Toon posts:

[XP] NTLDR is missing op Compaq presario *

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq presario 5722 hier staan die vroeger altijd win98 draaide. Dat ging altijd uitstekend, nu wilde ik er XP op zetten. Ik heb dus gewoon de booteble XP gebruikt, geformateerd naar fat32, bestanden gecopierd en gereboot. Nu zegt ie steeds na de bios NTLDR is missing en hij zoekt dan naar de floppydrive.

Ik heb al 5 keer windows opnieuw geinstalleerd met NTFS/FAT32 een keer Fast format en een keer FULL format. Ik kom er echt niet uit, en in de bios van die compaq is helaas zeer weinig in te stellen, maar ik weet niet of het daar aan ligt.

Ik heb ook al is de Harddisk op 1 kabel gezet en de cdrom speler losgekoppeld maar het helpt gewoon niet.

Mijn specs zijn:

Pentium 3 500MHZ
12,5 GB HDD
Mobo (onbekend compaq mobo).

Ik heb al is gesearched en er is veel info over te vinden, alleen er wordt altijd verteld dat je windows opnieuw moet installeren. Dat heb ik dus al erg vaak gedaan.

Type: Compaq presario 5722

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Er was een commando om hem terug te zetten maar welke :? zal ff voor je zoeken :)

Oplossing 1:
Booten vanaf CD en "herstel" / "recovery" optie in de windows xp installatie gebruiken

Oplossing 2:
fixboot en / of fixmbr in de recovery console.

edit:
Grr, blackd was eerder :( :P

[ Voor 88% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-01-2003 23:14 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
fixboot en / of fixmbr in de recovery console.

Titel bijgewerkt volgens Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

[ Voor 32% gewijzigd door blackd op 22-01-2003 23:14 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

agree @ blackd :)

maarre, je laat toch niet per ongeluk je flop er inzitten he? :X

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe nu dus elke keer repair maar dat wil niet helpen, ik zie op de site van compaq staan: Support windows 98 and ME. XP niet compatible??

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Al gezocht via de search? Weet dat NTLDR hier vaker voorbij is gekomen.

http://www.bonuszoeken.nl

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Elzared, dat betekend alleen dat Compaq geen support wil leveren op winXP.
Je kunt dus wel gewoon Xp draaien alleen als je er problemen mee hebt hoef je niet bij Compaq aan te komen...

Als je de raad van blackd op hebt gevolgd zou ie het nu moeten doen.
Zo niet dan kun je met fdisk /mbr je bootsector schonen en dan een nieuwe install doen.

-Pwn the day-

Verwijderd

Ongeveer hetzelfde hebik ook gehad, dattie tijdens het booten aangaf dat de NTLDR kwijt was (NTLDR staat btw voor NT LoaDer). Dit was gebeurt omdattik tijdens het formateren van mn c: schijf de master boot record had verwijderd (fdisk /mbr) ik vermoed dat bij jou hetzelfde gebeurt is? Bij mij was de enige oplossing eerst Win 98 installeren om daar vervolgens XP overheen te zetten :)
Pagina: 1