Onboard of PCI kaartje ivm ping?

Pagina: 1
Acties:

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Lang verhaal kort, heb m'n GigaByte 8ihxp vervangen voor een Asus PT533-c. De GB had een Realtek en de Asus een onboard Intel 100/VE chip. Met de Realtek had ik een lage ping als ik een site een ping gaf en een lage ping met UT2003. Nu met het Asusbord heb nog steeds een lage site-ping maar een hogere ping met UT.

Als ik in netwerkbeheer de kaart bekijk dan kan ik een heleboel opties instellen, iemand enig idee waar ik een verklaring van die opties kan vinden? Heb de 6.4 drivers geinstalleerd in de hoop een read-me aan te treffen die eea zou verklaren maar helaas. Heb nu 2 dagen over de site van Intel & het NET lopen struinen maar ook daar kom ik niks tegen.

Ik veronderstel dat die hoge ping veroorzaakt wordt door de onboard netwerkkaart, IRQ wordt niet gedeeld, de nieuwste drivers zijn geinstaleerd, alle instellingen staan standaard.

Wat ik wil is online (ADSL 768/256)een lagere ping in UT, kan ik dan beter een PCI kaartje installeren?

Ik heb de search gebruikt, het zal een 3COM of een Intel worden, de vraag is welke.
CPU ontlasting is meegenomen, prijs maakt niet uit, het gaat me om de lage ping.

Specs

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36
Volgens mij heeft je ping weinig te maken met je netwerkkaart en eerder met de drukte op internet enz.
Het kan zijn dat je UT2003 server het nogal druk heeft en dan krijg je automatisch een hoge ping! Heb je dit bij alle ut2003 servers? Misschien kan je ook andere online games eens proberen, wat voor ping heb je trouwens in UT2003??

[ Voor 25% gewijzigd door urk_forever op 23-01-2003 09:58 ]

Hail to the king baby!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Ik heb het met alle servers. In de serverbrowser in UT selecteerde ik voorheen een server die bijv. een ping van 35 aangaf, dan speelde ik ook zo rond de 45. Als ik nu zo'n "35-server" selecteer dan begint de ping meteen bij 60 en loopt dan heel langzaam op tot zo'n 90.

Specs

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Het lijkt me in ieder geval sterk dat de ene 100mbit netwerkkaart een hogere ping "veroorzaakt" dan de andere (onboard) 100mbit netwerkchip. Heel, heel misschien heb je ergens een lagere pci latency in je bios staan, maar dat is gewoon een beetje gissen van mijn kant.
Het moet iets anders zijn als je het mij vraagt. En dan denk ik het eerst aan wat urk_forever hierboven zegt.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• urk_forever
Heb je niemand anders die op je adsl verbinding zit? Als ik thuis zit te CS'en en men pa gaat internetten loopt mijn ping soms op tot 500!!

Hail to the king baby!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Hehe, nee, zit alleen. Qua drukte enzo, trok de conclusie na 4 avonden, zelfde tijdstip, zelfde servers en ± gelijk aantal medespelers.

Specs

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Maar wat maakt die hogere ping nou uit dan? Krijg je een schokkend beeld? of kan je gewoon spelen? want als er verder niks aand e hand is zie ik het probleem niet :)

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

[offtopic]
Flappie schreef op 23 January 2003 @ 10:45:
Maar wat maakt die hogere ping nou uit dan? Krijg je een schokkend beeld? of kan je gewoon spelen? want als er verder niks aand e hand is zie ik het probleem niet :)
Nog niet veel on-line gegamed??? ...Je merkt het verschil gewoon bij lage en hoge ping...
[/off-topic]

Het lijkt mij sterk dat dit probleem in de netwerk kaart zit, eerder in UT.
Het verschil van ping 30 of 45 is zo weining da's amper te merken.
Ik zou eerder gaan tweaken in UT zover dat mogelijk is.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Perfectionistische instelling, het was perfect dus moet het weer perfect.
Beeld schokt inderdaad meer dan voorheen. Het probleem zit'm in het verschil tussen winnen zittend op het puntje van m'n stoel of relaxed onderuitgezakt... :+

MRic3, het verschil zit tussen 45 en 90.

[ Voor 12% gewijzigd door Huigie op 23-01-2003 11:07 ]

Specs

Verwijderd

ping tussen 45 en 90? en dat noem jij dramatisch?

zoals eerder gezegd, mij lijkt het sterk dat het aan de hardware ligt, dat gaat er bij mij niet in. ik zou meer denken aan wat je ondertussen nog meer doet op het net. draai je een ftp server, of zit je te downloaden? draai je andere apps als je speelt?

