Toon posts:

t68i of a800

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zit dus ongelofelijk te twijfelen tussen deze twee telefoons. Ik heb er al een paar afgestreept,
6610, te duur en teveel bugmeldingen, :O
7210, te duur en design spreekt me niet echt aan, :z
t100, ook te duur (alledire rond de 450 euro+, is mij te duur 1000 piek voor een telefoon) plus de gare standby tijd. :Z
t720 schermpje niet alles en iets te groot voor een klapmobiel. :|

Dus bleef ik steken met de t68i, fully loaded mobieltje zeg maar. En ik heb er veel goede ervaringen over gehoord. De review over de t68i op twiekers voorspelt veel goeds, vooral de plaatjes zijn geil :)

En dan de a800, mooie telefoon, leuke functies, niet alles maar wel te doen zeg maar. Ook vooral omdat deze nieuw is vind ik hem wel tof.... Maar ik zit nog veel voors en tegens af te wegen. Ik heb trouwens al een hele zooi reviews en alles gelezen .....
plaatje vd t68i
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/t68i/licht.jpg
en t schermpje
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/t68i/nieuwbericht.jpg
plaatje vd a800
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/a800/pic1.jpgen t schermpje
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/a800/pic7-2.jpg

allebei rete mooie telefoontjes zou ik zo zeggen.
Maar graag wil ik jullie comentaar en ervaringen op allebei de mobieltjes. Ik heb momenteel geen mob dus moet ik snel ff iets kopen. Graaaag reacties :) :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 21:54 ]

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:49
Ik vind dit zeer persoonlijk, maar toch ik heb zelf voor de T68i gekozen. Zakelijke look, maar toch ook modern (zeker de homo-blauwe). Mooi design, makkelijke joystick en kleurbeeld wat wel lekker werkt. Bluetooth is ook zeer handig (heb een adapter gekocht a 39,--). Voor de rest heeft hij alles, je kan zelf beltonen uploaden, plaatjes en zo voort. Ik vind het een wereld ding, heb mn broertje aanbevolen de T300 te kopen omdat deze ook wel de functies heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Graag ook ervaringen van een a800 aub :) nog nergens kunnen vinden op got......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 23:16:
Graag ook ervaringen van een a800 aub :) nog nergens kunnen vinden op got......
klik :)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 22:26

Royz

Kleurenblind!!

Het zijn idd allebei erg leuke telefoons. De T68i met zijn overcomplete uitrusting natuurlijk, bluetooth, GPRS, MMS, joystick, infrarood etc tegen de A800 dat meer op een gadget lijkt met zijn LED lampje midden op de telefoon, polyfoon beltonen en koordje met headset erin. Wat ga je het meest gebruiken denk je? Zelfs dat is al een moeilijke keuze ;).

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Korakal
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 21:52:
De review over de t68i op twiekers voorspelt veel goeds, vooral de plaatjes zijn geil :)
Thanx 8) pics by Korakal *D

Waarom je de T68i wel moet nemen heb je natuurlijk uitgebreid gelezen... maar dat was niet wat ik kwijt wil.
Ik zou namelijk de A800 niet nemen om het simpele feit dat het een bewegend-klepjesding-toestel is. Alles wat beweegt dat slijt. En echt handig vind ik het zelf ook nog steeds niet, dat je óf 2 handen nodig hebt om je telefoon aan te nemen, óf met één hand moeilijk moet gaan doen... Klepjestelefoons hebben bij mij per definitie al afgedaan.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Korakal schreef op 23 januari 2003 @ 00:23:
[...]Klepjestelefoons hebben bij mij per definitie al afgedaan.
Er zijn ook weer veel mensen die geen zin hebben om codes in te toetsen zodat je tel op toetsblokkering gaat... Dat is gewoon eigen smaak. Daarnaast hoor je weer vaak dat de T68i traag is. Toch zou ik persoonlijk ook voor de T68i hebben gekozen in deze kwestie, al was het maar omdat die wel een kleurenscherm heeft!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmmja, geen kleurenscherm, geen MMS, geen Bluetooth, geen email-client, externe antenne(:D), dual band, lage standbytijd (tenminste, dat zeggen de specs), klaptelefoon met daardoor de navigatietoetsen ver van het display af, lijkt mij erg onhandig, geen mogelijkheid om er een camera, radio of mp3 module aan te hangen en zie ik het nou goed, geen GPRS?

Ik weet wel wat ik niet zou nemen :P De T68i is wel oud, maar de software wordt regelmatig geupdate en is in de garantie gratis te flashen, het enige nadeel tov de A800 is dat er geen polyfone ringtones op zitten, en misschien de prijs...

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 11:39
Pcies, ken je beter kiezen tussen de Ericsson T68i of Samsung T100

• doubleduh
  • Niet online
Voor de Samsung T100 geldt volgens mij precies hetzelfde verhaal, behalve dan dat die wel een kleurenscherm heeft...

