Toon posts:

[GF4] Ti4200 (Club3D 128MB) wordt erg warm

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ik ben in het bezit van en Club3D GF4 Ti4200 128MB DDR
nou wou ik laatst de fan van dit kaartje vervangen door een Zalman ZM80A-HP maar toen ik het kaartje eruit wou halen voelde ik dattie gloeiend heet was
ik raakte de heatsink aan met mn vinger en die was heeeet ik brande mn vinger
en toen heb ik ff verder gekeken en ja hoor mn rammetjes waren ook gloeiend heet
ik heb nix OCed ofzo ik heb zelf een alu kast een Coolermaster ATC-210 dus dit zou niet mogen denk ik
nou ik heb dus die Zalman ZM80A-HP geinstalleerd en nog steeds ut zelfde probleem heatsink en rammetjes gloeiend heet
dus heb ik maar is 3D Marks 2001se gedraaid 4 uur lang! en nix geen problemen maarja kan ik dit negeren omdattie wel stabiel is (3DMarks) of .... mischien overdrijf ik omdat mn XP2200 max 40c wordt maar toch ik denk dat als ik mn vingers brand dattie dan toch iets te heet wordt?

ADVIES!!!!
:'(

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ja, dat is idd te heet. heeft club3d geen hardware monitor support?
enneh, maak volgende keer gebruik van je entertoets. dit leest niet echt :D

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

worden die dingen default te heet dan :? dan moet je kast volgens mij wel heeeel slecht gekoeld zijn en het buiten dikke hittegolf :?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Kr3Kr schreef op 23 January 2003 @ 01:51:
ja, dat is idd te heet. heeft club3d geen hardware monitor support?
enneh, maak volgende keer gebruik van je entertoets. dit leest niet echt :D[/quote

Sorry voor ut lame typing,

Nee Club3D heeft geen Hardware Monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 01:55:
worden die dingen default te heet dan :? dan moet je kast volgens mij wel heeeel slecht gekoeld zijn en het buiten dikke hittegolf :?
Zoals ik al zei mijn kast is perfect gekoeld mijn XP2200 is MAX 40c en Case MAX 35c

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 01:58:
[...]

Zoals ik al zei mijn kast is perfect gekoeld mijn XP2200 is MAX 40c en Case MAX 35c
Dan is of de meter kapot, of je kaart, stuur mailtje naar winkel waar je de kaart/pc vandaan hebt voor uitleg ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 02:00:
[...]

Dan is of de meter kapot, of je kaart, stuur mailtje naar winkel waar je de kaart/pc vandaan hebt voor uitleg ofzo :?
Mijn meters zijn niet kapot en mn kaart overleeft 4 uur 3D Marks2001se loop!!??

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen met een Ti4200 die dit kennen mischien is dit normaal al lijkt het mij niet zo...

Verwijderd

dus die heatsinx van die hp-80 worden gloeiend heet nu? Dan moet je wat airflow creeren in je case.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
werkt het ?

Mooi - houwen zo

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

als het stabiel blijft is het in principe ok. Maar heb je koelpasta op de core zitten? En je ram chips? Airflow in pc? Case temp? Maar met koelpasta en zalman moet het toch voldoende gekoeld zijn.

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08
SileX schreef op 23 January 2003 @ 10:44:
werkt het ?

Mooi - houwen zo
dat is onzin
een HD kan ook een hoop lawaai maken, en onnodig ratelen als een gek
uiteindelijk gaat ie toch dood :{

dus je kunt beter voorkomen als genezen
wat extra koeling zou imo geen kwaad kunnen, en een mailtje naar de winkel/fabrikant ook niet

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Kijk eens of je de temperatuur echt kan meten, misschien door middel van een thermometer aan je videokaart te plakken of iets dergelijks. En zo kan je ook kijken hoe warm je kast wordt.
Extra koeling kan natuurlijk geen kwaad, maar het kan ook geen kwaad om te kijken of ie echt zo heet wordt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

ehum . kan toch kopot zijn want dit is niet normaal . zelfs zonder flow kan ie den ik niet zo heet worden dat je vingers brand

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Klippy

Still Game

Mjah.. voel toch eens goed hoe warm het wordt.