Verwijderd

Misschien moet je de directconnect rommel eens afsluiten :p

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Omstandigheden zijn indentiek aan de oude situatie, gebruik nu alleen een anders MB/ethrchip.
Ik draai niets op de achtergrond.

Specs

Verwijderd

hmm geen firewall, virusscanner... ? :/

misschien dat je de fps iets te hoog hebt ingesteld?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 11:35 ]

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Nop, heb dezelfde services/opstartbestanden draaien, standaard UT instellingen.

Specs

• urk_forever
Ik snap er niks van, het lijkt mij sterk dat het aan je hardware ligt, maar om het zeker te weten zou je een pci kaartje kunnen proberen, misschien dat je er eentje van iemand kan lenen, en anders kosten realtek kaartjes volgens mij nog geen 10 euro ;)

Hail to the king baby!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Zou het dan aan de driverinstellingen van de netwerkchip kunnen liggen?

Specs

Verwijderd

Het kan sowieso goed zijn dat je instellingen van je NIC niet O.K. zijn (duplexmode voor meneer de thuis-netwerk-goeroe die via zn hub naar zn adsl router gaat misschien?) maar waar het OOK nog aan kan liggen (nou wordt ie spannend) is aan al die andere dingen die anders zijn sinds je een ieuwe mammaplank hebt. je krijgt nl ook lag in ut2k3 als je framerate beroerd raakt... cas latency van je RAM, bios AGP settings, etc.

Maar ik zou eens met drivers gaan spelen e.d.

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Er staan de volgende instellingen:

Adaptive Inter-Frame Spacing : 1
Adaptive Technology : On
Adaptive Transmit Threshold : 200
Coalesce Buffers : 16
Enable PME : No Action
Link Speed & Duplex: 10Mbps/Half Duplex
Locally Administered Address : Not Present
Log Link State Event : Enabled
Offload TCP Segmentation : Enabled
PCI Bus Efficiency : Disabled
QoS Packet Tagging : Disabled
Receive Descriptors : 48
Retransmit Inter-Frame Spacing : 10
Transmit Descriptors : 16
Wake On Link Settings : Disabled

Tips?

ps. ADSL router (Arescom) hangt direct aan de NIC.

Specs

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Huigie schreef op 23 January 2003 @ 18:31:
Er staan de volgende instellingen:

Adaptive Inter-Frame Spacing : 1
Adaptive Technology : On
Adaptive Transmit Threshold : 200
Coalesce Buffers : 16
Enable PME : No Action
Link Speed & Duplex: 10Mbps/Half Duplex
Locally Administered Address : Not Present
Log Link State Event : Enabled
Offload TCP Segmentation : Enabled
QoS Packet Tagging : Disabled
Receive Descriptors : 48
Retransmit Inter-Frame Spacing : 10
Transmit Descriptors : 16
Wake On Link Settings : Disabled

Tips?

ps. ADSL router (Arescom) hangt direct aan de NIC.
Hij staat maar op 10Mbps Half Duplex :? Waarom niet op 100 Full duplex :?

En ehm

Waarom Disabled :?

[ Voor 5% gewijzigd door Flappie op 23-01-2003 18:38 ]

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
3COM 3C905C-TX-M kaartje gekocht en het maakt inderdaad geen kloot uit, iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Specs

• mhr-zip
  • Laatst online: 21:40
je adsl? sinds de ophoging naar 768 kb/s hebben een aantal providers problemen met hun ping tijd. Zoek maar op planet en hoge ping.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:59

XPointman

ja, of niet

heb je al gewoon met een command ping de servers gepinged? kijk eens wat daar uit komt, daar zou je volgens mij uit moeten knnen afleiden of het aan ut of gewoon aan je kaart ligt.

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Die ligt op het normale niveau van zo'n 24ms.

Specs

Verwijderd

Het ligt aan de UT2003 servers. Je kunt het wel op elke UT2003 server hebben, maar die zijn allemaal via dezelfde site te benaderen. Zoals je zelf al aangaf heb je het alleen bij UT2003 en niet bij andere online games. De UT2003 servers zijn in de loop van de tijd drukker geworden en genereren dus meer netwerkverkeer. Dat een server aangeeft dat er gespeeld wordt op 35 houdt niet altijd in dat jij ook speelt op ongeveer dezelfde ping. Heeft te maken van de afstand tot de server, het aantal personen dat ingelogd is etc.

Daarbij:
ISP's sluiten contracten af met de goedkoopste leverancier van bandbreedte. Het kan zijn dat er een ISP's tussen de jouwe en de UT2003 server is overgestapt naar een andere leverancier waardoor je nu een omweg(getje) moet maken om bij de UT2003 server te komen. Dat genereerd net dat beetje extra latency.

Live with that!
Pagina: 1