[CaseMod] 1e casemod (!! 0.5 mb aan pics !!)

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vervolg van mijn vorige topic (welk gereedschap gebruiken voor window) nu dan het resultaat van mijn 1e case mod.

Na uren en uren tekenen, zagen, vijlen, dremelen, schuren en spuiten heb ik dan toch eindelijk bereikt wat ik wil. blauwe ccfl en een akasa crystal blue casefan, en natuurlijk rounded cables. De window is gemaakt van echt glas, 2.5 mm dik. Aan de voorkant zitten 4 schakelaars waarmee de ccfl, en de 3 casefans aan en uit gezet kunnen worden.

Toekomst plannen voor deze pc:
- nieuwe pci exhaust blower derin (mijn huidige is dood :'( )
- Ati radion 9700 pro erin
- AMD Athlon XP 2600+ derin.

Hier de pics.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ibbelz_terror/MichielMOD/Casemod%2001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ibbelz_terror/MichielMOD/Casemod%2003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ibbelz_terror/MichielMOD/Casemod%2004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ibbelz_terror/MichielMOD/Casemod%2007.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ibbelz_terror/MichielMOD/Casemod%2008.JPG

(op sommige foto's valt het blauwe licht van de ccfl beetje weg, dit komt door de flitser die gebruikt is )

[ Voor 2% gewijzigd door AcouSE op 23-01-2003 08:04 . Reden: Pics geresized ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie zijkant
ga je de rest nog spuiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, gen spuitwerk op de rest, heb bewust gekozen voor combinatie van wit en rainbow zwart. vind ik stukken mooier dan helemaal gespoten in 1 kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

Nakebod

Nope.

Met welk spul heb je die zijkant zo gedaan? Geef wel stoer effect :)
Hoelang heb je wel niet over window gedaan? Sjees wat een irri vorm om te maken! maar wel mooi :D
En wit = fout, erg fout, maak dat asap ook zwart :) kijkt nogal vreemd

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor verf heb je gebruikt voor die zijkant?

ziet er zeer geinig uit, nou de rest nog even spuiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat leuk is is die blauwe gloed aan de voorkant van de kast.

Geeft wat perspectieven voor mijn keesmod.

/me alexandervisser heeft dezelfde kast :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de zijkant is poedercoating. verf heet rainbow. dit houd in, tis zwart, maar de glans die eraf komt heeft afhankelijk van de hoek waaruit je kijkt, een kleur van de regenboog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:08

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

heel mooi, petje af :7
heb je er een zaagblad dwars doorheen geschoten/gestanst >:) >:)

waarvoor staat dat pfc (1e plaatje) ?

[ Voor 23% gewijzigd door imthecool1 op 22-01-2003 21:27 ]

De oplossing is niet altijd de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg mooi gedaan met die rounded IDE kabels (floppy ook ?)

en ik weet nu 100% zeker dat ik blauw en zwart als theme ga gebruiken voor men eigen casemod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee waarvoor dat staat, dat pfc ding zit er al op sinds ik die kast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Waarom heb je de hele kast niet zwart gemaakt? :D Dat ziet er nog mooier uit naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BronX schreef op 22 January 2003 @ 21:31:
Waarom heb je de hele kast niet zwart gemaakt? :D Dat ziet er nog mooier uit naar mijn mening.
dit heb ik reeds aangegeven eerder in dit topic. (heb bewust voor deze kleurencombinatie gekozen) wat daar niet in staat (vergeten) ik heb een witte ups en veel wit op mijn kamer, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een eerste case-mod vind ik hem wel héél erg wous :) (gaaf dus!)

Klasse! (tumbs up!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
best leuk gedaan met die codegen kast!

Ik hoop dat je de rest van je pc ook gaat spuiten!