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
ik zou echt geen a800 nemen.

de t68i (ik heb em zelf) is echt ühber tov een a800. de mogelijkheden zijn bijna grenzenloos met een t68i. de menufuncties zijn zo uitgebreid dat samsung er nog een puntje aan kan likken, ik denk niet dat samsung voorlopig zulke uitgebreide toestellen gaat produceren. kijk met het goede voorbeeld naar de s100 van samsung. de prijs: €579.95 en nog is (op het scherm en polyphonic ringingtones) de t68i beter als dat toestel. verder is ie veel beter te personaliseren. het zijn ontzettend veel kleine dingen die dat toestel gewoon helemaal hét toestel maken. en die kleine dingen vind je gewoonweg op een samsung niet. kleine dingen als automatische toetsvergrendeling, (nu heb je dat niet nodig bij een samsung,) of het terug keren naar het standby scherm nadat je gereplied hebt op een sms/mms (mms niet ondersteund op a800) reken er maar op dat je gelukkiger zult zijn met een t68i !!!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

-Utopist- schreef op 23 januari 2003 @ 03:00:
kijk met het goede voorbeeld naar de s100 van samsung. de prijs: €579.95 en nog is (op het scherm en polyphonic ringingtones) de t68i beter als dat toestel. verder is ie veel beter te personaliseren.
Dit wordt duidelijk een discussie Samsung vs. Ericsson Sony. Ik vind dat je hier wel erg ver gaat met de vergelijking hoor! Dat je de T68i vergelijkt met de A800, dat is ok want ze zitten in dezelfde prijsklasse. Dat je daarna de T68i vergelijkt met de T100 vind ik al een stuk minder en daarna wordt er gesuggereerd dat de T68i de S100 verslaat? Het enige dat de S100 mist tegenover de T68i zijn MMS en bluetooth. Jij vindt dat een boel kleine dingen een telefoon mooi maken. Ik vind service vooral belangrijk. Bij welke telefoon krijg je 2 accu's, gratis headset, datakabel, cd-rom etc? Dat noem ik nog eens service en dan heb ik dat liever dan MMS (wat ik toch niet gebruik) of bluetooth (ik heb een datakabel). Daarnaast is het scherm van de T68i zwaar te verwaarlozen naast een T100 of S100. De T68i heeft 256, de T100 heeft er 4096 en de S100 heeft er 65.000. Ook de ringtones zijn van stukken betere kwaliteit. Wat betreft de PIM, ook de S100 heeft dit allemaal. Daarnaast vergeet je voor het gemak dat de T68i geen java ondersteunt en dat is nou net een optie dat ik liever gebruik dan MMS... B)

/edit even een pic uit de T68i thread, om te laten zien hoe het beeldscherm eruit ziet (en dan heeft de 6610 die ernaast staat "maar" 4096 kleuren!!!)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~razter/kleur.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 23-01-2003 09:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn idd allebei erg leuke telefoons. De T68i met zijn overcomplete uitrusting natuurlijk, bluetooth, GPRS, MMS, joystick, infrarood etc tegen de A800 dat meer op een gadget lijkt met zijn LED lampje midden op de telefoon, polyfoon beltonen en koordje met headset erin. Wat ga je het meest gebruiken denk je? Zelfs dat is al een moeilijke keuze
Is inderdaad een vrij moeilijke keuze, ik heb tot nu toe met een 8210 rondgelopen, met ir poort, die gebruikte ik dus wel. Dat mms vind ik niet zo interessant, wel leuk dat het erop zit. Bluetooth houdt toch ongeveer in dat je met je PDA vanuit je bureau kan bellen naar je gsm die in je jaszak zit die 10 m verder hangt ofzo? Leuke gadget maar voor mij niet echt nuttig, moet ik ook eerst een pda kopen ;)
Led lampje heb ik al zien werken bij een vriend van me, is wel vermakelijk 7 kleuren disco wanneer je gebeld word haha :)
Ik zou namelijk de A800 niet nemen om het simpele feit dat het een bewegend-klepjesding-toestel is. Alles wat beweegt dat slijt. En echt handig vind ik het zelf ook nog steeds niet, dat je óf 2 handen nodig hebt om je telefoon aan te nemen, óf met één hand moeilijk moet gaan doen... Klepjestelefoons hebben bij mij per definitie al afgedaan.
Is ook wel zo dat het iets fragieler is, een klepje. Maar ik vind eht daarentegen wel handig dat je zo ruimte kunt besparen, 2 displays is handig voor opnemen of andere info. Je hoeft hem dus niet meer zoals oude modellen open te klappen om iets te kunnen doen. Veel info is al af te lezen vanaf het 2e display. En ik vind persoonlijk klaptelefoons wel iets moois hebben.... Weet niet echt waarom :P
Je kunt trouwens met een beetje handigheid met een hand het klepje met je duim openduwen ...
Pcies, ken je beter kiezen tussen de Ericsson T68i of Samsung T100
kijk naar het begin van mn posting.... Stort aub die 150 euro even op rekening nr xxxx :Y)
/edit even een pic uit de T68i thread, om te laten zien hoe het beeldscherm eruit ziet (en dan heeft de 6610 die ernaast staat "maar" 4096 kleuren!!!)
Maarja toch nog wel iets mooier dan dat blauwe schermpje vd a800 .... :|

• Utopist
ik heb al eens de t68i en t100 met elkaar vergeleken in het grote "t68i of t100" topic. en de t68i is gewon suprieurder aan de t100 en imo ook aan de s100.

ik zal eens even link zoeken

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 06:17
Royz schreef op 23 January 2003 @ 09:12:
[...]

