TIP voor instabiele Shuttle PC's

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 19:29

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Steeds meer mensen zie je een Shuttle aanschaffen wat automatisch resulteert in vragen hier op het forum.

Nu had ik zelf problemen met mijn shuttle dat ik deze met geen mogelijkheid stabiel kreeg, spontane crashes e.d.

Er zijn meerdere mensen op dit forum die ook dit probleem hebben, en er niet achter kunnen komen waar de oorzaak ligt.
Processor vervangen, geheugen vervangen. Maar de problemen blijven.

Dit had ik zelf ook, 2 soorten geheugen en cpu's geprobeerd. Maar nog steeds niet stabiel.

Er werd al geopperd in andere topics dat het aan de voeding zou moeten liggen die niet genoeg kon leveren, maar dit is niet de oorzaak.
Het probleem ligt in de shuttle zelf, deze is overgevoelig voor het merk geheugen wat je gebruikt. Ik had hier namelijk twee verschillende reepjes T.Y.I. geheugen geprobeerd, maar daar werkt de shuttle absoluut niet goed mee (blauwe schermen, spontane crashes noem het maar op, je hebt het met dat geheugen, terwijl dat T.Y.I. geheugen in 'normale' desktops perfect functioneert.)

Gisteren even een kingston reepje erin gedrukt, windows XP voor de vierde!!! keer opnieuw erop gezet, en de shuttle draait nu als een tierelier, geen crashes niks meer, as stable as a rock.

Dus mocht je spontane crashes hebben, dan is dit waarschijnlijk je oplossing.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Verwijderd

Welke shuttle heb je?

Verwijderd

Samsung geheugen werkt ook perfect. Andere (niet-A)-merken geven bij Shuttle (ook bij de gewone moederborden) ook vaak zulke proplemen.

• Dizzy
  • Laatst online: 27-06 19:29

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
SS40G (FS) oid

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Verwijderd

welke revisie mobo heb je, ik had 1.0 , maandje geleden RMA gegaan en nu heb ik een nieuwe ss40g gekregen. revisie v2.1

misschien bugfixes mbt geheugen? Kan changelog nergens vinden nl.

Verwijderd

humz.. ik heb dane elec er in zitten en mijn shuttle ss51g loopt perfect.

staat ook 24/7 aan voor een }:O.

Verwijderd

ik ben sinds gister ook ss51g eigenaar :) en hij draait hier op kingston... heeeerlijk :)

Verwijderd

Waarom de SS51 en niet de SB51G? EN hoe zit het met het geluid?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:53:
Waarom de SS51 en niet de SB51G? EN hoe zit het met het geluid?
Met de SS51 kan je beter overclocken en is goedkoper in prijs.
Het voordeel van SB51G: Intel 845E chipset (kicken sommige mensen op, weet ook niet waarom ;) ) en HyperThreading ondersteuning.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb @ work een SS51G en SB51G rev 1.3
De 2e loopt voor geen meter, ook met kingston geheugen, de SIS heeft het altijd prima gedaan.

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Freakaz0id

RC Geek

Dizzle, wat had je allemaal in je shuttle zitten?
Aan de hand daarvan zou ik mischien kunnen opmaken of het volgende zal kunnen werken.

Case: Shuttle Barebone SB51G
CPU: PIV 2.5Ghz
RAM: 512mb DDR333 (dane elec)
HDD: 80Gb. Wester Digital 8mb cache
GPU: MSI G-Force 4 ti4600
DRV: Asus DVD (12x 52x)
En dan nog een simpel FDDje.

Ik meen dat deze barebone Heatpipe CPU cooling heeft,
en ik wil er nog n losse afzuig fan op zetten om zo die hitte naarbuiten te werken,
dus oververhitten zal hoop ik geen kans krijgen.

Toms hardware komt met het fijt dat de shuttle maar een 150w voeding zou hebben, terwijl shuttle zelf loopt te pochen over 200w, Ik weet eerlijk gezegt niet wat ik nu moet geloven.

Zijn er nog andere mensen die hier ervaring mee hebben?

(Forum mods: Ik vraag hier iets heel normaals, dus spaar me de FAQ flames..)

• smvs
  • Niet online
ik overweeg ook een barebone te kopen:

deze
http://us.shuttle.com/specs2.asp?pro_id=85

of de nforce variant, ben ik nog niet uit.

maar enfin, ik wil er in:
xp 2000+
gf 4- 4280
1x 7200 schijf
dvd.

volgens de shuttle seit zit er een 200 watt voeding in... beetje weinig. ik wilde eigenlijk een radeon 9700 er in duwen maar dat laat ik wel helemaal uit mijn hoofd.

weet iemand of dit goed gaat met zware onderdelen qua voeding?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
smvs schreef op 17 april 2003 @ 16:28:
weet iemand of dit goed gaat met zware onderdelen qua voeding?
Dit zou geen problemen moeten geven qua voeding, tenminste, als ik de verhalen op de diverse fora en de reviews mag geloven. Een punt bij het plaatsen van een dikke AGP kaart is wel dat je de fan van die kaart goed hoort, doordat deze zo dicht tegen de behuizing zit. :)

Verwijderd

Ik heb in mijn shuttle (ss51g) een p4 2,53 512mb pc2700 ram uhh weet niet wat voor merk. 80gb 7200rpm 8mb cache WD schijf een asus ti4200 asus en 16x DVD. Ohh ja en nog een terratec geluidskaart. Dit draait perfect ik heb nog geen problemen gehad,

Dus die zware onderdelen kunnen echt wel

• smvs
  • Niet online
Dus die zware onderdelen kunnen echt wel
ok en die radeon 9700? of wordt dat toch ff te gek?
Pagina: 1