[Delphi] code omzetten in VB printerpoort

Pagina: 1
Acties:

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb op school een stukje code gekregen waarmee ik waardes in kan lezen van de printerpoort waar op een censim is aangesloten. De censim is een stukje hardware wat verschillende poorten, waarop ik dingen kan aansluiten. Zoals een druk knop enz.

Maar het stukje code is in delphi geschreven. Wat ik dus niet helemaal begrijp.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
var  schakelaars : byte;
begin
        if ZLIOStarted then
           edit1.Text := 'Driver successfully started !';
// initieer de poort
      //zlioportwrite( const Port,DataType,Data:dword );
        zlioportwrite( $77A,0,$35);
        zlioportwrite( $37A,0,$0);

// lees de schakelaartjes

// zlioportread(const Port,DataType:dword):dword;
        zlioportwrite( $37A,0,$20);            //$20 --> input
        schakelaars := zlioportread( $378,0);  // lees de schakelaars.
        input.text := inttostr(schakelaars);
        switch(schakelaars);

Nu is mijn vraag hoe gebruik ik dit in VB. het stukje van zlioportwrite krijg ik voor elkaar. Maar VB begrijpt die adressen niet ($77a,0,$35)

wat zou dit in VB moeten zijn.

Iemand misschien een idee.

Verwijderd

&h77a en &h35 eazy as 123

• voodoo202
mag ik vragen hoe je daar aan komt ? Want $37a moet ook nog omgezet worden.

Verwijderd

even zien $77a werd &h77a.....
$35 werd &h35.....
wat zou $37a nou worden hmmz.... lastig lastig lastig..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 23:27 ]

• voodoo202
o maar volgens mij heb ik dan verkeerd gelezen. Ik dacht namelijk ik stuur 123 naar de printerpoort, om te initieren.

Slecht gelezen

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

ROC Eindhoven? Censim bord?

Wij hebben dit destijds onder dos gedaan in TP7.0 en ging eigenlijk vrij eenvoudig.

Maar ik zie dat je een niet standaard funtie gebruikt, heeft die functie niet ook de optie om zelf init lezen of init schrijven te doen? En zou je misschien kunnen vertellen waar die lpt component vandaan komt?

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Parcye schreef op 24 January 2003 @ 02:38:
ROC Eindhoven? Censim bord?

Wij hebben dit destijds onder dos gedaan in TP7.0 en ging eigenlijk vrij eenvoudig.

Maar ik zie dat je een niet standaard funtie gebruikt, heeft die functie niet ook de optie om zelf init lezen of init schrijven te doen? En zou je misschien kunnen vertellen waar die lpt component vandaan komt?
Z'n "component" is iets om direct poorten te kunnen aansturen.. Hij stuurt er toevallig een printer poort mee aan, dit had ook iets heel anders kunnen zijn.

Vandaar dat z'n "component" ook niks kan initialiseren.. het weet domweg gewoon helemaal niks, het is puur een doorgeef luik.

Overigens zijn dit soort functies/objecten/whatever makkelijk te vinden met zowel google en zelfs de GoT search!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• voodoo202
Ja het is dlportio. Kun je gratis downloaden. Het is niks anders dan een programma wat het mogelijk maakt om gegevens naar de printerpoort te sturen en te ontvange, omdat dit vanaf windows 2000 niet meer mogelijk is.

En ja het is de censim board, op het ROC maakte we dat in turbo pascal, daar heb ik een deel van de code ook vandaan. (niet die hier boven staat). En ik wilde graag proberen of het ook werkte onder VB.

Maar op het ROC weten ze er zelf heel weinig vanaf.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

voodoo202 schreef op 28 januari 2003 @ 14:51:
Ja het is dlportio. Kun je gratis downloaden. Het is niks anders dan een programma wat het mogelijk maakt om gegevens naar de printerpoortI/O poorten te sturen en te ontvange, omdat dit vanaf windows 2000NT niet meer rechtstreeks mogelijk is.
;)

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 28-01-2003 16:37 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1