Dit wordt duidelijk een discussie Samsung vs. Ericsson Sony. Ik vind dat je hier wel erg ver gaat met de vergelijking hoor! Dat je de T68i vergelijkt met de A800, dat is ok want ze zitten in dezelfde prijsklasse. Dat je daarna de T68i vergelijkt met de T100 vind ik al een stuk minder en daarna wordt er gesuggereerd dat de T68i de S100 verslaat? Het enige dat de S100 mist tegenover de T68i zijn MMS en bluetooth. Jij vindt dat een boel kleine dingen een telefoon mooi maken. Ik vind service vooral belangrijk. Bij welke telefoon krijg je 2 accu's, gratis headset, datakabel, cd-rom etc? Dat noem ik nog eens service en dan heb ik dat liever dan MMS (wat ik toch niet gebruik) of bluetooth (ik heb een datakabel). Daarnaast is het scherm van de T68i zwaar te verwaarlozen naast een T100 of S100. De T68i heeft 256, de T100 heeft er 4096 en de S100 heeft er 65.000. Ook de ringtones zijn van stukken betere kwaliteit. Wat betreft de PIM, ook de S100 heeft dit allemaal. Daarnaast vergeet je voor het gemak dat de T68i geen java ondersteunt en dat is nou net een optie dat ik liever gebruik dan MMS... B)

[afbeelding]
als het om je java gaat ipv mms, dan zou ik überhaupt niet gaan kijken naar die s100/t100, omdat ze >100 euro duurder zijn dan de t68i. heb zelf getwijfeld tussen 6310i en t68i, en ik denk dat dit ook de directe concurrenten van elkaar zijn. allebei bluetooth, triband, uitgebreide agenda functies, zelfde prijsklasse (scheelt 20 euro dacht ik (315 vs 333 ofzo). het enige verschil is eigenlijk: kleurenscherm+mms+formaat vs java+betere batterij
ik heb toen voor de t68i gekozen omdat deze gewoon kleiner was en net wat leukere features had (kleurenscherm).
java is nog niet genoeg doorontwikkeld, zodat het ontstaan van java toepassingen nog niet snel gaat.
over de a800 kan ik niet veel zeggen... weet wel dat de t100 niet voor niets een 2e accu erbij heeft, nl omdat ie wel heel snel leeg gaat

• Utopist
t100 heeft wel een 2e accu. de a800 niet.

en de a800 is gewoon een telefoon, dat reikt niet de status van een toestel als de t68i, maar als je hem alleen gebrukt om mee te bellen, doet een philips diga het ook, tis maar wat je wil..

Verwijderd

ik zou helemaal niet gaan voor de ericson t68i.. maar voor de nokia 7210..

de 7210 heeft zowiezo al toffere sounds dan die pieptoontjes van de t68i..

dus ga voor de 7210!!!! die neem ik ook...

• doubleduh
  • Niet online
Die 7210 is toch ook niet alles, geen tripleband, geen bluetooth, geen emailclient, geen wap 2.0, waardeloze mms-implementatie, slecht bruikbaar toetstenbord...

Ik zou mijn T68i er iig niet voor inruilen :)

Verwijderd

Topicstarter
t100 heeft wel een 2e accu. de a800 niet.

en de a800 is gewoon een telefoon, dat reikt niet de status van een toestel als de t68i, maar als je hem alleen gebrukt om mee te bellen, doet een philips diga het ook, tis maar wat je wil..
vriend van me heeft ook de t100, ding kan max. 2 dagen standbij staan. Is idd te schraal voor een telefoon met zo'n uiterlijk. Zou je toch meer van mogen verwachten.
En een philips diga..... tsja t oog wil ook wat enzo hè :)
ik zou helemaal niet gaan voor de ericson t68i.. maar voor de nokia 7210..

de 7210 heeft zowiezo al toffere sounds dan die pieptoontjes van de t68i..

dus ga voor de 7210!!!! die neem ik ook...
Vind jij dat toetsenbord mooi dan? Ik zou dan nog liever een 6610 nemen, maar het moet voor mij een los toestel zijn hè. De prijzen zijn dan dus asociaal hoog.
17 Nokia 6610 € 454,-
24 Nokia 7210 € 452,-
7 Samsung A800 € 289,-
16 Sony Ericsson T68i € 333,-
11 Samsung T100 € 436,-
5 Samsung S100 € 510,-

Die s100 spant dus helemaal de kroon, helemaal buiten mijn budget... En ik vind 510 uuro ook te duur voor een mobiel ook al had ik het geld ervoor. omgerekend: 510*2.20371= 1123 GULDEN. Voor de guldenfanaten onder ons. Kan ik ook een hoop leuke andere dingen voor doen.

Maar hoe zit dat met die menu's van de t68i? Zijn die nou nog steeds traag of niet?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 08:03:
[...]
vriend van me heeft ook de t100, ding kan max. 2 dagen standbij staan. Is idd te schraal voor een telefoon met zo'n uiterlijk. Zou je toch meer van mogen verwachten.
Dat komt omdat de T100 een TFT scherm heeft wat zoveel verbruikt. De S100 heeft een STN scherm.

Daarom die korte tijden van de T100:
- Spreektijd: 80 / 140 min.
- Standby: 60 / 60 uur.
en S100:
- Spreektijd: 6 - 8 uur.
- Standby: 150 - 180 uur.

