ik dat eventueel zou kunnen voorkomen? (Duh, niet meer aan de kabels kl*ten natuurlijk :P , maar ik gebruik m'n soundsysteem ook voor m'n DVD speler, dus af en toe moet ik ff kabels wisselen, splitters geven te veel storing helaas :'( ).

specs:

MSI K7T Turbo 2
AMD Athlon XP 1700+
512 MB SDRAM (2x256)
NVIDIA GeForce 4 MX 400 64MB DDR TV-out
Creative Sound Blaster Live 5.1 PCI --> probleemgeval?
Realtek 8139 100mbit netwerkkaart
80 GB Maxtor HD

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hoi, welkom op GoT :). Voortaan als je een topic opent moet er er even voor zorgen dat hij in het juiste subforum staat. Dit hier (TFF) is bijvoorbeeld bedoeld voor vragen/opmerkingen over de frontpage. Jouw vraag past beter in een ander forum, namelijk: Audio, Video & HiFi. Bij deze wordt ie verplaatst :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-08 15:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je mischien heel toevallig EAX aanstaan? Dat is namelijk echt een zware bottleneck in games als je pc iets langzaam is. Maar ff een vraagje waarom wil je uberhaubt zonder gamegeluid spelen of zonder wat voor geluid dan ook :?

Lat maar Notna moet eerst leren lezen voor dat ie wat schrijft :p

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 23-01-2003 10:41 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op 23 January 2003 @ 10:40:
Heb je mischien heel toevallig EAX aanstaan? Dat is namelijk echt een zware bottleneck in games als je pc iets langzaam is. Maar ff een vraagje waarom wil je uberhaubt zonder gamegeluid spelen of zonder wat voor geluid dan ook :?

Lat maar Notna moet eerst leren lezen voor dat ie wat schrijft :p
ik gebruik gewoon de XP meegeleverde driver. EAX maakt niks uit, de PC trekt een game als Hitman 2 makkelijk. Maar ik speel niet zonder geluid, het probleem is dat ik maar 1 home theater audio systeem+subwoofer heb en zowel een PC als een standalone DVD speler. Die kunnen allebei van het soundsystem gebruik maken. Helaas kan ik dus geen splitter gebruiken omdat dat te veel ruis oplevert. Wanneer ik ga gamen moet de PC aan het systeem, als ik een DVD kijk gaat de DVD speler er aan...

Verwijderd

Topicstarter
niemand???

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 10:44:
[...]

ik gebruik gewoon de XP meegeleverde driver. EAX maakt niks uit, de PC trekt een game als Hitman 2 makkelijk. Maar ik speel niet zonder geluid, het probleem is dat ik maar 1 home theater audio systeem+subwoofer heb en zowel een PC als een standalone DVD speler. Die kunnen allebei van het soundsystem gebruik maken. Helaas kan ik dus geen splitter gebruiken omdat dat te veel ruis oplevert. Wanneer ik ga gamen moet de PC aan het systeem, als ik een DVD kijk gaat de DVD speler er aan...
ehh... je bedoelt de bij windhoos xp geleverde driver? daar zou ik heeel snel wat aan gaan doen!

- owja en niet volgende keer binnen 24h al je topic kicken. dat word hier niet gewaardeerd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door sharkzor op 23-01-2003 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wel andere drivers staan...maar voor het probleem maakt het niks uit welke driver je gebruikt. De originele drivers, 2 gedownloade driver pakketten van Creative...het enige verschil is dat je een wat beter geluid krijgt en wat meer knoppen en draaiers. Maar zodra je ook maar 1 stekker losmaakt in het systeem, maakt niet uit waar, dan loopt alles weer zo traag als dikke ****** door een nauwe trechter :(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
kan me haast niet voorstellen dat als je een stekker eruit haalt hij langzamer gaat lopen. noway dat je pc dat kan detecteren. probeer het eens tijdens een spel te doen. of hij dan direct langzamer gaat lopen...
en installeer zoiezo ffe de nieuwste drivers.

Verwijderd

Topicstarter
zou het misschien een piekspanning kunnen zijn? Tijdens een spel een stekker er uit heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga in vanavond nog wel even proberen. Nieuwste driver is geen probleem, die heb ik nog wel staan.
Pagina: 1