Toon posts:

Winxp, na opstarten effen geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier met winxp prof. en maak gebruik van dhcp netwerk.
Als ik xp opstart dan heb ik de eerste 3min ofzo geen netwerk + internet.

Het vreemde is dat als ik xp opnieuw installeer dat het dan weer een tijdje goed gaat. ik ben er alleen nog niet uit waardoor het nou eigenlijk komt. waarschijnlijk door software conflict denk ik.

Pas als het bestand imapi.exe wordt geladen gaat alles weer soepeltjes.
Ik ken meer mensen met dit zelfde probleem en zoek een oplossing.

alvast bedankt.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 16:22
Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar ik kamp ook met hetzelfde probleem, al draai ik geen DHCP. Het duurt dus ook even voordat de status icons in de system tray verschijnen.

Ik heb SP1 nog niet gedraaid, misschien dat het daarmee verholpen zou kunnen worden.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Met wat ik zo snel ffkes gegoogled heb kwam ik eropuit dattet iets met je CDROM te maken heeft, dat imapi.exe. Het wordt gebruikt voor het wegschrijven naar CDROM ofzoiets, ben er niet cker van btw :)

Dat niet gebruiken van het netwerk komt omdat je registry nog niet klaar is voor het netwerk. Je registry heeft dan nog niet vastgesteld dattie in een netwerk hangt, althans zo isset mij een x uitgelegd :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat imapi.exe met je cdrom te maken zou hebben was ik ook al achter. Alleen het blijkt nu opeens weer niet aan imapi.exe te leggen. Want toen ik dat proces handmatig starte gebeurde er nogsteeds niks. Mogelijk ligt het nu aan svchost.exe of nvsvc32.exe, die eerste klinkt wel wat netwerk achtig.

Hmmm "Esco!!!" wat voor software heb jij draaien? EasyCdCreater 5.x platinum toevallig.
Mijn buurman draaid het zelfde pakket en heeft ook zo'n netwerk probleem.
Terwijl andere buurman waar ik pc heb geinstalleerd geen CdCreator heeft, en die heeft geen probleem. 8)7

Verwijderd

svchosts.exe is de front end van een aantal services. check "tasklist /svc" om details te krijgen.

nvsvc32.exe hoort bij je Detonator-driver.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat ik altijd doe bij XP is overbodige netwerkservices uitschakelen, dus wat je niet nodig hebt voor Windows netwerkjes browsen en internetten, gewoon uitzetten.
En de namespaces voor remote computers (tasks en printers) weghalen.

Denk niet dat dat je probleem oplost, maar goed. Wat staat er in de logboeken? Is het zo dat een bepaalde netwerkservice pas na een X aantal minuten gestart wordt? Staan er fouten in de logboeken (zaken die niet willen downloaden, services die niet willen starten, ...)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Logboeken??? arch waar vind ik die???
Waarom is winXP niet gewoon zo eenvoudig als linux :P

ow sorry jongens dit was stomme vraag :)

Staan wel regelmatig iexploder.exe error's in, maar dat is gewoon gecrashte bende wat ik al wist.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 14:00 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Niets met services die niet willen starten ofzo :?

Ik weet niet of je PC direct aan internet hangt, maar als het een LAN werkstation is die via een router/server op internet gaat, geef em dan eens een statisch IP, natuurlijk wel in je LAN subnet. Verhelpt dat het probleem, maw. kun je dan meteen netten?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb nooit anders geweten dan dat t een paar minuten duurt voordat xp de netwerkverbindingen (en dus ook internet) aan heeft gemaakt. ik had t bij windows2000 ook al, en bij win98 niet.
ik heb overigens sp1 geïnstalleerd, en dat maakt geen verschil.
wat ik je aanraad is: gebruik de slaapstand :) dan slaat ie je huidige desktop op harde schijf op, en sluit ie de netwerkverbindingen niet af.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dan zou dat aan WinXP + DHCP liggen?
Zodra ik mijn desktop voor me heb, kan ik internetten/LANnen, maar wel met vaste IP's.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk zit inderdaad via een router + firewall en dhcp.
Alleen pc in de woonkamer doet het wel prima (zonder easycdcreator).

Bij de buuren zit ie ook via router (zonder easycdcreator) en die heeft ook geen problemen.

Weer andere buuren hebben geen router, en wel easycdcreator, en die heeft het probleem ook.

Dus ik begin haast te denken dat dit een probleem vormt. Is enkel een vermoede.

ik wordt gek!!! 8)7

Verwijderd

Topicstarter
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De WebClient-service is bij het starten vastgelopen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

en de volgende

De WebClient-service heeft een ongeldige status 87 gerapporteerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

ken dit wat betekenen???

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als dat het probleem is, schakel dan eens wat zooi uit die opstart tegelijk met Windows (EasyCD Creator, dus DirectCd uitschakelen, andere taskbar troep, Nero InCD, noem het maar op)

Start >> Run >> MSCONFIG is the way :)

[edit] Geen idee of het er wat mee te maken heeft, je hebt er geen tijden bij gezet. Maar goed, die service zou je eens uit kunnen schakelen via Configuratiescherm >> Systeembeheer >> Services

Voor normaal Windows netwerken en internet is die service in ieder geval niet vereist, dus zet em eens Stop en Uitgeschakeld.

[ Voor 44% gewijzigd door roelio op 23-01-2003 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het zelf al effen geprobeerd. En jawel dat was het dus inderdaad.
Effen die web-client uitzetten :)

Wat de gevolgen zijn voor easycdcreator zal ik snel genoeg merken :)

Jongens bedankt!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nou, dat die webclient uitstaat heeft iig. niets te maken met EasyCD Creator.

Quote van een XP tweaking site:
WebClient ~ I have not found a reason to have this service running. I have a hunch that this is going to be required for Microsoft's "Dot Net Software as a service" crap. For security reasons, I recommend for this service to be disabled. If some MS products, such as MSN Explorer, Media Player or Messenger fail to provide a particular function, try to enable this service to see if it is "required" for your configuration.

Dependencies:
WebDav Client Redirector
Misschien dat de service nodig is voor .NET, Webfolders of iets in die richting, maar ik heb em al uitstaan sinds ik XP draai en ben nog nooit iets tegengekomen waarbij de service weer ingeschakeld moest worden, ook niet met dev omgevingen.

[ Voor 98% gewijzigd door roelio op 23-01-2003 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
mooizo uit dat ding dus :)

ook weer opgelost >:)
Pagina: 1