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

mooi zwart is niet lelijk, maar zoals tijgermobiel zegt: hoop dat je de rest van de case ook gaat spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:15

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

het window is wel mooi alleen had ik hem zelf de case helemaal zwart gespoten, maarja het is jouw case he

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
het begin is er... (een casemod is nooit af :P) maar ik zou je case helemaal in die kleur spuiten, lijkt veel netter. en misschien kan je ook wat aan die groene ledjes doen, want dat past niet meer zo bij je mod. voor de rest ziet het er goed uit - keep up the good work! :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet de hele case in deze kleur spuiten. het is poedercoating, en dat kan je alleen spuiten op metaal of mdf (het gespoten object moet in de oven, met temperaturen boven de 160 graden) en dat overleeft het plastic niet. ledjes aanpassen is idd goed idee, komt erbij in het lijstje van toekomstplannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hey die kast heb ik ook :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zaanlan.nl/fotos/albums/zaanlan2/aid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zaanlan.nl/fotos/albums/zaanlan2/agw.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Biobakker op 22-01-2003 23:40 ]

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Laatst online: 13-09 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

mooi gedaan, het lijkt wel een graancirkel, nu alleen nog een ufo in je kast hangen en hij is compleet ;)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me 2
alleen nog niet gemod

zoek nog een mooie blauwe kleur in een spuit bus en dan gaat ie er aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 16:16
Die stervorm met de felle blauwe leds is een coole combi :)
Is weer eens wat anders dan een standaard window ;)
Diet ziet er erg strak uit imho, als je de rest van je case ook nog doet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

@Biobakker: zie ik het goed en heb je een semi-transparante afbeelding op je window staan :9~ _/-\o_
If so, more info plz! Hoe te maken, etc?

@AMD33: Je mod is op zich niet mijn kopje thee, maar mijn complimenten voor de afwerking, ziet er netjes uit (kabels binnenin kan netter, maar ik weet het dat blijft ellende...wat dat betreft is Serial ATA een zegen :)). Nu nog ff de overige grijze delen van de kast een kleurtje geven :Y)

[ Voor 53% gewijzigd door real[B]art op 23-01-2003 01:45 . Reden: Te vroeg op 'Verstuur bericht' gedrukt...moest de Enter toets hebben...zit maar een halve meter tussen muis en Enter toets dus dat zal wel betekenen dat het bedtijd is :P ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
ja heb ik gedaan ja. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zaanlan.nl/fotos/albums/zaanlan2/aib.jpg

bij mij op school (HvA) kan je sheets per stuk kopen en voor relatief weinig geld in kleur uitprinten. Dus je pakt een mooi plaatje met een witte achtergrond en dat print je uit. :D simpel he

EDIT>> btw me kast is hier nog brak gespoten das nu anders. En ik heb nu ook raamrubber i.p.v. isolatietape 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Biobakker op 23-01-2003 10:16 ]

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l33f, maar hoe heb je die zijkant nou bewerkt? al die spikkeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

k vind hem niet echt mooi.. en heb je dat glitterspul van je zusje gejat :P ???
offtopic:
als je een casemod post moet je ook meteen een mod posten die af is.. al die premodded cases.. :r

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manta
  • Laatst online: 22-11-2023
Biobakker schreef op 22 January 2003 @ 23:39:
Hey die kast heb ik ook :)

[[....pic...]]
[[....pic....]]
Ehm ik geloof niet dat dit mag, je eigen mod in iemands anders bericht posten...
MODJE :7

Verder is dit niet mijn smaak, maar verder wel knap gedaan hoor, vooral dat window doe ik je niet na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
o sorry i was not aware. maar het zijn maar 3 pics. Je mag toch best dezelfde kast vergelijken? ik heb nml nooit een topic geopent voor mijn mod (hoeft van mij ook eigenlijk niet.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manta
  • Laatst online: 22-11-2023
hmm dat is dus wel de manier geloof ik, en als je dus je mod wil laten zien link je naar dat topic.