Verwijderd

Ik vind die polyfonische ringtones echt zo dom. Dat zou voor mij niet iets zijn om toch maar een telefoon te kopen die die functie ondersteund. Liever pieptoontjes dan zo een of ander vaag geluid..

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Korakal schreef op 23 January 2003 @ 00:23:
[...]

Thanx 8) pics by Korakal *D

... Alles wat beweegt dat slijt. En .
JUIST!!! Zo ook de joystick van de T68i, die wordt echt zwaar veel gebruikt, en die is niet echt stevig te noemen. Die van mij is al spontaan uit elkaar gevallen, na 1,5 maanden in gebruik geweest te zijn.

En die joystick van de T68i heeft echt gigantisch veel te lijden, dus ik vraag mij af hoe lang hij van mij gaat meegaan... Ik heb hem nu 2,5 maand en heb hem al 220.000 maal bewogen, dus zo'n 100.000 bewegingen per maand. De vraag is natuurlijk hoeveel bewegingen zo'n ding kan hebben?

Maar T68i heeft natuurlijk ook veel voordelen, maar die zijn al genoemd. Groot nadeel blijft opverigens ook de ongelofelijke traagheid van de phone. Er zijn heel veel mensen die zich er niet aan storen, maar ikzelf stoor mij er wel aan.

• Utopist
ik had hem ongeveer tegelijk met jou oscar, en ik zit nu al op 115373bewegingen. dat bluawe geval is er wel al eens afgegaan, even naar sevicepunt, en gratis een nieuwe! en het scherm gecleand :) :*)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

-Utopist- schreef op 24 January 2003 @ 19:00:
ik had hem ongeveer tegelijk met jou oscar, en ik zit nu al op 115373bewegingen. dat bluawe geval is er wel al eens afgegaan, even naar sevicepunt, en gratis een nieuwe! en het scherm gecleand :) :*)
Is bij jou ook het blauwe gedeelte eraf gevallen? Bij mij namelijk ook, toen ik echter naar de BC ging zeiden ze dat ik hem maar moest opsturen. Maar dan ben ik hem een hele tijd kwijt....

Maar je kunt hem dus ook naar een servicepoint brengen?

• doubleduh
  • Niet online
mijn joystick staat bijna op een half miljoen en werkt nog perfect na 10 maanden :)

maar het begint wel een beetje offtopic te worden :o

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik zou het wel weten, naast mij ligt een T68i :P. Dat doen dus.

• Utopist
Oscar Mopperkont schreef op 24 januari 2003 @ 20:08:
[...]

Is bij jou ook het blauwe gedeelte eraf gevallen? Bij mij namelijk ook, toen ik echter naar de BC ging zeiden ze dat ik hem maar moest opsturen. Maar dan ben ik hem een hele tijd kwijt....

Maar je kunt hem dus ook naar een servicepoint brengen?
jep dat werkte bij mij wel :)

• Utopist
Dubbel :X

[ Voor 97% gewijzigd door Utopist op 24-01-2003 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
vandaag een 6610 in mijn handen gehad; jezus wat is dat een moooooi toestel. Alleen het geluid is vrij zacht. jammer dat tie buiten het budget ligt, anders was k er vandaag nog omgegaan ;)

Maar die joystickproblemen komen dus regelmatig voor ? Gewoon een beetje rustig mee omgaan zou ik zeggen :P

Verwijderd

Topicstarter
keb trouwens een a800 gekocht. Tegen de zin in van sommige mensen ;)
maar ik heb bijvoorbeeld bluetooth nooit nodig. En weet er trouwens iemand waar ik beltonen kan downloaden. Wappen heb ik nog nooit gedaan namelijk, kad een 8210 :D

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 20:01:
keb trouwens een a800 gekocht. Tegen de zin in van sommige mensen ;)
maar ik heb bijvoorbeeld bluetooth nooit nodig. En weet er trouwens iemand waar ik beltonen kan downloaden. Wappen heb ik nog nooit gedaan namelijk, kad een 8210 :D
Gefeliciteerd, Samsung ownz ;). Ik neem aan dat je een datakabel hebt. Overal kan je beltonen downloaden zelfs op Kazaa, maar als je wilt geef ik je wel alle sites die ik heb om rond te kijken!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het mindere er is nog geen datakabel beschikbaar voor de a800....

Royz, geef me aub die sites dan of een site waar jij weet dat ze de datakabel hebben. :)

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Guttegut, waarom maakt iedereen zich zo druk over dit soort zaken? Mensen die niet kunnen beslissen moeten gewoon een lijst maken met dingen die ze wel en niet op een foon willen, vervolgens gaan afstrepen en kijken wat overblijft... Desnoods ga je bepaalde punten zwaarder laten meetellen, maar het blijft iets wat je zelf moet beslissen. De a800 is redelijk nieuw, de t68 gaat alweer een tijdje mee, en voor het ("kleuren")schermpje hoef je het echt niet te doen. MMS is trouwens ook niet alles, maar dat is mijn mening.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
-Utopist- schreef op 23 January 2003 @ 03:00:
Kijk met het goede voorbeeld naar de s100 van samsung. de prijs: €579.95 en nog is (op het scherm en polyphonic ringingtones) de t68i beter als dat toestel. verder is ie veel beter te personaliseren.
Ik neem aan dat je de S100 ook in bezit hebt omdat je zo zeker weet dat jouw (oude) t68i beter is?
het zijn ontzettend veel kleine dingen die dat toestel gewoon helemaal hét toestel maken. en die kleine dingen vind je gewoonweg op een samsung niet.
Onderbouw je stelling eens.
kleine dingen als automatische toetsvergrendeling, (nu heb je dat niet nodig bij een samsung,) of het terug keren naar het standby scherm nadat je gereplied hebt op een sms/mms (mms niet ondersteund op a800) reken er maar op dat je gelukkiger zult zijn met een t68i !!!
En wat als je meerdere mmsén of smsén wilt replyen?
Ik bedoel te zeggen dat het een beetje nonargumenten zijn.

