Link-pagina's emule/edonkey

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
Mogen de link pagina's van edonkey en emule (share, nexus) wel of niet aan gehaald worden in topic's.
Als ik zoek op de site naar die pagina's kom ik ze tegen op GoT (zelfs gebruikt door moderators).

Valt het hier onder uit de FAQ:
Licentie of copyright schendingen.

Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+ uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten, we willen echter niet dat je Gathering of Tweakers.net hier op welke manier dan ook in betrekt. Buiten dat het ons problemem gaat opleveren bij de diverse controlerende instanties willen we niet dat GoT uitgroeit tot een uitwisselboard voor van alles en nogwat. Het volgende willen wij dan ook niet op Gathering of Tweakers zien.

Warez, Cracks NO-CD Pathes en dergelijke.
MP3's/DivXjes en dergelijke met copyrighted inhoud.
CD-covers.
Fotorapportages.
(Ster) reclames.
GSM-Flashers.
Hulp bij bovenstaande zaken hoef je eveneens niet te verwachten.
Ongewenste zaken die hier niet genoemd worden zijn te allen tijden ter beoordeling van de crew, en die beoordeling is bindend.
Graag een duidelijk standpunt van de crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorbeeldjes mss van gebruik crew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een P2P-netwerk gebruiken is niet illegaal, maar datgene wat je erover heen verstuurt kan illegaal zijn. Ander voorbeeld: iedereen mag post verzenden via de PTT, maar dat wil niet zeggen dat datgene wat wordt verzonden (bv. drugs, illegale CDs, etc.) altijd wettelijk toe is gestaan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mensen met die filesharing programma's doen moeten ze zelf weten. Hints om illegale software te downloaden met filesharing programma's worden niet gewaardeerd.

Die filesharing software op zich is niet illegaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 21:58:
Wat mensen met die filesharing programma's doen moeten ze zelf weten. Hints om illegale software te downloaden met filesharing programma's worden niet gewaardeerd.

Die filesharing software op zich is niet illegaal.
Niet gewaardeerd is dat niet toestaan of is dat ze mogen wel maar liever niet ?

Daarom heb ik er ook bij gezet:
Dus WEL of NIET
voorbeeldjes mss van gebruik crew?
Nee die geef ik niet ik ga hier niet een mod de grond intrappen als het niet mag
Als je het wil weten zoek je het maar op

[ Voor 29% gewijzigd door stunter op 22-01-2003 22:03 . Reden: vraag beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stunter schreef op 22 januari 2003 @ 22:01:
[...]

Daarom heb ik er ook bij gezet:
Dus WEL of NIET
Ik denk dat hij bedoelt dat het NIET toegestaan is
tenminste, zo maak ik het op uit dit stuk:
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 21:58:

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stunter schreef op 22 januari 2003 @ 22:01:

Dat ligt aan de context. Topics over filesharing programma's mogen, zolang er maar niet op illegale software gedoeld wordt.

Als het aan mij zou liggen, zou het helemaal niet op het forum worden besproken. Mensen kunnen best zónder Gathering of Tweakers aan illegale software komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:03:

[...]

Dat ligt aan de context. Topics over filesharing programma's mogen, zolang er maar niet op illegale software gedoeld wordt.

Als het aan mij zou liggen, zou het helemaal niet op het forum worden besproken. Mensen kunnen best zónder Gathering of Tweakers aan illegale software komen.
Oke vertel mij of ik in een fileshare topic een link mag zetten van:
-Link weg-

Kijk als het per topic verschilt vind ik het persoonlijk overal toegestaan
Omdat je dan zegt daar mag het wel en hier niet

[ Voor 3% gewijzigd door stunter op 22-01-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Deze links staan we in SA / WOS niet toe. Ik verzoek je om die link hier ook weg te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:56

Arno

PF5A

ls je een ed2k:// link neerplant dan zal dat minder gewaardeerd worden ;) <-- denk ik dan :P

[ Voor 33% gewijzigd door Arno op 22-01-2003 22:09 . Reden: zinsbouw :X ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SH007 schreef op 22 januari 2003 @ 22:09:
Deze links staan we in SA / WOS niet toe. Ik verzoek je om die link hier ook weg te halen...

