Ik wil van tijd tot tijd automatisch een XML filetje met daarin het IP-adres van mijn server op mijn webaccount gooien via FTP. Om het XML filetje automatisch te genereren is het me al gelukt om een scriptje te maken, nu resten me nog 2 vraagjes:
* Hoe kan ik in Linux (tekst-mode) bijvoorbeeld om het uur dat scriptje laten uitvoeren?
* Hoe zet ik dat filetje op mijn webaccount via FTP? Ik weet dat dit kan in Windows/DOS met het commando "ftp -v -n -i -s:ftpcommands.txt"
De optie -s voert de commando's in het tekstbestand uit ipv om input te vragen van de user. In het linux commando voor FTP vind ik deze mogelijkheid niet onmiddellijk terug... Enkel -n en -i lijken overeen te komen tussen de beide OSen.
Het bestand met commando's bevat:
[file]
open ...host...
user ...user... ...password...
ascii
put ip.xml
bye
[/file]
Heb ik hiervoor een ander commando nodig?
* Hoe kan ik in Linux (tekst-mode) bijvoorbeeld om het uur dat scriptje laten uitvoeren?
* Hoe zet ik dat filetje op mijn webaccount via FTP? Ik weet dat dit kan in Windows/DOS met het commando "ftp -v -n -i -s:ftpcommands.txt"
De optie -s voert de commando's in het tekstbestand uit ipv om input te vragen van de user. In het linux commando voor FTP vind ik deze mogelijkheid niet onmiddellijk terug... Enkel -n en -i lijken overeen te komen tussen de beide OSen.
Het bestand met commando's bevat:
[file]
open ...host...
user ...user... ...password...
ascii
put ip.xml
bye
[/file]
Heb ik hiervoor een ander commando nodig?