IBM Dekstar 60 gig 7200 rpm

Pagina: 1
Acties:

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27
Nog geen jaar oud maar een lawaai dat dat ding maakt, zette hem gister aan en meteen viel op dat er een oorverdovend irritand geluid uit kwam. Het lijkt net of te platters aanlopen, het gekke is wel dat als ik de hdd teste met DFT en dan de Advanced test dat ie dan geen fout vind, ik heb nu een half uur op dat ding gewerkt en ben nu al helelmaal statisch van het geluid.

Ik heb wel gezocht naar dit onderwerp en kom ook aardig wat tegen, maar niet dit

Zijn er meer mensen met deze problemen ??

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb ook zo'n schijf, maar die hoor ik niet tot nauwelijks. Dat zegt niet al te veel maar je weet wellicht wat voor naam die IBM schijven hebben opgebouwd :(
Ik zou als de sodemieter gaan backuppen als ik jou was...

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Er zijn zat mensen met dit probleem.
Sterker nog, ik heb deze week 20 harddisken (geen garantie meer) weggegooid met hetzelfde euvel, waarvan sommige totaal niet te gebruiken waren... (headcrash)
Neem eens contact op met je winkel/leverancier/producent.

1 jaar goed gedraaid, ineens meer herrie = problems, ook al komt hij goed door de diagnostics.....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 07:48 ]

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
Exact hetzelfde verhaal hier, snerpend geluid, ik heb em meteen teruggebracht en godzijdank een nieuwe maxtor er voor terug gehad. Voor mij nooit meer de IBM deathstar...

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:06

Ankh

|true

welke versie deckstar is het? als het een 60GXP dan kan het wel kloppen. Dit is namelijk een normaal probleem bij die schijven..
Ik heb zelf namelijk 2 x 60GXP. 1 van die schijven is sinds een paar maanden al overleden en is via RMA'tje terug gestuurd en heb er een 120GXP terug ontvangen. Eergister is mijn andere 60GXP kaput, deze is al bijna 2 jaar oud en kon er nog mooi een RMA'tje van maken. Wat ik hiervoor terug krijg weet ik niet :)
Voor derest heb ik nog 3 x 120GXP hier liggen daar heb ik totaal geen problemen mee. Enkel dat ze wat warm worden (*lees, heb een rek waar 5HD's boven elkaar kunnen.. Wanneer deze vol hangt en geen actieve koeling er bij zit.. dan kan ik het rekje NIET vast houden. ik gok dat ie rond de 50-60C is :P )

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Hoelang duurt het voordat je een nieuwe harde schijf terug krijgt wanneer je je defecte schijf heb opgestuurd?

• Ankh

Ankh

|true

ong 2 weken.. staat ook op de site :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:04:
Hoelang duurt het voordat je een nieuwe harde schijf terug krijgt wanneer je je defecte schijf heb opgestuurd?
Meestal max 2 weken maar soms gaat het wel eens fout., zo ook hier.
Nog voordat de HD opgestuurt was lag er een nieuwe op de deurmat. :D Maar daar zou ik maar niet op rekenen.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
40gig 60GXP, veel gebruikt, iets meer dan 1,5 jaar oud ongeveer en loopt nog prima.

Kennis van me had een RMA lopen bij IBM die 8 weken geduurt heeft :/
soms gaat het idd mis.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:04:
Waarom post je dit in godsnaam in andermans topic :?

Dan nog, dit kun je wel gewoon zélf uitzoeken/navragen :z

Verwijderd

Nou mijn twee weken zijn al dik overschreden, daarom de vraag.
En idd ik had een nieuw topic moeten doen, sorry

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 17:09:
Nou mijn twee weken zijn al dik overschreden, daarom de vraag.
En idd ik had een nieuw topic moeten doen, sorry
nee dat bedoelt hij niet 8)
je moest gewoon zelf uitzoeken ;) niet een nieuwe topic ervoor opene.. die had meteen dicht gezeten

Pagina: 1