[CM]Hoe krijg ik hier een window in?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik wil graag een window in mn case, en dan wat rounded kabels en misschien nog een neon lamp erin maar voor de rest vind ik hem mooi zo 8) alleen nou zit ik met het probleem van een window. Dit is mijn eerste Casemod en ik wil hem niet vern*uken en zeker niet omdat de zijkant van mijn case niet echt standaard is (volgensmij).

Maar het probleem is dus: hoe krijg ik hier een mooi window in??

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/caseja5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/caseja2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/caseja1.jpg

Het is een dubbele laag:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/caseja3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/caseja4.jpg

Niet op het stof letten enzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/caseja6.jpg

Specs zijn trouwens: Athlon XP 1800+, 512 DDR, Radeon 64 MB enz.

Misschien iemand goede tips hoe ik dit aan kan pakken? Of ervaring met een "dubbele" zijkant?

[ Voor 4% gewijzigd door OneUp op 22-01-2003 21:58 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW wat een stof!!!!!

Maar dat gat moeilijk worden loopt ie ook hol als je de dubble ding eraf haalt?? want dan kan het weleens moeilijk worden

alhoewel dunner plexi en dan vast schroeven inplaats van lijmen
het is denk wel te doen :)

En spuit die Afschuwelijke Kleur ( mening ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Ja niet op het stof letten :+
Maar hij loopt een beetje hol ja...

Maar hoe moet ik dat dan doen? Zonder dat ijzeren binnendeel kan ik hem niet aan de pc vastzetten, en als ik een window erin maak dan zie je dus dat ijzeren deel zitten :?

[ Voor 57% gewijzigd door OneUp op 22-01-2003 22:02 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mmmmkay, als dat al veel stof is, dan laat ik mijn case iig niet van de binnenkant zien 8)7

Is een dubbel window bij een dubbele wand niet mogelijk eik?? Just an idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
ja dan heb je een spleet waar je in kunt kijken (tussen het binnenste en het buitenste stuk) niet echt mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op 22 januari 2003 @ 22:01:
Mmmmkay, als dat al veel stof is, dan laat ik mijn case iig niet van de binnenkant zien 8)7

Is een dubbel window bij een dubbele wand niet mogelijk eik?? Just an idee...
Wat is hiervan het nut??!?!!?

en het zicht naar binnen wordt er niet beter op.... zaag brok metaal weg... brok plasting verwarm je plexi wat en inplaats van lijmen Poppen of Schroeven

That should do the trick... :)

/offtopic

Ja dat vind ik veel stof :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Wat is dat voor een kast en waar kan ik zo'n kast kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk hier en doe ideen op. het complete logo is met de dremel gedaan (en alleen de grote stukken in het midden van het logo met een speciale metaal knipschaar).

1e casemod (!! 0.5 mb aan pics !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:31
deze kast heb ik ook ghad
je moet gewoon die plasticke dingen eraf halen
en dan in het ijzer gaan zagen, bij mij is dit een beetje mislukt maar oke

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~willik/kast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple X schreef op 22 januari 2003 @ 22:11:

[afbeelding]
Een beetje?!?!

Wtf is dat ducktape?! :)

eerst goed kijken das het belanrijkste niks overhaasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
dr.lowtune schreef op 22 januari 2003 @ 22:09:
Wat is dat voor een kast en waar kan ik zo'n kast kopen?
Ik zou niet weten wat voor case het is, en ik weet ook niet waar je hem kan halen.. hehe sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Triple X schreef op 22 January 2003 @ 22:11:

[afbeelding]
Tja aan zoiets zat ik niet echt te denken. Ik wil wel de orginele buitenkant houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog wat meer plaatjes van die kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Uhm eigenlijk niet. Waarvan wil je dan een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me met een zaag :9

zaag twee gaten, eentje in de binnen kant en eentje in de buiten kant.
Dan plexi tegen de buiten kant, lijmen of dubbelzijdigtape,
en dan je ccfl er tussen stoppen is het gelijk mooi weg gewerkt

Just a thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:13:
[...]

Een beetje?!?!

Wtf is dat ducktape?! :)

eerst goed kijken das het belanrijkste niks overhaasten :)
Ducktape :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Maak in het metaal een groter gat dan in het plastic, dan moet je wel heel schuin kijken wil je het metaal nog zien. Stop je window achter het plastic, dun plexi (2-3 mm)is goed te buigen, dus dat moet wel lukken. Dan vastzetten met popnagels ofzo. Dubbelzijdig tape blijft niet zitten als er kracht op staat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 23:36
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:10:
kijk hier en doe ideen op. het complete logo is met de dremel gedaan (en alleen de grote stukken in het midden van het logo met een speciale metaal knipschaar).

