Toon posts:

DVD OCX DLL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje...

Ik vind het nogal leuk om DVD's te bewerken, IFO file aan te passen, DVD te rippen, DVD menutjes te maken, etc. Nou vroeg ik me af of iemand ervaring heeft dit soort zaken in een programmeertaal te doen.

Bijvoorbeeld een DVD laten rippen dmv een API call of OCX / DLL referentie, of de IFO file herleiden n.a.v. de VOB files, etc.

Of functies zodat je zelf een volledig DVD backup programma kan schrijven met opties om het menu aan te passen, etc.

Op het internet vind je namelijk niet zo geen veel componenten hiervoor. Het enige leuke heb ik van www.dedvd.com afgehaald, de sources voor een OCX om een DVD naar je harddisk te rippen ( gratis source overigens ).

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Als ik mij niet vergis is er op het open-source / freeware vlak heel veel software te verkijgen. Vaak beschikt dat soort software over uitgebreide mogelijkheden om via de command-line z'n opdracht uit te lezen. In het geval van Open-source software kun je natuurlijk de source zelf gebruiken om een Library te bouwen, maar dat is redelijk veel werk.

Waar mijn tip op neer komt: Zoek zoveel mogelijk software die flexibiliteit via command-line-parameters heeft. Er dvdrip-how-to's genoeg, gebruik die.

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt er dan wel op neer dat je straks een hele rij met applicaties hebt, en je eigen applicatie die door een soort shell- opdrachten de commando's uitvoert. Volgens mij heb ik al zo'n soort tool die echt de hele tijd tig dos- windows opent. Wel een goeie tip, maar de DLL / OCX bestanden moeten toch ook te vinden zijn?

Verwijderd

Waarom maak je ze zelf niet dan? neem de code uit de opensource tools, wrap ze in 'n mooie dll/ocx en zet 't boeltje weer online met source..

Verwijderd

virtual dub is dacht ik ook open source :?
kijk daar is naar