Toon posts:

Bereik Netgear Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week met mijn buurman een draadloos netwerk waarmee we ook internet kunnen delen. Echter het bereik is ronduit slecht.

Hierbij een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://narf.ueber.net/~mark/netwerk.jpg

Het linkse huis is het onze, beneden werk ik regelmatig met m'n laptop, hier heb ik geen bereik met de sitecom kaart.
Boven hebben wij rechts twee PC's staan naast elkaar waarvan één perfect bereik en de ander geen! dit zijn beide MA101 kaarten van netgear. De buurman heeft de zelfde, met goed bereik en de router, netgear mr314 zit in de meterkast, beneden.

Hoe kunnen we het bereik verbeteren? We hebben al geprobeerd de router bij hem boven te plaatsen maar dat heeft geen nut want dan is zijn bereik weg. Is het mogelijk een antenne op de netgear aan te sluiten? Tegen een redelijke prijs?
Ik kan bovendien de netgear eventueel omruilen voor iets anders voor dezelfde prijs, het nadeel van de netgear is dat er geen externe antenne aansluiting op zit.
Is een router van linksys met antenne aansluiting een optie? Welke externe antenne moet ik dan aansluiten en wat kost zoiets? Ik wil bovendien dan gewoon een simpel antennetje voor binnen, zodat er niets buit bevestigd hoeft te worden.

Ik heb gehoord dat het upgraden van de firmware kan helpen tbv van het bereik van de MR314, heeft iemand hier ervaring mee?

Graag een oplossing voor een redelijke prijs, het was immers al duur genoeg, dus of een andere Router of een oplossing voor de bestaande, maar dan zonder het apparaat te moeten tweaken.

Als ik niet duidelijk ben over de configuratie, vraag gewoon dan geef ik direct meer info.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een suggestie heeft? Ik zou echt zelf niet weten wat voor router met antenne ik zou moeten proberen, op internet is zoveel te vinden! Al die antennes die ik vind lijken me een beetje overdone.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik zelf heb ook een Netgear MR314 met een 3Com-Xjack en ik haal wel wat meer dan +- 23meter als ik je tekening zo bekijk. Ik schat zo'n 25 a 30 meter op volle snelheid.
Maar er zijn vele dingen die kunnen storen. Gewapend beton een magnetron enz:
Verder lijkt me de meterkast ook niet de ideale plaats voor zoiets, als je je bereik zo groot mogelijk wil hebben.

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om een ander kanaal te kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een ander kanaal kiezen? Pbyth?
Of kan hem beter op zolder zetten?

Verwijderd

Als je bij de instellingen van de netwerkkaart kijkt, heb je dan niet de mogelijkheid om een kanaal te kiezen? Ik heb hier een Wireless Lan van Planet liggen en daar kan ik dat instellen (zowel de NIC als de router) en dat scheelt per kanaal.

Soms helpt het om te 'richten' met het signaal; Ik heb wel eens wat zitten spelen met een alu-folie scherm. Als je op Google zoekt op 'wardrive' kom je daar wel wat artikelen over tegen (en meteen over het beveiligen van je eigen netwerk)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 10:42 ]

Pagina: 1