Toon posts:

[WinXP] PC freezed constant *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf onlangs een leuk systeempje samengesteld, maar hij freezed constant. meer dan 4x per dag. hij freezed als windows gewoon idle draait, en ik er effe niet mee bezig ben. daarbovenop loopt ie ook altijd na een tijdje vast in battlefield 1942 (zwaardere games dus). als ik gewoon in windows zelf met wat apps bezig ben merk ik niks. ik heb de hybernate uitgezet, evenals screensavers en power savers... en ik heb niks aanstaan dat iets scheduled als de pc bepaalde tijd niet gebruikt wordt..

Win XP prof met SP1 en alle updates.

Ik kan totaal niks van fouten terugzien in de eventlog, en bij crashen is er dus ook geen bsod oid.. freeze dus.

Hier op got effe gekeken in de FAQ en door topics heengevlogen, maar kan eigenlijk niks bruikbaars vinden. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, meestal is er wel iets waaruit je kan afleiden wat er fout ging. maargoed, anders zou ik het hier niet posten..

specs:

AMD Athlon XP 1900+ @ 1,6 GHz
256 DDR @ CL 2 266 MHz
GF4 Ti 4200 128mb
Maxtor 30 Gb 7200rpm
SB Live 5.1 player
Qtech 550W dual fan Gold PSU

Iemand een idee of zelfde ervaring?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 22:35 ]

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
overhit..? doet je koeler genoeg?

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

Topicstarter
ja mn koeler houdt mn cpu mooi op 45-46 graden.. en de kast wordt door meerdere koelers frisjes gehouden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OS toegevoegd aan de topictitel. Je bent het WOS Policy vergeten te lezen ;)

Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen had je gelezen?

Check daarnaast de logboeken even.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
sorry, in alle haast.... blabla..

will do. trouwens, de MS KB is niet echt lekker om door te spitten, kon er niet veel vinden, maar ik zoek morgen op mn werk wel wat uitgebruider de KB door, nu effe die faq doornemen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 23:38:
sorry, in alle haast.... blabla..
:o :*
will do. trouwens, de MS KB is niet echt lekker om door te spitten, kon er niet veel vinden, maar ik zoek morgen op mn werk wel wat uitgebruider de KB door, nu effe die faq doornemen.

Het is een beste kluif ja - maar helemaal doorworstellen is ook niet nodig als je wat termen tegenkomt in het event log / logboek.

Voor de duidelijkheid: met logboeken doelde ik trouwens op start - uitvoeren - eventvwr.msc en dan m.n. de application en system logs.

(oeps :D )

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 06-02-2003 19:50 . Reden: O-) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

F_J_K schreef op 22 januari 2003 @ 23:42:
Voor de duidelijkheid: met logboeken doelde ik trouwens op start - uitvoeren - eventvwr.msc en dan m.n. de application en system logs.
Mja, maar daar zag-tie niks in staan (zie opening post ;) )
Uit ons IRC chatje op #wos bleek ook dat-ie al een GF2 had geprobeerd, maar dat daar hetzelfde mee gebeurde.

meest recente bios zit er op, andere opties :
andere videokaart (ati, sis, s3) of compleet andere driver (na eerst de huidige goed verwijderd te hebben.)
agp op 2x zeten, om te kijken of dat wat uitmaakt....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hmm op de een of andere manier heeft hij het een week gedaan zonder te freezen, maar nu weer zelfde probs.. dus een harde aandachtvragende schop naar boven ;)

zou het aan de core voltage kunnen liggen? iets opkrikken?

Verwijderd

Topicstarter
Core voltage op +0,50 gezet maar nog steeds freezed ie.... niemand meer een idee ofzo?

Verwijderd

misschien is er wat mis met de cmos settings probeer ff de cmos te resetten noteer eventueel de instellingen en dan resetje hem met de cmos jumper
Pagina: 1