Idd, deze link maar ook URL's van sites die dezelfde context hebben.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, blijkbaar ben ik toch niet helemaal op de hoogte van de policy op dit gebied :)
Ik denk dat je dan ook maar beter naar SH007 kunt luisteren ;)

Ik vind het trouwens alleen maar een goede zaak dat het niet wordt toegestaan dan.
En ik ga me nu even beter laten voorlichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gevaarlijk ijs, en ik denk dat GoT dit er niet bij kan, en wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:12:
Hmm, blijkbaar ben ik toch niet helemaal op de hoogte van de policy op dit gebied :)

Opzich heb je gelijk, zo loopt er een draad in Software Algemeen over Emule en Edonkey en daar wordt gediscussieerd over de werking van het programma, maar daar is het niet de bedoeling dat dergelijke links voorkomen.

Het gaat dus over de werking, niet waarvoor het gebruikt wordt / kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30
Dan zou je ook kunnen zeggen: Linkjes naar ftp clients mogen niet, want daar mee kun je warez downloaden.

Natuurlijk weten we allemaal heel goed waar het voor gebruikt wordt, maar het is niet per definitie illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Phantom schreef op 22 januari 2003 @ 22:24:
Dan zou je ook kunnen zeggen: Linkjes naar ftp clients mogen niet, want daar mee kun je warez downloaden.

Maar we verbieden dus niet de 'support' op de werking van een P2P client, alleen wel de downloadlinks.

Dus in jouw redenatie:
we helpen je wanneer je client niet werkt, wanneer je niet op een FTP server kan komen door wat voor reden dan ook, maar we gaan je geen FTP adressen geven waar je illegale zooi kan downen.

[ Voor 24% gewijzigd door blackd op 22-01-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Phantom schreef op 22 januari 2003 @ 22:24:

Natuurlijk weten we allemaal heel goed waar het voor gebruikt wordt, maar het is niet per definitie illegaal.
Linkjes naar ftp software mogen wel (als het free- of shareware is) links naar fxp boards/ftp's met warez mogen niet. Toch wel een belangrijk verschil denk ik.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30
blackd schreef op 22 January 2003 @ 22:26:

[...]

maar we gaan je geen FTP adressen geven waar je illegale zooi kan downen.
Uiteraard.

Mijn punt was dat de clients op zich niet illegaal zijn. Dit neemt natuurlijk niet weg dat als jullie het niet willen hebben, het niet mag op GoT, maar ik vroeg me af of alle links naar 'leech' (bij gebrek aan een beter woord) clients dan verboden zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Mior op 22-01-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Phantom schreef op 22 januari 2003 @ 22:30:
maar ik vroeg me af of alle links naar 'leech' clients dan verboden zijn.

De links naar P2P clients (dus de download van de installer zelf) zijn niet verboden, maar zodra er downloadlinks, zoals al aangegeven door Traag, staan, mag dit niet (wel verboden).

[ Voor 6% gewijzigd door blackd op 22-01-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

En dat is dus totaal wat anders. Het is echt HEEL erg simpel: Wij zijn geen warez uitwisselboard en links naar sites waar je warez kan uitwisselen worden dus niet gewaardeerd. Ze zullen vast niet illegaal zijn (zelfs complete edonkey links zullen wel niet illegaal zijn), maar wij willen ze op ons forum gewoon niet hebben. sim-pel.

En als de normale pagina's van die 'makers' vol staat met directe links om het te downloaden, wordt zo'n link -als ie zonder intentie "download hier deze film" geplaatst is- gewoon verwijderd zonder al teveel consequenties
Phantom schreef op 22 January 2003 @ 22:24:
En daarom bekijken we het niet zo zwart wit als jij het nu voorstelt gelukkig. We willen gewoon niet dat GoT gebruikt wordt voor warez uitwisselen, hetzij direct, hetzij indirect via links naar plaatsen waar je het kan vinden. D'r zitten grenzen aan, want anders zou ook een link naar google of naar www.pagina.nl (zoek op fxp) illegaal zijn... Beetje gezond verstand gebruiken dus. Er wordt veel geklaagd dat de FAQ zo lang is dus dit gaan we niet letterlijk vastleggen...
Neehoor, links naar ftp's zijn ook helemaal niet illegaal, maar wij willen ze op dit forum niet hebben. simple as that. Beetje lullen over die programma's en hoe ze werken en hoe je ze kan blokkeren/instellen en weet ik het wat is 'de grens', vragen naar locaties of links naar locaties mag niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
Oke JvS zoek is op sharereactor op dit forum.
En vertel mij dan waarom er dan nog 87 resultaten vind met die naam er in.

