Agenda kwijt in Exchange 5.5

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00
Hoi,

Wij hebben hier Exchange 5.5 met Outlook 98 clients voor iedereen. Gisteren heb ik een pc ge-update van windows 95 naar windows 2000, en daarna dus Outlook opnieuw ingesteld.

Na de upgrade had de gebruiker geen agenda meer, althans, dat is het rare, een terugkerende afspraak zat nog _wel_ in de agenda, maar alle andere afspraken waren gewist. Alle e-mail was ook nog gewoon wél aanwezig.

Ik heb geprobeerd het profiel opnieuw aan te maken, vanaf een andere pc, zelfs met exchange-merge een pst bestand laten maken wil niet helpen, de agenda blijft (op de terugkerende afspraak na) leeg.

:'(.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tip 1: Heb je een goeie backup? Zo ja, kan je beter ff alleen de agenda restore van de desbetreffende gebruiker. Tenzij je alleen een backup hebt van de database :( Dan wordt het wat lastiger.

Tip 2: Ga naar Verwijderde items en klik op extra. Kiez vervolgens: Verwijderde Items Hertellen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dennis
Normaal zou Exchangemerge elke dag moeten draaien, maar we kwamen er vorige week achter dat dat niet het geval is wat inhoudt dat er iig geen backups zijn (in de vorm van pst-bestanden).

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

ddc schreef op 23 januari 2003 @ 10:45:
Normaal zou Exchangemerge elke dag moeten draaien, maar we kwamen er vorige week achter dat dat niet het geval is wat inhoudt dat er iig geen backups zijn (in de vorm van pst-bestanden).
Gebruik jij Exmerge voor je Exchange backup :?

Exmerge is absoluut GEEN goede oplossing voor een backup, exmerge is puur voor migratie van exchange servers.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Dennis
[offtopic]
Dit programma is ooit door m'n baas bedacht ja, ik heb eigenlijk nooit naar een alternatief gezocht, maar als je suggesties hebt...

• Arno

Arno

PF5A

ddc schreef op 23 januari 2003 @ 10:55:
Dit programma is ooit door m'n baas bedacht ja, ik heb eigenlijk nooit naar een alternatief gezocht, maar als je suggesties hebt...
Exmerge is echt het laatste wat je moet gaan gebruiken voor een Exchange backup, het is een mogelijke manier, maar verre de beste. Dan kun je zelfs nog beter ntbackup via at schedulen :o

De beste manier is IMO een professioneel backup pakket aan te schaffen (ArcServe 2000/9 of Backup Exec 8/9) die online kunnen backuppen en restoren verschillend van de complete dbase ttot individuele mailboxen of zelfs mailobjecten :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Dennis
Wij gebruiken hier ArcServe, al hoewel een oude versie :o. Nou zag ik laatst (ik meen in Emerce) wat reclame staan over een nieuwe ArcServe en dat zal ik wel eens gaan bestuderen en daar advies over uitbrengen :P.

Maar ik ga veel te veel offtopic. Weet jij ook een manier om die agenda terug te krijgen of hoe dit nou kan gebeuren, Traag?

• Arno

Arno

PF5A

Als de agenda niet meer op de Exchange server staat en er is van de werkplek van VOOR Windows 2000 geen image oid dan vrees ik dat je e.e.a. kwijt bent. Een goede baackupstrategie had dit voorkomen. Ik vrees dat een deel van die agenda in een lokale PST file stond of middels auto-archive van de server is afgehaald ;)

Jeremy Clarkson

• Dennis
1. Hoe kan een deel van de agenda in een PST file staan?
2. Ik neem aan (logisch verstand zegt me zoiets) dat afspraken die nog moeten komen niet auto-gearchiveerd worden?

• Arno

Arno

PF5A

ddc schreef op 23 January 2003 @ 11:32:
1. Hoe kan een deel van de agenda in een PST file staan?
2. Ik neem aan (logisch verstand zegt me zoiets) dat afspraken die nog moeten komen niet auto-gearchiveerd worden?
Klopt, maar ik denk niet dat er zo 1-2-3 een ander antwoord is, behalve dbase corruptie, en trust me.... dat WIL je niet :X

Jeremy Clarkson

• Dennis
Dat zal niet het probleem zijn denk ik. Maar jij weet het blijkbaar ook niet ;). Blijft het gewoon een raar probleem dat ik niet kan verklaren. Heel vervelend, nu kan ik ook niet een reden geven naar de gebruiker toe.

• Arno

Arno

PF5A

Jij DENKT dat dat het probleem niet is.... heb je dit getest dan :?

Jeremy Clarkson

• Dennis
Nee, ik moet eerlijk zeggen ook niet te weten hoe ik dit moet testen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gebruikte je op windows 95 misschien de Exchange Client :?

Zoja, dan mis je dus je Scheduler+ gegevens. Dit is een andere ruimte op de excahnge server als de Outlook agenda.

Wat mogelijk de oplossing kan zijn is:
Log aan op het domain met een windows 95 station, en open de postbus van de betreffende gebruiker. Start Scheduler+ , en exporteer alle gegevens, naar een ".sc2" file.

Sluit de windows 95 PC af, en log aan op het domain op een windows 2000 PC, en start Outlook van die gebruiker. Importeer het .sc2 bestand (Scheduler + Interchange)
Wanneer dit is gebeurd, dan krijg je deze melding:
Er zijn nog scheduler + gegevens aanwezig op de server. Wilt u deze verwijderen :?
Klik hier op JA. (of YES)

Nu weet de server dat deze mailbox een outlook gebruiker is.

SImpel zat.
Het probleem ligt in het feit dat MS outlook 2000 en hoger dit niet meer automagisch doen, waar Outlook 97 dat wel deed.
Hier in justitieland zitten we met eenzelfde probleem. Bovenstaande stap moet voor uim 17000 gebruikers gedaan worden. Er is geen tool van MS die dit voor je kan setten. :(

• Dennis
CyberJ schreef op 23 January 2003 @ 12:35:
Het probleem ligt in het feit dat MS outlook 2000 en hoger dit niet meer automagisch doen, waar Outlook 97 dat wel deed.
Bedankt voor de uitleg alvast, ik ga dat zometeen eens controleren, ook al denk ik van niet.

Outlook 98 valt zeker onder hetzelfde als 97, of niet :?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik weet niet zeker of outlook 98 dit ook nog deed. Outlook 97 kon iig automatisch de scheduler + gegevens importeren..

Let us know..

• _JGC_
  • Laatst online: 18:45
ff een vraagje tussendoor: kan Veritas Backup Exec ook naar file backuppen?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

_JGC_ schreef op 23 januari 2003 @ 14:51:
ff een vraagje tussendoor: kan Veritas Backup Exec ook naar file backuppen?
Uhh, volgens mij wel ja. Kan NT backup ook, en dat is eigenlijk een ripoff van veritas.(onder w2k en XP dan)

Maar, das wel erg offtopic vind je niet :?
Pagina: 1