Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Via Epia] [Riser uit IA] [Verlengkabel]

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een hele tijd geleden heb ik via de IA van ?? een Epia Riser gekocht.

Ik heb deze echter nog niet kunnen gebruiken omdat ik een standaard Chieftec Full tower voor m'n Epia heb.

Om de rizer te kunnen gebruiken heb ik een verlengkabel nodig, zoiets als dit;

Afbeeldingslocatie: http://nekita.no-ip.com/~ice/images/Riserverlengkabel.jpg

Nu is deze € 46,25 excl de verzendkoste bij de Videl webshop. Ik vind dit (a) te duur en (b) de kabel is te kort.

Hoe hebben jullie het gebruik van de Riser in een standaard ATX kast opgelost en waar hebben jullie de verlengkabel vandaan?

Tips, advies, etc is welkom, maar geen kommentaar en/of negatieve berichten.......

Verwijderd

Gewoon zelf maken (de kabel) ?

even pennen tellen om te weten welke connector en hoeveel aders van een ribbon/flatcable, ribbonkabel snijden, even aandrukken in bankschroef/tang en klaar ben je...

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:50
waarom wil je een riser gebruiken in een standaard kast :?
risers worden meestal gebruikt om je kassie zo plat mogelijk te kunnen houden..

ik denk idd dat je dit ff zelf moet gaan knutselen, of heb je het male pci gedeelte ook nodig? dan wordt het idd wel lastig..

welke IA was dat? en vooral, waar werd die gehouden?
ik ken ook iemand die bij die IA een voeding had gekocht, die ik ook wil hebben, maar ik nergens kan vinden....

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

[quote]Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 05:07:
Een hele tijd geleden heb ik via de IA van AlmightyArjen een Epia Riser gekocht.

quote] ;)

Uh, ik ben zelf ook op zoek gegaan naar zo'n riser omdat ik mijn PCI-kaarten niet van het bord af wil laten riser, maar eronder. Die flatcable die eronder zit is voor mij voldoende lang, maar ik ging op zoek naar een langere ivm eventuele latere uitbreidingen/wijzigingen van de kast. Ik heb dus totaal -niets- gevonden. Elke PCI-riser die ik heb gevonden had een evenlange flatcable. Dus ik heb het zoeken al opgegeven en ik denk dat ik die van Videl gewoon ga bestellen. En ja: die PCI-risers zijn reteduur... Misschien dat dat een één of ander tweakertje nog een goede oplossing weet...

Zelf maken zou ik niet aan beginnen: de bits lopen door die flatcable met een frequentie van 33 MHz, waarbij veel resonantie/storingen kunnen ontstaan. Ik denk dat deze verschijnselen meer gaan voorkomen bij een zelfgemaakte kabel, met als gevolg dat die kabel een stuk langzamer data gaat transporteren :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 05:07:
Een hele tijd geleden heb ik via de IA van ?? een Epia Riser gekocht.

Ik heb deze echter nog niet kunnen gebruiken omdat ik een standaard Chieftec Full tower voor m'n Epia heb.

Om de rizer te kunnen gebruiken heb ik een verlengkabel nodig, zoiets als dit;

[afbeelding]

Nu is deze € 46,25 excl de verzendkoste bij de Videl webshop. Ik vind dit (a) te duur en (b) de kabel is te kort.

Hoe hebben jullie het gebruik van de Riser in een standaard ATX kast opgelost en waar hebben jullie de verlengkabel vandaan?

Tips, advies, etc is welkom, maar geen kommentaar en/of negatieve berichten.......
Welke gedachte zit er achter een epia in een full atx tower ?

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]almightyarjen schreef op 23 January 2003 @ 11:44:
[quote]Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 05:07:
Een hele tijd geleden heb ik via de IA van AlmightyArjen een Epia Riser gekocht.
;)

<SNIP>
Das waar, AlmightyArjen

Ik heb nog een ander bedrijf benaderd en zij hebben een langere kabel, dit is echter een beetje stuk gelopen omdat ze wel telefonisch reageren, maar niet op e-mail.....

En voor de mensen die zich afvragen waarom een epia in een fulltower zit;

A ) Lekker veel ruimte
B ) Goedkoop (De Epia dan, zeker voor het doel waarvoor ik heb gebruik)
C ) In een klein kassie kan ik geen 12 hd's kwijt
D ) Een grote kast is mooi tweakbaar
E ) Het is m'n server (Vandaar punt C)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 12:25 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ze langer zouden zijn zou er teveel verlies optreden denk ik. Daarom kan je ze niet vinden. IDE kabels van 90cm ipv 50cm geven ook al (redelijk) vaak problemen bijv.

Verwijderd

Een PCI verlengkabel kan helaas niet langer zijn als dit. Videokaarten ed zullen al problemen gaan geven met deze lengte, als je het nog langer maakt werkt geen enkel device meer.

• TUNER
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2020

TUNER

Zo is't maar net.

Een tijdje geleden zocht ik ook eens zo'n ding.

Zie topic: PCI Riser 'Relocator' gezocht

....You're just Furious 'cause your car isn't Fast

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het nog eens bij die flippo die nooit terug gemaild heeft ga proberen.....

Als er mensen zijn die interesse hebben, dan hoor ik het wel....

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:50
mm, de IA van almightyarjen dus...

waar werd deze IA gehouden? --> bij welke shop/bedrijf

sorry van het offtopic gedoe, maar ik vind het een beetje overbodig om hier een nieuw topic voor te openen.

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Hoe hang je eigenlijk 12 HDs aan een EPIA? 4 aan de 2x ide onboard, en dan nog vier channels = 8 HDs op die ene PCI? Of heb je een riser met meer dan een slot?

Verwijderd

Topicstarter
Jasper Janssen schreef op 24 January 2003 @ 00:32:
Hoe hang je eigenlijk 12 HDs aan een EPIA? 4 aan de 2x ide onboard, en dan nog vier channels = 8 HDs op die ene PCI? Of heb je een riser met meer dan een slot?
De bedoeling is om een HighPoint RocketRaid404 in te prikken;
http://www5.alternate.nl/html/nodes_info/fpah12.html <PS de info is een beetje brak

Maar ik heb ook nog een tweede netwerkkaart nodig (een mooie realtek of een siemens (die heeft een Tulp chip en is toch niet zo duur))

Dus aan het ene PCI slot heb ik niet genoeg.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 04:34 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

-JB- schreef op 23 januari 2003 @ 21:46:
mm, de IA van almightyarjen dus...

waar werd deze IA gehouden? --> bij welke shop/bedrijf
http://www.space-promotion.nl/ ;)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Pagina: 1