Tsja don't flame me, ik heb dit allemaal niet bedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://members.lycos.nl/i...chielMOD/Casemod%2001.JPG

Is dit een soort graniet/asfalt achtige sructuur of komt dit door de flits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben toch meer ervoor omje kast helemaal in een kleur te doen, dus ik vind het wat minder maar je window is wel heel mooi geworden, en je case is van binnen ook goed opgeruimd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 16:09:
http://members.lycos.nl/i...chielMOD/Casemod%2001.JPG

Is dit een soort graniet/asfalt achtige sructuur of komt dit door de flits?
lees de topic even door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een heel nieuw geluid....die kast is mooi zo in twee kleuren, het is rustiger dan volledig zwart, ondanks het feit dat je anders zou verwachten. Het verschil is duidelijk te zien in de post van Biobakker, mijn mening is dat die van jou echt mooier is.

en zeker als je wit als overheersende kleur in de rest van je interieur (dat rijmt :P) hebt dan is het een mooie casemod die opgaat in de omgeving als een kameleon :P:P hahahahaha sjees ik lijk wel een autoverkoper

ok ok een vraag:

is de kast natural wit (dus van dat beige wit) of heb je de kast echt of getint wit gemaakt?

ok

dat was het wel zo

:)

[edit]

hehhe ok hij is natural wit, dus zeg maar pc beige...das wel iets waar we het over zouden kunnen hebben, is een ander type wit geen opie???? ;) spuiten dat front hahahahah nee hoor, ik vin em mooi....nog steeds

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Best wel mooi gedaan vind ik. _/-\o_ Ik vind dat zwarte wel mooi. Alleen dat witte ben ik niet zo gek op. Trouwens mooie scherpe pics!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kee hier dan de tekst die alle vragen zal ophelderen.

De verf: Dit is een rainbow verf. dit is een zwarte verf, waarin metallicdeeltjes zitten. maarrrrrr, deze deeltjes zijn niet normaal, maar afhankelijk van de hoek waaruit je kijkt, glinsteren ze in een van de kleuren van de rainbow. (denk aan de groen/paarse honda auto's met een flip in de kleur, dit is net zoiets, maar een stapje verder. nu is door de flits het effect niet zo heel mooi zichtbaar, maar tis nu wel duidelijk wat het is denk ik.

De voorkant en bovenkant zijn de originele kleur van de kast, maar wel een klein beetje bewerkt, zodat ie iets "helderder" wit lijkt.

edit:/// brainless, bedankt voor het positieve en vooral heel humoristische commentaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes gedaan misschien twee verschillende kleuren ccfl dat vind ik er altijd mooi uitzien als er twee kleuren in elkaar overlopen, voor de rest toppy :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) heyz kerel,,mooie eerste casemod...na uren werken mag het resultaat er dan eindelijk wezen... Vind die knopjes die aangesloten staan op je fan's en ccfl ook erg vet... kan tie tenminste zijn "bek" houden als je er ff geen zin in hebt of gaat maffen natuurlijk... :D,dat ga ik tochmaar eens een keer van je naapen.. :) greetzz!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorm van je window doet me denken aan het 6 feet under logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 14:35:
Vorm van je window doet me denken aan het 6 feet under logo.
6 feet under :? was dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie geschaafde windows, zeker heel wat tijd in gestoken in elk hoek punt... Alleen de front mag nog wel een paintjog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Laatst online: 15-08-2017
ziet er netjes uit! :)
edit @ m-m: Volgende keer meer moeite doen voor een reply, zie ook Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

[ Voor 83% gewijzigd door m-m op 25-01-2003 16:20 ]

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Moooooooj :D Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/thumbsup.gifAfbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/thumbsup.gifAfbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/thumbsup.gif

Edit @ m-m: Zie post hier boven... Ook Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics ff lezen graag

[ Voor 37% gewijzigd door m-m op 25-01-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

de window is erg :9~ maar waarom is de achterkant anders? komt dat vanwege het handvat? want dat is wel jammer dan...

maar je brengt me zeker goede inspiratie voor me nog te bestellen chieftec..

