[wc] Clamp voor home-made waterblok: waar?

Pagina: 1
Acties:

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ben met m'n waterkoeling nu in het stadium aangekomen waarbij ik dus de blokken op de proc's kan gaan monteren, nu moet ik dus alleen nog een manier verzinnen hoe ik dat ga doen...

De blokken die ik gemaakt heb (is inmiddels al weer een jaar oid geleden) zijn 60x60x35mm, en moeten op een dual socket 370 bordje...

Heeft iemand een idee waar ik in NL geschikte houders kan vinden? Heb al gegoogled, GoT-search, OC-shop gemaild, enz, maar nergens iets te vinden wat ook in NL leverbaar is...

Iemand?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 22:08
Home made blok.. home made houder?
lijkt me wel een logische oplossing ;)

ik denk dat de houders niet echt te koop zijn.. alleen samen met een coolblok..

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

oc-shop verkocht altijd wel een klem voor een s370... was een dik aluminium plaatje waarin aan beide uiteinden 2 gaten waren geboord en daarin zat dik ijzerdraad.. in de alu strip was een gat met draad gemaakt met een nylon boutje..

ff zelfmaken is idd een goeie oplossing..
suc6

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Home made houder is makkelijker gezegd dan gedaan...

Even de zelfbouw-opties op een rij:
- RVS: sterk, maar lastig te bewerken, heb ik nog liggen (4x 60x60x3, + 2x 10x10x62, dus daar kan ik het van maken)
- Ijzer: sterk, maar roestgevoelig
- Bouwmarkt-Aluminium: niet echt een sterke legering, vrij zacht, dus wel makkelijk te bewerken (met een scherp mes kun je er al reepjes af snijden)
- Kunststof: welke?

Voor de rest zijn een boel gereedschappen wel voorhanden, draadtappen e.d. wil allemaal wel... Ben al een beetje bezig geweest met dat RVS, maar dat is echt lastig --> je boort een rond gat, maar hoe krijg je dat nou vierkant? vijlen? dremel?

edit: ik heb trouwens ook liever een "goede" kant-en-klaar clamp, want die blokken wegen 750 gram per stuk, en da's nie fijn als dat er af dondert.....

[ Voor 11% gewijzigd door Skef op 23-01-2003 09:24 ]

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:10
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rebopc/socketklem.jpg

zoiets?

te koop bij de IA in duitsland

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Dat lijkt er wel op ja! Maar welke hoogte blokken kan dat ding aan? Want ik zit dus echt met 35mm, en da's een heel stuk groter dan de standaard klax blokjes e.d.

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02

JWR

Die clip kun je ook kopen bij www.perfect-systems.nl :) .
Heb ik hem ook vandaan.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Heej JWR, bedankt voor de tip, heb 'm daar nu besteld...

Die dingen zijn echt moeilijk te vinden, of je moet het net even weten natuurlijk...

Ik vind het helemaal vreemd dat die dingen gewoon niet in de pricewatch staan. Is het dan zo'n exotisch product?

Pagina: 1