Win98 doet raar in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik heb hier nu 4 PC's staan: 3 met WinXP/NTFS en een 486 met Win98/FAT32. Nu kan ik wel vanaf een XP comp bladeren/bestanden kopieren/aanpassen in Win98, en vanaf Win98 kan ik ook alle bladeren door andere PC's. Maar zodra ik iets wil kopieren in Win98 uit XP gaat het fout :(. De PC blijft voor 2 a 3 minuten hangen en het gekopieerde bestand is 0kb en ook niet te verwijderen zonder reboot. Komt dit door de FAT32 <--> NTFS overgang? Of is Win98 gewoon brak? :? (ik krijg ook rare errors met een heleboel bestanden (WCPUID en Partition Magic werken bv gewoon niet ;( )

En mijn sig zit ookal vol dus die PC specssen kunnen er niet meer bij (wat een ellende :( B) ).

tvw

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Misschien trekt die pc het gewoon niet he. :o

En als je allemaal vage errors krijgt moet je misschien eens een re-install overwegen.

Verwijderd

win98 lijkt me brak

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Hoe groot is de schijf die erin zit?
Ik zou er trouwens windows 95 op zetten, 98 op zo'n bak draait nogal traag meestal :X

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Cardinal
  • Laatst online: 22:27
was altijd al een bug tussen win98 en winXP, en wat je beschijft klopt, maar uitleg is vast wel op het forum te vinden, gebruik de search maar even.

Verwijderd

idd nog nie bij nagedacht... 98 op 486?? bij mij mag k blij zijn als 95 draait :p, maar nou draait er linux :D

• iets
Ik wou er eigenlijk XP op zetten maar die had 'een pentium of een nieuwer type processor' nodig :P
Het is trouwens wel een DX4 100Mhz met 136MB dus het loopt wel redelijk hoor :)

[ Voor 38% gewijzigd door iets op 22-01-2003 21:47 ]

tvw

• iets
Ik heb ff (beter) gesearched, en ik zou een netwerkdiskette moeten maken in XP en die dan weer op 98 draaien. Dat heb ik nu dus gedaan en nu werkt het netwerk half.
Ik kan wel bestanden kopieren, maar alleen kleine bestanden (<100kB) en dat dan extreem langzaam (echt iets van 5kB/s ofzo :? :( ). Bij grotere bestanden en mappen loopt explorer 5 minuten vast om daarna te zeggen dat hij het bestand niet kan kopieren.

Toch wel iets beter zo, maar ik heb liever een heel netwerk in plaats van een half. :P

tvw

Verwijderd

ShotGun schreef op 22 January 2003 @ 21:32:
Ik heb hier nu 4 PC's staan: 3 met WinXP/NTFS en een 486 met Win98/FAT32. Nu kan ik wel vanaf een XP comp bladeren/bestanden kopieren/aanpassen in Win98, en vanaf Win98 kan ik ook alle bladeren door andere PC's. Maar zodra ik iets wil kopieren in Win98 uit XP gaat het fout :(. De PC blijft voor 2 a 3 minuten hangen en het gekopieerde bestand is 0kb en ook niet te verwijderen zonder reboot. Komt dit door de FAT32 <--> NTFS overgang? Of is Win98 gewoon brak? :? (ik krijg ook rare errors met een heleboel bestanden (WCPUID en Partition Magic werken bv gewoon niet ;( )

En mijn sig zit ookal vol dus die PC specssen kunnen er niet meer bij (wat een ellende :( B) ).
Mogelijk heeft dit te maken met de doorvoersnelheid tussen de router /switch etc. en de PC en PC's onderling. Dit noemt men de MTU waarde.
U kunt via een Telnet sessie de MTU instelling in de router aanpassen. Dit doet u als volgt voor:

Microsoft Windows 95/98/ME: Start > Uitvoeren > telnet <ip adres van de router, b.v. 192.168.1.1> (OK)
Microsoft Windows 2000/XP : Start > Uitvoeren > cmd (OK) typ: telnet <ip adres van de router, b.v. 192.168.1.1> (OK)

Typ aldaar bij 'Password:' het eventueel ingestelde wachtwoord en druk op Enter.