De looks:
http://www.threegmobile.net/gallery/samsungs100/index.html

De Interface:
http://www.threegmobile.net/gallery/samsungs100/index2.html

De brains:
http://www.threegmobile.net/gallery/samsungs100/spec.html

De S100 is king! Ik heb de 7650 en de 6210 ook en gebruik ik dus niet, een klepje is toch wel handig met opnemen en vooral ophangen.
Bovendien krijg je er gratis een cdrom bij met software, een 2e accu, een headset (verdomd mooie) en een datakabel.

• doubleduh
  • Niet online
Die S100 heeft toch ook een aantal nadelen:

WAP 1.2.1, T68i heeft 2.0 (Xhtml + CSS)
Een externe antenne :D
Slechte(re) standby tijd
Geen Bluetooth
Geen MMS
Geen emailclient
Geen bijzondere extra's verkrijgbaar (mp3 player, radio of camera bijvoorbeeld)

En met de T68i (met Bluetooth) kan je nog meer leuke dingen doen, zoals je muis besturen met de joystick op je telefoon, Winamp besturen met je telefoon (de playlist wordt gewoon gedownload op je telefoon) en meer van dat soort ongein. :P

OK, T68i heeft geen Java, geen polyphonic ringtones en iets minder kleuren maar voor de rest verslaat die ouwe T68i de S100 toch nog wel imho... :)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

[quote]-Utopist- schreef op 23 januari 2003 @ 03:00:
de t68i beter als dat toestel. verder is ie veel beter te personaliseren. het zijn ontzettend veel kleine dingen die dat toestel gewoon helemaal hét toestel maken. en die kleine dingen vind je gewoonweg op een samsung niet. kleine dingen als automatische toetsvergrendeling, (nu heb je dat niet nodig bij een samsung,)quote]

Ahum..... De meest vervelende fout in de T68i is toch echt wel de toetsvergrendeling!!!!!!! Die blokkeert namelijk niet de aan/uit toets, dus hij wil nog wel eens spontaan uitvallen :(

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 22:44:
Dat is het mindere er is nog geen datakabel beschikbaar voor de a800....

Royz, geef me aub die sites dan of een site waar jij weet dat ze de datakabel hebben. :)
Nou precieze sites waar je een datakabel kunt kopen, volgens mij hebben ze die overal wel? Bij Media Markt in ieder geval wel. Verder hoop en denk ik wel dat je tevreden bent met je A800 ;).

• procyon
  • Nu online
doubleduh schreef op 31 januari 2003 @ 19:34:
Die S100 heeft toch ook een aantal nadelen:

WAP 1.2.1, T68i heeft 2.0 (Xhtml + CSS)
Een externe antenne :D
Slechte(re) standby tijd
Geen Bluetooth
Geen MMS
Geen emailclient
Geen bijzondere extra's verkrijgbaar (mp3 player, radio of camera bijvoorbeeld)

En met de T68i (met Bluetooth) kan je nog meer leuke dingen doen, zoals je muis besturen met de joystick op je telefoon, Winamp besturen met je telefoon (de playlist wordt gewoon gedownload op je telefoon) en meer van dat soort ongein. :P

OK, T68i heeft geen Java, geen polyphonic ringtones en iets minder kleuren maar voor de rest verslaat die ouwe T68i de S100 toch nog wel imho... :)
Grappig dat je dat zegt, voor mij is het belangrijkste dat de telefoon functioneel is.
Dat je je muis van je computer kan besturen is leuk maar erg nutteloos.
Laatst had ik dus zo'n T68i in mijn hand en aargh wat is dat scherm lelijk zeg, 256kleuren tov 65.000 is nogal een groot verschil.
Resloutie is ook minder 101 x 80 pixels tov 128 x 160 pixels, dat daarom je batterij iets minder langer meegaat is niet erg, het is nog steeds dik een week standby.
Had ik al verteld wat voor standaard extra's bij de foon zitten?
Bovendien is hij helemaal in het zilver en is daarom veel mooier van de T68i
Tsja bluetooth is leuk maar daar hebben we een datakabel voor mocht je een keer wat plaatjes willen overzetten.
Een cam als extra optie? Wie wilt er nog een cam als de pics super lelijk zijn (door de cam zelf en het slechte kleine scherm en dat voor 100 euro meerprijs?)
MP3 speler met 32 MB is ook erg jammer..
Wap? ik maak liever gebruik van GPRS, wist je trouwens dat de S100 4+1 class 8 ondersteund en de T68i GPRS 3+1?
Ik vind de S100 bovenal ook de mooiste telefoon en jij ook als je er eenmaal een in je handen hebt :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PICT0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PICT0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PICT0004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PICT0008.jpg

• doubleduh
  • Niet online
Dat je je muis kan besturen met je telefoon is bij presentaties erg handig, en (voor mij) ook als je bijvoorbeeld vakantiefoto's op de tv wil laten zien: laptop eraan, klep dicht en gewoon lekker op de bank gaan zitten en door de foto's scrollen met je telefoon... :)

Het scherm is idd oud, maar SE maakt iig goed gebruik van de mogelijkheden van een kleurenscherm itt tot Nokia (Samsung weet ik niet). Als je je foto's een beetje optimized ziet het er nog behoorlijk goed uit...