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
der zit idd een handvat, en ik heb de window eerst getekend op de zijkant voordat hem ging maken. en toen vond ik helemaal rond toch niet zo mooi als een pijlvormige afwijking die naar de voorkant van de kast wijst ,vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie mod zou ik zeggen.

Die kast is toch echt een Tybotech kast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Laatst online: 12-09 09:36

mrdjey

That Shit is Wack

Moet je weer showen bakker :p

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 18:50:
Mooie mod zou ik zeggen.

Die kast is toch echt een Tybotech kast ?
Voor zover ik weet is Tybotech een onderdeel van Tayo yuden dat hun Cdr's onder die naam verkoopt? En geen merk van een case.

De kast was van codegen ofzo..

Btw: ik had in het begin al in dit topic gepost dat het er netjes uitzag enz, maar op één of andere vage manier is die post weg :?, maarja bij deze dus ziet er netjes uit alleen zal ik de rest ook nog ffkies spuiten..

Just my 2 cents...

[ Voor 32% gewijzigd door Ibbelz op 24-01-2003 22:48 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens hier
Tybotech = leverancier
Fabrikant= Codegen group

Vandaar mijn verwarring

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gedaan eigenlijk geen een minpuntje,. ik vind wit met zwart eigenlijk wel Cool geeft een beeetje space shuttle NASA idee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 09:39:
Kijk eens hier
Tybotech = leverancier
Fabrikant= Codegen group

Vandaar mijn verwarring
Hmmz tsja dat wist ik niet, dacht dat tybotech alleen cdr's leverde als onderdeel van Tayo Yuden.

Schijnbaar leveren ze ook kasten en dergelijken :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Mooi gemaakt alleen nog ff voorkant mee spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha mensen snappen het maar niet, de voorkant ga ik niet spuiten, de redenen waarom staan al vermeld (eerder in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Badeend_
  • Laatst online: 05-08 22:14
kijk eens aan!! dat heb je weer netjes gedaan!! (lol dat rijmt!! :P )
eindelijk weer eens een origineel raam!! ben je niet errrug lang bezig geweest met al die hoekjes uit te zagen???

en die kleur vind ik ook heel vet :9~ _/-\o_ :9~
heel vet ga zo door!!

There's no savegame in real life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 21:12:
Op vervolg van mijn vorige topic (welk gereedschap gebruiken voor window) nu dan het resultaat van mijn 1e case mod.

Na uren en uren tekenen, zagen, vijlen, dremelen, schuren en spuiten heb ik dan toch eindelijk bereikt wat ik wil. blauwe ccfl en een akasa crystal blue casefan, en natuurlijk rounded cables. De window is gemaakt van echt glas, 2.5 mm dik. Aan de voorkant zitten 4 schakelaars waarmee de ccfl, en de 3 casefans aan en uit gezet kunnen worden.

Toekomst plannen voor deze pc:
- nieuwe pci exhaust blower derin (mijn huidige is dood :'( )
- Ati radion 9700 pro erin
- AMD Athlon XP 2600+ derin.

Hier de pics.

Sorry , maar deze vindt ik echt niet mooi.....

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(op sommige foto's valt het blauwe licht van de ccfl beetje weg, dit komt door de flitser die gebruikt is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Badeend_ schreef op 28 januari 2003 @ 16:04:
kijk eens aan!! dat heb je weer netjes gedaan!! (lol dat rijmt!! :P )
eindelijk weer eens een origineel raam!! ben je niet errrug lang bezig geweest met al die hoekjes uit te zagen???

en die kleur vind ik ook heel vet :9~ _/-\o_ :9~
heel vet ga zo door!!
het tekenen van de vorm, het uitzagen van de hoekjes en het bijvijlen van de randen, heeft me in totaal ongeveer een uurtje of 7 gekost. en een stuk of 15 slijpschijfjes van de dremel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik vin d'm strontlelijk.
Pagina: 1