Ik bedoel: Sharereactor for Kazaa ?
Het staat zelfs in de toptic titel en nog zit er geen slot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Omdat we niet alles doorlezen en zien. Wat denk jij, dat we elke dag alle posts lopen te screenen ofzo? Je post komt een beetje met een vervelend "kijk eens wat een onzin je loopt te lullen" toontje op me over moet ik zeggen. Als het niet zo is moet je 't zeggen.. :{

Als ik zeg dat hij ongewenst is, dan betekent dat toch niet dat ze er uberhaupt niet zullen staan in de totale database? De bekende .box.sk site vind je ook gewoon in de search en linkjes naar wat oudere fxp boards kan je ook vinden. Big deal. Betekent toch niet dat we dat ineens moeten gaan toestaan?

Ik snap niet helemaal wat je punt is, als je het vervelend vindt dat die links er staan, ga je toch een Melding van al die (oude) topics in SM maken? Ik zou zo zeggen: ga tekeer...

Maar warez uitwisselen willen we niet hebben op het forum, wat wil je eigenlijk met dit topic bereiken? Dat ik nu ga zeggen "ohja, je hebt gelijk jeetje wat inconsequent van ons dat ze er wel staan en we ze toch verbieden, ga je gang, plaats maar mooi die links" ofzo? :? :{. Overigens is dat topic 6 maanden oud en staat er niet eens een link in.

[ Voor 112% gewijzigd door JvS op 22-01-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
Oke je kan niet alles zien duidelijk.
Maar als er in de emule draden gevraagd wordt aan de mods mag je de termen gebruiken wordt er niet op geantwoord en even verderop verwijzen de mods er zelf naar.
[kijk eens wat een onzin je loopt te lullen
Sorry hoor maar moet je zo reageren
Ik wil gewoon weten of ik in en topic mag zegen he kijk is op shareactor enz.
IK vraag het hier om problemen te voorkomen en krijg je dit naar je hoofd gegooit
Overigens is dat topic 6 maanden oud en staat er niet eens een link in
Kijk in het emule topic hoe vaak de term sharereactor voorkomt zonder www en com

Oke dus de links mogen niet en de naam mag je gebruiken in het forum zonder dat je er problemen mee krijgt

[ Voor 25% gewijzigd door stunter op 22-01-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Oke, je mag dus niet zeggen he kijk es op ... [insert site met links naar edonkey download links].
Dat het wel in de search te vinden is kan een aantal redenen hebben:
- over het hoofd gezien
- ander beleid (oude topics)
- geen link maar slechts een 'term' dus geen www. .com.

Duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
stunter schreef op 22 January 2003 @ 23:15:
Oke je kan niet alles zien duidelijk.
Maar als er in de emule draden gevraagd wordt aan de mods mag je de termen gebruiken wordt er niet op geantwoord en even verderop verwijzen de mods er zelf naar.
Je mag gewoon geen links neerzetten waarmee je naar warez verwijst. Klaar. Staat ook gewoon in dat stuk wat jij quote:
Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+ uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten, we willen echter niet dat je Gathering of Tweakers.net hier op welke manier dan ook in betrekt.
....
Sorry hoor maar moet je zo reageren
Ik wil gewoon weten of ik in en topic mag zegen he kijk is op shareactor enz.
IK vraag het hier om problemen te voorkomen en krijg je dit naar je hoofd gegooit
Nee, nogmaals: we willen echter niet dat je Gathering of Tweakers.net hier op welke manier dan ook in betrekt.

Duidelijk? Uitwisselen van bestanden, hints en "mail me anders" achtige verkapte warez uitwissel praktijken mogen niet. In welke vorm dan ook. Echt heel erg simpel.