1e casemod (!! 0.5 mb aan pics !!)
wat heeft deze er mee te maken?? slaat nergens op. Beetje lame maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 23:36
ColdSTone schreef op 22 januari 2003 @ 22:38:
Maak in het metaal een groter gat dan in het plastic, dan moet je wel heel schuin kijken wil je het metaal nog zien. Stop je window achter het plastic, dun plexi (2-3 mm)is goed te buigen, dus dat moet wel lukken. Dan vastzetten met popnagels ofzo. Dubbelzijdig tape blijft niet zitten als er kracht op staat denk ik.
idd lijkt mij ook goed idee. Het ijzer helemaal uitzagen zodat je alleen de randen van het ijzer overhebt. Dat moet genoeg zijn om heb vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste Dremelen en bij de Gamma kan je 3mm plexigles kopen wat wel aardib buigzaam is

vraagje waar kan ik zo'n casie halen. ben haastig op zoek naar een leuk apart casie en vindt deze wel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maybe nice om een waterresevoir tussen die twee delen in te doen.... lijkt my iig ubervét :P:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ColdSTone schreef op 22 januari 2003 @ 22:38:
kijk, wou ik net zeggen... gewoon dremel pakken en stalen paneel royaal een raampie in slijpen en dan in de plastic cover met figuurzaag oid een net raampje zagen (niet dremelen, dat wordt niet netjes)

en niet met popnagels vastzetten!!! plexi wil makkelijk breken als je er teveel kracht op zet! lijmen, evt ff klemmen om juiste bolling te krijgen.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan gewoon een gat aan de binnen en buitenkant zagen.

maar dan maak je je ijzeren binnenkant veel groter dan je buitenkant en daardoor zie je die binnenkant niet :+ .
je je plastic raampje maak je op het plastic ;)

iig veel suc6 met het bedenken van je mod

edit:
te laat :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was dit al een paar keer gepost heren, lezen is ook een vak.. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet met een elektrische zaag, dan wordt het plastic te warm en gaat het smelten, en dan krijg je kromme randjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:57:
maybe nice om een waterresevoir tussen die twee delen in te doen.... lijkt my iig ubervét :P:P:P
idd maak in ieder deel een windows en stop daar iets aparts tussen: een fan of misschien wel zo'n muppet van de happy meals ofzo :+

daar is vast wel iets heel leuks mee te doen en nog origineel ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
thx inderdaad een paar goede ideeën. Gewoon dat ijzer tot de rand zagen zodat hij nog wel vast kan, dan met een figuurzaag plastig uitzagen.

Maarruh dat plexiglas? kan je dat makkelijk buigen want het is toch wel wat bol.

En als dat bol krijgen lukt, ff vast plakken met ???

[ Voor 16% gewijzigd door OneUp op 22-01-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:57:
Ten eerste Dremelen en bij de Gamma kan je 3mm plexigles kopen wat wel aardib buigzaam is

vraagje waar kan ik zo'n casie halen. ben haastig op zoek naar een leuk apart casie en vindt deze wel erg leuk.
Ja ik weet het niet , ik heb mn pc besteld bij een 1 mans bedrijfje bij mij in de buurt, hij kwam met deze case aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:31
waarom dank je da ik nu een nieuwe case heb :P
die ducktape was tijdelijk om mn plexi vast te houden want de lijm pakte ni maar goed. kheb nu een Xaser II en ben weer gelukkig :D

en als je t verneukt heb ik nog wel zo'n zijkant voor je (die zijn nog heel, slimme ik, kan ik t allemaal nog verbergen)

[ Voor 26% gewijzigd door ThomasW op 23-01-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
oke ik zal het onthouden..
alleen nou zit ik ook nog met hoe ik dat plexiglas af ga werken, want die buitenkant is best dik vergeleken met een metalen case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb met de mormel mod van luna ook met dit probleem gezeten. ik heb het volgende gedaan.. het metaal haal je los van het kunststof gedeelte. vervolgens maak je het raam in de kunststof gedeelte. dit is zeer goed te doen met decoupeerzaag / dremel.

en dan vraag jij je nu natuurlijk af hoe doe je het plexi.. als je dit echt helemaal wil afdichten dan is denk ik kit een idee :)

kijk maar wat slim is :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

ReseTTim schreef op 23 January 2003 @ 01:24:
ik heb met de mormel mod van luna ook met dit probleem gezeten. ik heb het volgende gedaan.. het metaal haal je los van het kunststof gedeelte. vervolgens maak je het raam in de kunststof gedeelte. dit is zeer goed te doen met decoupeerzaag / dremel.

en dan vraag jij je nu natuurlijk af hoe doe je het plexi.. als je dit echt helemaal wil afdichten dan is denk ik kit een idee :)

kijk maar wat slim is :)
maar goed, weet jij dan misschien waar ik die case zou kunnen kopen :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaag die metale plaat tot de rand (of zover het kan zodat het nog stevig is) weg, vervolgens ga je een gat in dat plasatic ding maken, dit moet een stuk kleiner zijn als het gat in de metale plaat.

Je neemt dun, maar stevig plexi en je lijnmt en schroeft of popt (popnails) dat aan de plastic plaat. vervolgens maak je dat weer vast aan de methale plaat en als je het gat in de metale plaat groot genoeg heb gemaakt en het gat in de plastice plaat klein genoeg hebt gemaakt, dan zie je noets meer van de metale plaat en is het netjes....
Pagina: 1