Start vervolgens een ping sessie en controleer wat de beste waarde is. Dit doet u als volgt voor:

Microsoft Windows 95/98/ME: Start > Uitvoeren > command > ping 195.11.231.66 -f -l <mtuwaarde> (Enter)
Microsoft Windows 2000/XP : Start > Uitvoeren > cmd (OK) ping 195.11.231.66 -f -l <mtuwaarde> (Enter)

Vul bij <mtuwaarde> een waarde in tussen 0 en 1500 en voer deze sessie uit totdat de time waarde een zo laag mogelijke
waarde in milliseconde (ms) geeft.

Vul de waarde welke het beste werkt in in de Telnet sessie door het volgende in te typen:

wan mtu <mtuwaarde>

Via de onderstaande link kunt u lezen hoe u de MTU waarde in uw besturingssysteem aan kunt passen:
http://www.diskidee.nl/internet/cursussen/index.htms/1431

Zet ook alle netwerkkaarten op 10Mbit half duplex misschien kan ook de router of switch het niet aan kwa broadband verdeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 10:55 ]

Verwijderd

dit valt nog wel mee als ik bij mijn mijn server verken(winxp) met mijn 166mh (win98) knalt mijn server er uit.
ineens een blauw scherm en dan maakt hij een reset

Verwijderd

Uhm wil niet lastig zijn maar heeft dan werkelijk waar nog nooit iemand ervan gehoord dat Fat32 (win98) niet kan schrijven naar NTFS omdat dat een andere indeling is >????

8)7

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 13:14:
Uhm wil niet lastig zijn maar heeft dan werkelijk waar nog nooit iemand ervan gehoord dat Fat32 (win98) niet kan schrijven naar NTFS omdat dat een andere indeling is >????

8)7
Fout! Dat kan via het netwerk wel (WinXP leest en geeft de data door aan 98 ;)) kunnen ze dat wel, alleen je kan met 98 geen NTFS partitie lezen als deze in dezelfde pc zit :z

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-01-2003 23:41 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Hmm jah... Klopt, heb ik ook problemen mee gehad. Precies ook de problemen die jij beschrijft, met lage overdrachtssnelheid, ALS het al werkte... Ik heb hier een netwerk met 1 pc met XP en twee met 98. Met name de communicatie met de XP pc is problematisch... Ik denk dat het probleem kan liggen aan het feit dat XP niet voldoende backwards compatible protocollen heeft. En dat Win98 een beetje brak is, maar het IS werkend te maken... (Ik heb het nu over Win98SE overigens...)

Wat voor mijn situatie werkte is het maken van die diskette, die dan op de 98 PC draaien en dan werkte de boel. Inmiddels, nu ik er over nadenk, gebruik ik die niet meer. Wat volgens mij het probleem was, was dat je op de Win98 PC ABSOLUUT geen ipx-protocol mocht installeren. Dan werkte het niet. Ik kon een WERKENDE verbinding helemaal kapotmaken door op de Win98 PC er een ipx/spx protocol bij te knallen. Dat protocol is blijkbaar niet compatible met het vergelijkbare protocol onder XP, of andersom, hoe je het zien wil... Volgens mij was dat de grap...

Mijn netwerkconfiguratie (een van de Win98SE PC's): Client voor Microsoft-netwerken, Microsoft Family aanmelden, TCP/IP protocol, Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken... (en dan nog de zooi die nodig is om de pc te verbinden met adsl modem en natuurlijk een netwerkkaart. Duh. Verder geen aparte instellingen...

Kanttekening 1: XP knalt, geloof ik, af en toe de boel HELEMAAL dicht. Dan probeer je het andere systeem te bereiken en lukt dat niet. Geloof dat dat gebeurt wanneer XP pc online bepaalde dingen aan het doen is... Maar weet het niet zeker, ben niet steeds naar andere PC gerend, die's niet van mij...

Kanttekening 2: Laatst ook mijn oude PC op PRECIES dezelfde manier geinstalleerd als de mijne en toen kon ik maar van 1 kant spullen weghalen... Vaag.

Maar, ik haal regelmatig bestanden weg van die XP PC en vice versa, dus het werkt zeker. Niet 100% van de tijd misschien, maar geen echte problemen mee...
Pagina: 1