Echt je vingers branden... Dan zouhet geen 4 uur 3DMark moeten overleven zonder probleempjes lijkt mij.
Die dingen worden ook gewoon standaard vrij warm hoor.

Core van m'n GF1 wordt al 82 graden en heatsink is niet lekkr om vast te pakken met 60 graden oid, maar dat is normaal.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Mijn ervaring is dat videokaarten van nature inderdaad erg warm worden. Mijnt Viper 550 (TNT 1) wordt na enig 3d werk ook loei en loei heet. Niet aanraken die ribben..

Nu heb ik een Gf 4MX 440 en deze is echt een stuk koeler.. bijden pasief gekoeld...

Verwijderd

klein kickje, ik was ook nog van plan om die zalman erop te zetten (zit nu stof te vangen). Ik heb exact het zelfde kaart dus ik ga vanavond als ik tijd heb ff kijken hoe de temp bij mij is. FYI: ik heb nog de standaard koeler erop zitten

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn GF4 Ti 4200 bakt ook na 1.5 uur Ut2003. Ut1 kan ie uren aan. Die club 3D GF 4 serie is gewoon slecht gekoeld. Je voelt geen flow aan de onderkant van de koeler. Mijn GF 4 MX, zo die had nog eens koeling!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Hoe kan ik de temp van mijn videokaart meten? Kep een Ti4200P Turbo van Albatron. Bestaat er een tooltje voor of moet mijn videokaart dat ondersteunen?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:23
mijn kaart wordt al 55 graden bij 10 minuten bf1942, tis een oc-ed ti4200.
maar verder heb ik geen problemen.
zo nu en dan een glitch, maar dan zet ik ff alle 6 mijn fans aan, temp gaat weer omlaag en nergens last meer van..

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

SileX schreef op 23 januari 2003 @ 10:44:
werkt het ?

Mooi - houwen zo
Dit is dus een van de domste opmerkingen die ik ben tegengekomen vandaag op GoT...

Als zn kaart gloeiend heet wordt dan gaat de levensduur toch echt achteruit hoor.
Het is ook niet bevorderlijk voor de case temp.

Samen staan we sterk!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Ik heb ook een gf4200 wel van leadtek, maar deze word toch ook behoorlijk warm hoor, is in iig door een normaal persoon niet vast te pakken

Verwijderd

Ik zou een fan in de zijkant/achterkant zetten die op/onder de videokaart blaast, want een enorm hete kaart is iig niet gezond.

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb de de gf 4 ti 4200 gamers edtion (128 mb) van Club 3d en ik heb em nu op 315/690 draaien maar hij blijft redelijk koel niet heet duzz.... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door atomic frogger op 11-03-2003 19:23 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

hier een club3d ti4200 agp 8x (128 mb) op 250 / 513 (default speeds) met een zalman 80HPa erop en hier word het ook redelijk warm.
M'n casefans staan allemaal uit, enige wat er aan airflow in zit is dat hele kleine beetje van m'n voeding en cpu fan (beide draaien rond de 1000 rpm, lekker stil).
En het werkt prima, alleen wat aan de warme kant.

Overigens kan ik m wel gewoon aanraken ofzo, gevoelstemperatuur van pak m beet 45 graden ofzo. Ik verbrand niet meteen m'n jatten als ik m aanraak in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Sick Nick op 11-03-2003 19:27 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
atomic frogger schreef op 11 March 2003 @ 19:22:
Ik heb de de gf 4 ti 4200 gamers edtion (128 mb) van Club 3d en ik heb em nu op 315/690 draaien maar hij blijft redelijk koel niet heet duzz.... ;)
Niet echt nuttige schop :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.