Volgens mij zijn alle (soort) acessoires van de S100 ook verkrijgbaar voor de T68i :)

Welke mooier is moet ieder voor zich uitmaken, ik vind de T68i mooier, het bovenste deel (blauwe) ziet er met elk soort licht weer anders uit, bij kleptelefoons kan je die scharnieren altijd erg goed zien, en die S100 heeft nog een zwartwitschermpje bovenop, vind ik er niet uitzien :P

Een datakabel of IR is niet handig als je in de trein zit en je wilt met je laptop ff het internet opgaan. Of als je een telefoontje wil doorverbinden naar de speakers/microfoon van je laptop :)

Zo'n camera is gewoon grappig, kan je je foto's meteen door mms'en of emailen, kan handig zijn als je iemand snel ff iets wil laten zien...

Ik maak ook gebruik van GPRS, maar dan icm met WAP 2.0 ipv WAP 1.2.1 zoals de S100, en de T68i is met een gratis softwareupgrade ook 4+1. :)

Het lijkt me trouwens ook behoorlijk irritant dat de navigatieknoppen zo ver van het scherm af staan...

• procyon
  • Nu online
doubleduh schreef op 01 February 2003 @ 23:59:
Dat je je muis kan besturen met je telefoon is bij presentaties erg handig, en (voor mij) ook als je bijvoorbeeld vakantiefoto's op de tv wil laten zien: laptop eraan, klep dicht en gewoon lekker op de bank gaan zitten en door de foto's scrollen met je telefoon... :)
Niet elke laptop heeft bluetooth.
Het scherm is idd oud, maar SE maakt iig goed gebruik van de mogelijkheden van een kleurenscherm itt tot Nokia (Samsung weet ik niet). Als je je foto's een beetje optimized ziet het er nog behoorlijk goed uit...
Tot nu toe vind ik dat de Nokia's betere schermen hebben dan de sonye's, en voor het optimyzen geld dit natuurlijk ook voor de nokia's
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~razter/kleur.jpg
duidelijk lijkt me, en deze nokia heeft nog maar 4/5000 kleuren
Volgens mij zijn alle (soort) acessoires van de S100 ook verkrijgbaar voor de T68i :)
Hmm, bij de S100 lrijg je ze er wel gratis bij he? 2e accu, datakabel, Cdrom met ringtones en screensavers, headset enz.
welke mooier is moet ieder voor zich uitmaken, ik vind de T68i mooier, het bovenste deel (blauwe) ziet er met elk soort licht weer anders uit, bij kleptelefoons kan je die scharnieren altijd erg goed zien, en die S100 heeft nog een zwartwitschermpje bovenop, vind ik er niet uitzien :P
Dan ben jij een uitzondering, of erg bevooroordeeld.
Dat schermpje bovenop is niet zwart wit maar het is zeg maar een hoog res rekenmachineschermpje met een hele mooie blauwe blacklight.
maar dat weet jij niet, jij hebt hem immers duidelijk mooit bekeken.
Een datakabel of IR is niet handig als je in de trein zit en je wilt met je laptop ff het internet opgaan. Of als je een telefoontje wil doorverbinden naar de speakers/microfoon van je laptop :)
Right dat jij daar gebruik van maakt is heel handig, toch zal 90% van de mensen deze functionaliteit niet eens gebruiken, kennelijk voor jou de juiste telefoon.
Zo'n camera is gewoon grappig, kan je je foto's meteen door mms'en of emailen, kan handig zijn als je iemand snel ff iets wil laten zien...
Kan idd handig zijn maar niet voor die prijs.
Het lijkt me trouwens ook behoorlijk irritant dat de navigatieknoppen zo ver van het scherm af staan...
Lijkt je dus je hebt geen ervaring, ik kan je vertellen dat het erg makkelijk werkt

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Procyon for life schreef op 02 February 2003 @ 09:58:
Blaat... blaat ... mijn telefoon is lekker beter dan de jouwe!
Wat is dit voor kinderachtige, mijn telefoon is beter dan de jouwe gezeur? En wat heeft de S100 te maken met de a800? Iets andere prijsklasse, als je het mij vraagt.

• procyon
  • Nu online
Dit is gewoon een discussie met goede argumenten, dus niets kinderachtigs.
Als iemand beweerd dat de t68i beter is als de S100 dan ga ik de discussie aan.

Over de a800, de topicstarter was al uit zijn keuze dus in dat opzicht is het niet erg dat we offtopic gaan.

Verwijderd

Royz schreef op 23 januari 2003 @ 09:12:
[...]
[afbeelding]
Zo zien alle plaatjes eruit op een T68, als ze niet op 256 kleuren staan.
Plaatje heeft dus meer kleuren en wordt daardoor niet goed weergegeven.
Beetje brakke vergelijking.

