[Win2K] ISA en VPN server op zelfde machine ?

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Bij het opzetten van een nieuw netwerk wil ik graag een aantal VPN verbindingen opzetten. Zowel naar andere lokaties (vaste VPN's) als voor mobiele gebruikers.

Het netwerk wordt via een ISA server op een ADSL verbinding aangesloten.

Wat ik me nu afvraag, is het mogelijk om de VPN server en ISA te vombineren op 1 machine ?

De machine moet zowel als firewall en caching proxyserver dienen dan wel als VPN server voor het routeren van de diverse netwerken onderrlind over VPN's

Kan dit op dezelfde machine of gaat dit niet werken ?

IP Rocks

Verwijderd

ja, dit gaat werken

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 21:31 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Ik zou ook vooral niet meer info geven :/

TS: het is zelfs door Microsoft aangeraden om je ISA Server de VPN connecties af te handelen, in plaats van RRAS alleen, aangezien RRAS niet secure genoeg is.

Als je je ISA Server in integrated mode hebt draaien en je hebt de 'secure my ISA server' wizard gedraaid, dan kun je in je management console de VPN Server wizard openen en daarmee inbound VPN sessies accepteren :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

rras handelt de connecties af... niet isa... maar in isa moet je natuurlijk wel toestaan om vpn connecties door te llaten (ok details details :))...

ik weet overigens niet of ms het aanraad om het op 1 server te zetten (waarschijnlijk wel ivm met l2tp/ipsec tunnels)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 10:55:
rras handelt de connecties af... niet isa... maar in isa moet je natuurlijk wel toestaan om vpn connecties door te llaten (ok details details :))...
Ik had het ook over RRAS alleen. ISA beveiligt het spul alleen wat beter ;)
ik weet overigens niet of ms Microsoft het aanraad om het op 1 server te zetten (waarschijnlijk wel ivm met l2tp/ipsec tunnels)
Ze zien liever VPN binnenkomen op een ISA Server, dan op een losse server, enerzijds vanwege de beveiliging, anderzijds vanwege de verkoop van ISA Server ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Zit zelfs een optie in isa om makkelijk vpn te configureren. Volgens mij accept incomming vpn connections onder network ofzo.

Verwijderd

Traag schreef op 23 januari 2003 @ 10:57:
Ze zien liever VPN binnenkomen op een ISA Server, dan op een losse server, enerzijds vanwege de beveiliging, anderzijds vanwege de verkoop van ISA Server ;)
je kan ook een rras server achter een isa zetten... maar dan alleen pptp connecties mogelijk...

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
http://www.smallbizserver.net/mxstream.htm

ISA server direct op een mxstream modem aansluiten gaat dus niet werken. Hou daar ook rekening mee.

Verwijderd

het kan wel maar dan moet je een tweak op je modem uitvoeren zodat hij als router gaat fungeren. Tip -> http://www.bruring.com
Pagina: 1