Als jij me wijst waar mods zich bezig houden met warez uitwisselen, op welke manier dan ook, dan zal ik die mod er op aanspreken. En kom dan niet aan met iets uit 2001 ofzo...
Oke dus de links mogen niet en de naam mag je gebruiken in het forum zonder dat je er problemen mee krijgt
|:( (ja sorry hoor)

Denk nog eens een keer heel erg goed na over de zin "In welke vorm dan ook" en herzie je gedachten. "kijk eens op shareblabla" is dus niet iets wat we willen hebben. IS dat nou zo moeilijk te begrijpen?

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 22-01-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Nee, ik bedoel met
Oke, je mag dus niet zeggen he kijk es op ... [insert site met links naar edonkey download links].
ook geen hints zoals sharedinges. (zonder link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
oke kijk hier: IceStorm in "Emule opensource donkey"

Er wordt zelfs verwezen naar een pagina als het niet op de 2 bekende pagina's staat.
En dit was het eerste bericht wat ik tegen kwam er zijn er meer. Ook door users.

Ik heb deze draad niet geopend om deze mod in de grond tetrappen laat dat duidelijk zijn.
Ik plaats deze link omdat je er zelf naar vraagt

In de draden van emule wordt een hoop keer verwezen naar deze pagina's met alleen de naam. Er zijn ook mods die veel mee praten in deze draad.
Er is nooit wat van gezegd. Er is zelfs gevraagd of het mag.

En als ik het moeilijk begrijp moet je dat is aan de mods uitleggen die het gebruiken en lezen.
IK WIL DUIDELIJKHEID

Die er NU is

[ Voor 35% gewijzigd door stunter op 22-01-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met als doel zelf toestemming te krijgen om het ook te plaatsen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het je niet overduidelijk was dat het echt niet gewenst is. Ook grote bambi ogen opzetten en zeggen "jamaar ik snap het echt niet, want in de search kom ik het wel 87 keer tegen" helpt daarmee niet bij mij...

Ik zal Icestorm dit laten weten (ook al is het 4 maanden geleden btw), want inderdaad echt handig is dat niet van 'm. Zeker niet als mod. (Ow en als dit nu een "schandalig blabla" topic wordt, gaat-ie op slot.
IK WIL DUIDELIJKHEID
GOT WIL NIETS MET WAREZ OF (AL DAN NIET VERKAPTE) VERWIJZINGEN DAARNAARTOE TE MAKEN HEBBEN.

Zo duidelijk? :)

[ Voor 72% gewijzigd door JvS op 22-01-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
Nee het is geen schande omdat er tot nu toe geen voor MIJ geen duidelijkheid in was. En een fout kan altijd gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

toch snap ik niet hoe je deze zin dan wel interpreteert:
Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+ uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten, we willen echter niet dat je Gathering of Tweakers.net hier op welke manier dan ook in betrekt.
Die is toch heel erg duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
JvS schreef op 22 January 2003 @ 23:34:
toch snap ik niet hoe je deze zin dan wel interpreteert:
[...]

Die is toch heel erg duidelijk?
Ja ik heb daarom nooit die namen gebruikt op GoT
Maar omdat hij vaak langs kwam en intensief door een mod gelezen wordt ga je afvragen of het wel mag.
Als er dan in de draad een paar keer gezegd wordt van ik plaats de naam wel maar als het niet mag moet een mod hem maar weg halen. (wat ik dus fout vind van een user als je iets niet zeker weet plaatje het niet)
En de namen blijven dan staan.

Vroeg ik me af of de pagina's waar je zelf niks download wel mogen.

Ik denk waar ik nu spijt van heb dat ik het gedaan heb.
Ik open hier een draad met de vraag of het mag.
Daar staat nu wel in dat het dus duidelijk niet mag

Onder tussen heb ik naar een mod moeten wijzen in een draad.
Die zal er ook niet blij mee zijn dat ik dit heb gedaan
En jij bent hier ook al niet al te blij met me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stunter: we zijn zeker wel blij met je (tot nu toe ;)) En dat je in LA een link zet naar een post van IceStorm zal hij echt niet erg vinden hoor :)

Binnen de SG crew is er een hele duidelijke discussie geweest over wat wel en wat niet mag. Die link die jij post van icestorm 20 september; de discussie over wat wel/niet gewenst is is van 11 november ;) Oftewel na 11-11 is er een duidelijk standpunt gedefinieerd binnen SG mbt zulke links met als uiteindelijke beslissing: willen we niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 10:04 ]

Pagina: 1