Vergeet niet dat de T68, de eerste is met een echt kleuren scherm en al een tijdje meeloopt.

Ik heb de T68 gold, met t68i software erop, en ik ben er nog steeds blij mee.
2 kennisen van mij hebben er ook 1 gehaald naar aanleiding van mijn gsm.

Verwijderd

Ik heb nou een weekje of twee de T68i, had voordien een Nokia 8210. Vind de T68i een ontzettend lekkere telefoon, en het boeit me eigenlijk niet of die telefoon nu 256 kleuren heeft of +5000. Ongelooflijk hoeveel mogelijkheden er in dat toestel zitten. Bovendien heb ik de CommuniCam MCA-25 er nog bijgekregen :) Echt een super-gsm, dus bye bye 8210 ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik was er idd al uit welke telefoon ik zou kopen. Ik ben dus niet voor het "winamp besturen met mijn telefoon" gegaan maar voor een simpel, klein, mooi, telefoontje die openklapbaar is. Idd de a800. Ik ben er iig superblij mee, en nog geeneen probleem tot nu toe tegengekomen.

Oh ja trouwens wel: Het telefoonboek is pas te openen na 2 of 3 toets aanslagen..... Das zoooo jammer ;) haha niet echt storend maar mijn vorige nokia was het een toets aanslag en klaar maarja, je kan niet alles hebben hè ....

De datakabel is dus ook voor beltonen en allerlei andere ongein erop te zetten lijkt mij?

Maar eventjes ontopic naar het "offtopic geklets" :) het 65000 kleuren scherm is STN, 4096 is TFT. Dus er is volgens mij toch weinig verschil. De t720 van motorola heeft een 4096 STN scherm, dis is vrij flets en neit al te scherp. De tft is superscherp en helder. DUs volgens mij is dan toch een 65000 STN vergelijkbaar met een 4096 TFT? Of heeft iemand een plaatje met het bewijs dat die 65000 kleuren toch wel degelijk een verschil uitmaken ?

En ik kan uit ervaringh spreken dat de knoppen wel ver van het scherm staan, maar dit verschil is nog steeds zo klein met een normale telefoon dat je er niks van merkt. Dit is mijn eerste klaptelefoon en mijn mening is dat er meer voordelen aan zitten tov een normale telefoon....

En royz ik kan echt nergens een site vinden voor een datakabel voor de a 800 ... Of is de datakabel vd a300 identiek aan die van de a800? Graag even die site(s) waar jij hem vandaan had, complete link dus, want met mediamarkt kom ik in duitsland uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 15:37 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hier heb je een vergelijkend plaatje. Links de S100 en rechts de T100:
Afbeeldingslocatie: http://threegmobile.net/gallery/samsungs100/b37.jpg

De T100 is scherper maar ik vind de S100 iets mooier (minder blokkerig?). Over die datakabel zal ik wel zoeken voor je dan...

btw... ik heb plaatjes gezocht van de A800 en telefoonboek is toch gewoon met 1 knop rechtsboven te krijgen??? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Royz op 02-02-2003 16:46 ]

• doubleduh
  • Niet online
@Procyon for life:

Je moet idd wel zorgen dat je laptop ook bluetooth heeft ja (duh) :+

De kwaliteit van het scherm van die Nokia (en ongetwijfeld de S100) is wel beter, maar kijk bijvoorbeeld maar eens naar het kleurgebruik bij Nokia: nog steeds dezelfde batterij/ontvangstmeters die van wit (ofzo) naar blauw lopen, dan vind ik van rood naar groen bij de T68i toch een stuk logischer. Ook de text in het hoofdscherm is met veel achergronden erg slecht te lezen op de Nokia...

Ik heb liever een batterij die 2x zo lang meegaat, datakabel heb ik Bluetooth voor, voor ringtones/screensavers zijn er genoeg sites (esato.com bijvoorbeeld) waar je ze gratis kunt downloaden (ook via WAP), is nog een stuk actueler ook, en een headset-functie zat al in de radio-module die ik erbij gekocht heb, bovendien kan ik mijn laptop daar ook voor gebruiken...

Ik heb de S100 goed bekeken hoor :P Ook op andere sites, maar ik vind hem toch nogal ouderwets overkomen, op het toetsenbord na dan...

Ik heb wel ervaring met zo'n Nec imode baksteen, maar daarop werkte het navigeren iig bijzonder klote, omdat ik niet snel kon zien welke knop bij welke text hoorde :)

@wZa:

Op de T68i kan je met 1 knop (nou ja knop, 1 keer de joystick naar boven of beneden) in je telefoonboek komen, of met 1 knop (yes) in het last-calls menu komen, is meestal nog handiger :)

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik heb zelf een tijdje terug een T68i gehad, nahja 1 zegmaar 6. En alle 6 waren binnen een week overleden... Slecht scherm, software fouten enz. enz. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de 7650, al word je nu met dat ding doodgegooid, BEN 2 jarig abbo en je hebt em voor nop. :) (ik heb de 7650 al vanaf ie bij D* beschikbaar is :))

