Toon posts:

[OC]Spread spectrum aan of uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom nu met mijn Palomino 1800+ niet verder dan 11,5 x 147 = 1690mhz, luchtgekoeld op 43C stressed, Vcore op 1,85V.

Al zoekende naar goede tweaks kwam ik in de handleiding van mijn MSI K7T266Pro2 mobo de opmerking tegen dat spread spectrum uitgezet moet worden als je gaat overklokken.

Ik heb het geprobeerd maar het lijkt niets uit te maken. En met search vind ik zowel voor als tegenstanders maar vooral erg weinig info en argumenten.

Anyone? Andere goede tips?

Verwijderd

Uit

in de manual van mijn MSI-745 wordt het aangeraden als ik wil overclocken.

Verwijderd

Uit.

Het reduceert EMI maar kan wel instabiliteit veroorzaken onder bepaalde omstandigheden (welke zeggen ze dan weer niet zoals gewoonlijk).

Verwijderd

Ik heb het bij mij ook getest, het scheelt geen ene reet. Het zou storingen moeten voorkomen maar kan wel tot een onstabieler systeem leiden... dat vind ik krom.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 01:54:
Ik heb het bij mij ook getest, het scheelt geen ene reet. Het zou storingen moeten voorkomen maar kan wel tot een onstabieler systeem leiden... dat vind ik krom.
Storingen in overige apparatuur zoals satellietontvangers.

Bij Spread Spectrum wisselt de frequentie een beetje van de cpu, maar hij gaat altijd minder snel.

Daarom kan je het beter uitzetten als je wilt gaan overklocken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

idd uit zodat de ram de fsb aankan als je die verhoogt is toch 2x altijd dus spread spectrum mag afstaan ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 12:38:
idd uit zodat de ram de fsb aankan als je die verhoogt is toch 2x altijd dus spread spectrum mag afstaan ;)
Er staan woorden maar ik snap ze niet... :?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[google=spread spectrum overclocking]

Van de MSI-site:
Spread Spectrum: You can turn on or off spread spectrum of clocks here. Please Disable it while overclocking.
Van http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=4&var1=136
Therefore, it is recommended that you disable this feature if you are overclocking your system
Spread spectrum uitzetten dus.

[ Voor 4% gewijzigd door snars op 23-01-2003 14:33 ]

I reject your reality, and substitute my own.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je spread spectrum aan hebt staan haalt ie de stroompieken er niet (helemaal) uit. Zo'n piek kan nét genoeg zijn om niet te booten of een instabiel systeem te krijgen. (Geloof ik :{ )
Uitzetten dus :)

T.net gallery | V&A ads

Pagina: 1