[Slackware 8.0] Na installatie alleen GRUB.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
Hallo,

Ik heb nu al een aantal maal Slackware 8.0 geinstalleerd. Maar als hij klaar is met alles en ik reboot krijg ik alleen GRUB te zien na de BIOS te zijn doorlopen. Hij reageert dan nergens meer. Er gebeurt ook helemaal niets voor de rest.

Harde schijf is niet defect, heb hem grondig getest met PowerMAX (Maxtor HDD util). Ik heb ook Slackware 8.1 geinstalleerd om te kijken of dat hielp, maar dat heeft hetzelfde effect.

Weet iemand van jullie misschien iets?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Grub stond al geinstalleerd denk ik? Kan me iig niet herinneren dat dat door slackware geinstalleerd wordt. Lijkt er dus op dat je iets fout hebt gedaan tijdens de installatie van lilo (bij het installeren van slackware), of dat je grub nog moet instellen om slackware goed te booten.

Verder is het bij dit soort problemen wel handig om te melden hoe je grub geinstalled hebt(config?), en hoe lilo (lilo.conf?, partitie, MBR?), en hoe slack -en evt andere OS-en- (welke schijf/schijven, partities..).

Maw: iets te weinig info voor een goed antwoord.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
http://www.slackware.com/book/index.php?source=c1710.html
De standaard bootmanager van Slackware is zoals Pinball al zegt Lilo en niet grub. Lees de bovenste link eens door. Bovendien geef je te weinig informatie om hier iets zinnigs van te zeggen. Lilo en grub problemen zijn al heel vaak aan de orde geweest oa op GoT. Dus probeer het eerst zelf eens op te lossen.
Deze gaat op slot.

Dit topic is gesloten.