LG CRD-8521b leest sommige CD-R's niet

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59
Hallo allemaal,

ik ben in het bezit van een LG CRD-8521b 52x max Cd-rom speler. Sinds ik de overstap heb gemaakt naar Windows XP Prof. engelse editie leest deze speler sommige CD-r's niet meer, met name de CD'tjes van Octron niet. Eigenlijk alleen maar bij de Octrons.

Onder Win '98 SE had ik hier totaal geen last van. De geprobeerde CD'tjes doen het in een andere Cd-speler in een andere pc met hetzelfde besturingssysteem wel.

Ik heb nu de firmware al geupgrade naar 2.00. Dat werkte niet. Toen heb ik de OEM versie van 2.00 er ingeladen wat ook niet werkte.

Vervolgens heb ik er de firmware van een andere LG speler (de 8480(????), een 48 speed) ingeladen (een mens probeert wat om z'n met pijn en moeite zelfgeschreven muziek van een CD af te halen) maar dat werkte ook niet...

Ik weet nu niet meer wat ik nog meer kan proberen. De CD-speler zit op Secondary IDE, master. De IDE kabel zit goed en ook de jumpers staan goed.

Wie weet een oplossing. En dan heb ik het niet over een oplossing als 'een andere Cd-rom kopen' of 'geen Octrons meer gebruiken' want die kan ik zelf ook verzinnen 8)7 ;)

edit:

Ja, ik heb search gebruikt, heb aan de hand daarvan de firmware geupgrade maar kon verder geen oplossing vinden

[ Voor 20% gewijzigd door RvL op 23-01-2003 10:33 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al een keer een schoonmaak cdtje er doorheen gehaald?
Je kunt hem natuurlijk ook openschroeven en de lens schoonmaken.

• RvL
Dat heb ik nog niet gedaan, want andere Cd's worden wel gelezen. Zelfs als ik er met mn vuile handen aan heb gezeten er ik de vingerafdrukken niet meer op 1 hand kan tellen ;) Het beestje is ook nog geen jaar oud.

Maar als ik m openschroef, waar kan ik de lens dan het beste mee schoonmaken. Sommigen zeggen alcohol, maar anderen raden dat weer af :?

Trouwens heb ik een klein foutje gemaakt in mn uitleg, want na het upgraden van de firmware naar 2.00 werd de CD wel gelezen, maar als ik dan een groot bestand aansprak hing explorer, vervolgens windows.

Een bestand van 2 MB was bijvoorbeeld geen probleem, maar een ZIP bestand van 150 uitpakken lukte voor geen meter.

[ Voor 71% gewijzigd door RvL op 23-01-2003 10:40 ]

Nu de dekens nog...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met alcohol zou het moeten lukken, maar dan moet je zo puur mogelijke alcohol hebben (en dat is vrijwel niet te krijgen).
Zelf heb ik het een keertje met natuurazijn gedaan, zonder succes, want die drive was dood.
Maar je kunt ook voor de zekerheid een schoonmaak cdtje kopen, zit al van dat spul bij, weet niet precies wat het is.

Wat je ook kunt proberen is die drive even in een andere bak hangen, en kijken wat hij daar doet.

• RvL
Je haalt me de woorden uit mn mond want ik steek m net in een andere PC met XP. Echter daar heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb hem hiervoor in een 98SE bak gehad, maar daar deed hij het wel.

Nu denk ik maar hard op, maar kan het misschien aan de IDE-kabel liggen? Ik had m in die XP bak op Primary slave hangen, aan een 80 (?) aderige 66 Mhz (?) kabel hangen. Nu hangt hij aan een ouderwetse 40(?) aderige IDE kabel. Het aantal aders en Mhz'en weet ik niet zeker, want van huis uit ben ik een software-man.

Maar zou het hier aan kunnen liggen??

Nu de dekens nog...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RvL schreef op 23 January 2003 @ 10:53:
Je haalt me de woorden uit mn mond want ik steek m net in een andere PC met XP. Echter daar heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb hem hiervoor in een 98SE bak gehad, maar daar deed hij het wel.

Nu denk ik maar hard op, maar kan het misschien aan de IDE-kabel liggen? Ik had m in die XP bak op Primary slave hangen, aan een 80 (?) aderige 66 Mhz (?) kabel hangen. Nu hangt hij aan een ouderwetse 40(?) aderige IDE kabel. Het aantal aders en Mhz'en weet ik niet zeker, want van huis uit ben ik een software-man.

Maar zou het hier aan kunnen liggen??
dat zijn geen mhzs maar staat voor het aantal MB wat er per seconde doorgepompt kan worden.
ATA33 kabels zijn voor cdrom spelers genoeg, dus daar zal het probleem niet liggen. Ik heb ze hier ook aan ATA100 kabels hangen overigens, werkt net zo makkelijk.

Ik vermoed dat je cdrom stervende is als hij het in een andere bak ook niet goed doet (terug naar de winkel ermee zou ik zeggen).
Pagina: 1