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• jep

jep

C.44 schreef op 02 February 2003 @ 17:05:
Ik heb zelf een tijdje terug een T68i gehad, nahja 1 zegmaar 6. En alle 6 waren binnen een week overleden... Slecht scherm, software fouten enz. enz. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de 7650, al word je nu met dat ding doodgegooid, BEN 2 jarig abbo en je hebt em voor nop. :) (ik heb de 7650 al vanaf ie bij D* beschikbaar is :))
Ik heb mijn eerste. Geen software-fouten gevonden, perfect helder en mooi scherm, prima menu en veel mogelijkheden. Denk dat je dus een prutser bent :P

Verwijderd

ik heb zlef ook de samsung a800. damn wat een relaxte telefoon.

ik snap echt niet waarom iedereen zo pro t68i is??? ding ziet er niet uit en vooral vergeleken bij het strakke desing van de samsung. verder heb je er tal van (nutteloze) functies bij. Allemaal mooi en aardig maar denk ff logisch na.. wie gaat er in godsnaam emailen op zo'n klein klote schermpje? om over wappen/gpsm nog maar te zwijgen. ik kan zelf ook wappen maar ga dat dus echt nooit doen (kan overal internetten, ben gek om op zo'n klein schermpje te gaan kutten) bluetooth. leuk maar wat kan je ermee? niks nuttigs iig

ik heb gekozen voor de samsung a800 omdat ie er superstrak uitziet en ik juist geil op zo'n kleppie! de t68i vind ik juist zo gewoon. De t100 heb ik niet genomen omdat ie te snel leeg is. s100 vind ik te duur./

zo dit was mijn mening

• jep

jep

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 18:59:

ik snap echt niet waarom iedereen zo pro t68i is??? ding ziet er niet uit en vooral vergeleken bij het strakke desing van de samsung. verder heb je er tal van (nutteloze) functies bij.
Ik vind hem erg mooi, en vind het vooral prettig dat hij zoveel functies heeft. Daarom heb ik heb gekocht.
Allemaal mooi en aardig maar denk ff logisch na.. wie gaat er in godsnaam emailen op zo'n klein klote schermpje? om over wappen/gpsm nog maar te zwijgen.
Ik, en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb er ook dutchtone extended bij en dat gaat echt prima. Ik vermaak me ermee in de trein :).
ik kan zelf ook wappen maar ga dat dus echt nooit doen (kan overal internetten, ben gek om op zo'n klein schermpje te gaan kutten) bluetooth. leuk maar wat kan je ermee? niks nuttigs iig
Dat is jou mening, ik gebruik wel degelijk bluetooth. Wat jij niet nuttig vind is niet per definitie onzin hoor.
ik heb gekozen voor de samsung a800 omdat ie er superstrak uitziet en ik juist geil op zo'n kleppie! de t68i vind ik juist zo gewoon. De t100 heb ik niet genomen omdat ie te snel leeg is. s100 vind ik te duur./
Ik vind hem erg lelijk, en vind telefoon's met klepjes erg onhandig.
zo dit was mijn mening
Zo, dat was mijn mening. :)

Verwijderd

Zo, dat was mijn mening. :)
logisch dat jij dan voor de t68i kiest, ik heb namelijk niks aan al die functies.

denk dat als je echt op emailen/gpsm/bluetooth enzo geilt je gewoon de t68i moet kiezen, strak design en niet al die (in mijn ogen) onzin functies, kies je voor de samsung :D

• jep

jep

In jou ogen ja, want ik vind de T68i veeeeel mooier O+. En bluetooth gebruik ik om te irc'n in de trein via m'n telefoon, berichten op mijn pc te versturen, mijn adresgegevens centraal te hebben, afspraakjes te syncen, etc. gprs lijkt me wel handig he, voor mms ;).

Verwijderd

Topicstarter

ik snap echt niet waarom iedereen zo pro t68i is??? ding ziet er niet uit en vooral vergeleken bij het strakke desing van de samsung. verder heb je er tal van (nutteloze) functies bij. Allemaal mooi en aardig maar denk ff logisch na.. wie gaat er in godsnaam emailen op zo'n klein klote schermpje? om over wappen/gpsm nog maar te zwijgen. ik kan zelf ook wappen maar ga dat dus echt nooit doen (kan overal internetten, ben gek om op zo'n klein schermpje te gaan kutten) bluetooth. leuk maar wat kan je ermee? niks nuttigs iig

zo dit was mijn mening
helemaal mee eens tennisbal. Zo heb ik ook mijn afweging gemaakt. Simpel dus. en dat was mijn mening :)

En royz

Ik snap ook wel dat je idd met de knop rechtsbvoven in een keer in het MENU telefoonboek uitkomt, maar vervolgens moet je op de knop links (1 of 2 keer, ligt eraan of hij al klaar is met laden, scheelt ook maar een split sec. maarja :P ) drukken om zo je hele lijst te zien. MAar zoals ik al zei is de a800 top voor mij en heeft hij een supergeluid+software en niet al die fratsen zoals de nokia's hebben. ik ga maar eens naar school trrouwens :O

Verwijderd

De a800 heeft zo'n fragiel klepje, bovendien is zo'n externe antenne echt waardeloos. Kom op, het ziet er niet uit en als je een telefoontje langere tijd hebt (neem 2 jaar) breekt hij zeker af als hij gewoon met regelmaat wordt gebruikt. Een echt strak design zoek je bij een Nokia 6610.
Pagina: 1