We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
lekker groot en lekker goedkoop (relatief goedkoop dan)
A wise man's life is based around fuck you
Het prijsverschil tussen een grootte ide schijf en de scsi variant
zou dit overigens ook met een fikkertje werke (6)
Weet er iemand overigens ook of een prestatieverschil is
oh ja, waar kan ik ze kopen, en hoe heten die dingen want dat zoekt wat makkelijk
[ Voor 1% gewijzigd door Bossie op 22-01-2003 22:17 . Reden: irritante typo ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Ja dat gaat dus niet werken he.zwelgje schreef op 22 January 2003 @ 22:01:
het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat je dan een lekkere scsi raid array kan maken met 15 ide disken van 120gb per stuk
lekker groot en lekker goedkoop (relatief goedkoop dan)
Zodra je die adapter erop zet moet je met een IDE kabel gaan werken en kun je dus maximaal 2 of 4 devices aansluiten.
Verwijderd
grootste schijf die erop kan zal wel 250GB zijn, aangezien SCSI schijven niet groter als 256GB mogen zijn bij mijn weten.
Ik zal er zeker eentje kopen voor mn IDE-harddisk. Dit scheelt weer kabels, IRQ's, een ietsje CPU gebruik, en geen geklooi met master/slave.
Echter SCSI-disks ondersteunen "Tagged Command Queueing" en dat zal vast niet in de converter zitten.... Verder zijn de Xtreem hoge RPM SCSI disks natuurlijk altijd superieur aan IDE disks.
Het enige voordeel wat ik hier zie, is dat je niet vast zit aan IDE controllers voor je harddisks die eigenlijk maar 1 harddisk per kanaal kan ondersteunen (bij 2 disks moeten ze de bus delen, dus verlies in performance)
Een SCSI U320 kaart met 15x 120 GB IDE in een RAID config kan dus inderdaad snelheden van 300+ MB/secs genereren... Leuk, maar toch wel prijzig en veel mobo's trekken dat niet...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
http://www.promise.com/pr...p?productId=89&familyId=6
Promise Technology completely redefines network server and highend workstation storage with its new UltraTrak SX & RM series of SCSI-to-ATA RAID subsystems. These powerhouses allow IT professionals to build huge capacities with up to eight (SX8000 / RM8000) or four (SX4000) Ultra ATA drives for maximum versatility and economy. A scalable design helps increase performance, capacity, and data redundancy
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Lijkt me stug. SCSI is een systeembus, dus universeel. Grootte van de disk lijkt me niet relevant, omdat dit afhankelijk is van de SCSI-controller die OP de disk zit...Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:16:
...
grootste schijf die erop kan zal wel 250GB zijn, aangezien SCSI schijven niet groter als 256GB mogen zijn bij mijn weten.....
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
http://www.addonics.com/p...t_controller/ide_scsi.asp
aan de ene kant gaat de performance denk ik wat omlaag door overhead, maar aan de andere kant, met meer devices op de bus, kan scsi de boel beter regelen.
"Oooh. But a IDE disk with converter a SCSI disk not make"
Nee, ik bedoel dus gewoon een pcb-tjuh waar een scsi en een ide kabel ingaan (volgens mij ook nog een molex)
en toch ken ik zat bedrijven die een dergelijke config gebruiken als backup medium, hier stond overigens onlangs nog een artikeltje van in de duitse C'T magazineVerwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:13:
[...]
Ja dat gaat dus niet werken he.
Zodra je die adapter erop zet moet je met een IDE kabel gaan werken en kun je dus maximaal 2 of 4 devices aansluiten.
http://www.starline.de/
verkoopt dergelijke oplossingen... (wijzelf als IT bedrijf trouwens ook
en nee ik werk niet voor starline
daar verkopen ze dus ook scsi controllers met zon IDE disk cabinet (met wel 15 disken).. dus niks geen beperking van 2/4 devices..)
[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 22-01-2003 22:39 ]
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
* http://www.scsi2ide.com/
de bovenste gaat in de US voor $88,- over de toonbank, en in Duitsland voor 173 euro...
VS:
$88,-
Duitsland:
173 euro!
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 23:23 ]
acard doet het steeds niet
maar de andere link is echt geweldig
weet iemand een nederlandse (web)shop die deze dingen levert
of zoek ik met mijn ogen dicht in de pricewatch ofzo
Verwijderd
Ik wil nog steeds een OrangeMicro Firewire/USB2 kaart hebben, en denk maar niet dat ie ergens te koop staat..wel de Adaptec, maar die kan geen multiprocessor-systemen aan!
Verwijderd
Ik weet wat je bedoelt. Dit geld echter alleen voor particulieren, zodra je een KvK nummer hebt, dan vliegen de deuren voor je openVerwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 01:49:
Nederland is niet zo'n fantastisch land voor minder algemene hardware.
Ik wil nog steeds een OrangeMicro Firewire/USB2 kaart hebben, en denk maar niet dat ie ergens te koop staat..wel de Adaptec, maar die kan geen multiprocessor-systemen aan!
![]()
Echt sch*t.....
Verwijderd
Je zult voor elke IDE schijf die je aan wilt sluiten op een SCSI kabel zo'n adapter moeten kopen. Is een klein printje dat je achterop je harde schijf stekkert. SCSI kan maximaal 15 SCSI aparten aan, dus je kunt 15 van die adapters met 15 IDE schijven aansluiten! Het verhaal 2 of 4 gaat niet op, omdat je toch 1 adapter per schijf hebt.Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:13:
[...]
Ja dat gaat dus niet werken he.