Toon posts:

[RedHat] GUI Naar de maan... kan niet booten

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
na dit topic: [rml][ RedHat] Heel Schokkerig beeld onder een spel (geen Wine)[/rml] ik braaf nVidia drivers installeren.
Als ik die heb geinstalleert de drivers: NVIDIA_GLX-1.0-4191.i386.rpm en NVIDIA_kernel-1.0-4191.rh80up_2.4.18_18.8.0.i386.rpm Site: http://www.nvidia.com/vie...nux_display_ia32_1.0-4191

Zegt mijn RedHat: Graphical Interface could not be found ....
vervolgens boot hij niet.

Ik kan wel bij een scherm komen dat je bij 'boot:' iets in kan voeren .
Als hij probeert een fresh config te doen zegt hij dat dat niet lukt
Lijkt dit op een frisse install van RedHat ?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 20:32:
Lijkt dit op een frisse install van RedHat ?
Tuurlijk niet :)

Kun je nog iets? Inloggen op een text-console ofzo (ctrl-alt F2) ? hoogstwaarschijnlijk wel, want het booten is al lang achter de rug als ie grafisch gaat worden :)
Dan doe je dat, edit je /etc/XF86config, vervangt "nvidia" door "nv", en herstart x.
Dan moet je weer beeld hebben. Nu kun je op zoek gaan naar de fout.
Ga eens op ontdekkingsreis door de logfiles in /var/log, en ongetwijfeld leer je daar een hoop van, en met enig zoeken krijg je ook nog een idee wat er fout is gegaan.
Vind je een fout, en weet je niet hoe je hem moet oplossen, kom dan even hier terug.

Kun je helemaal niets meer, post dan eens wat context-info, want met "Graphical Interface could not be found ...." kun je weinig: wanneer treedt die fout op, want zijn de regels erboven?

[ Voor 8% gewijzigd door AlterEgo op 22-01-2003 20:45 . Reden: add ]

Verwijderd

Topicstarter
mz, het lukt niet.

ik kan bij een soort 'Console' komen waar er staat:

[BlackFis@localhost Blackfis]$ *hier kan ik een command invoeren*

of:

boot: *hier kan ik een command invoeren

de volledig foutmelding is:
I cannot start the X server (your graphical interface). It is likely that it is not set up correctly. Would you like to view the X serer output to diagnose the problem ?

Yes & No

En ik kan BTW wel met die pc in Windows XP komen

oow ja als ik dit intyp van XF68Config dus zo:

[BlackFis@localhost Blackfis]$ /etc/X11/XF86Config

dan staat er: -bash /etc/X11/XF86Config: Permission Denied

:?

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 21:11 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 22:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je moet dat ding editen, bijvoorbeeld met pico, vi, ae, nano of een andere editor. Dat is iets anders dat het bestand executen :). Vervolgens verander je 'nvidia' in 'nv' en je kunt weer grafisch booten, naar alle waarschijnlijkheid.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
log in op console en typ 'su' (SuperUser). Er wordt om je root wachtwoord gevraagd, probeer dan met nano of mc het bestand /etc/X11/XF86Config te bewerken en zoals AlterEgo zegt 'nv' vervangen door 'nvidia'

edit:

Bagger... ik ben te laat :( ik moet sneller leren typen :+

[ Voor 32% gewijzigd door LollieStick op 22-01-2003 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik kan helemaal niet in RedHat komen

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
je kunt bij het opstarten bij boot commando intypen. Kies je kernel (bv. linux of redhat gevolgd door s):

linux s
redhat s

Hiermee ga je naar single mode interface en kan je problemen oplossen :)

succes

edit:

Ik denk dat dit topic dicht gaat. Het is nVidia gerelateerd en daarvoor hebben we een apart groot topic. Kleine topics worden gesloten. zoek dat draadje in de FAQ even op en kijk dan ook hier even naar: [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] :)

AlterEgo zie je hierboven. Dat is ook een user :o :D

[ Voor 48% gewijzigd door LollieStick op 22-01-2003 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 22 januari 2003 @ 21:14:
log in op console en typ 'su' (SuperUser). Er wordt om je root wachtwoord gevraagd, probeer dan met nano of mc het bestand /etc/X11/XF86Config te bewerken en zoals AlterEgo zegt 'nv' vervangen door 'nvidia'

edit:

Bagger... ik ben te laat :( ik moet sneller leren typen :+
hoe start ik zo'n AlterEgo bijv ]. dan ?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 22:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 21:24:
ja maar ik kan helemaal niet in RedHat komen

Als jij iets als '[BlackFis@localhost Blackfis]$' krijgt dan ben je al in Red Hat gearriveerd. Nog niet in de grafische omgeving, maar wel al in een omgeving waarin je alle programma' tot je beschikking hebt en waarin je problemen kunt oplossen. Daarvoor zul je wel iets over het werken met een console moeten weten, maar daar kunnen Google, ww.tldp.org en de FAQ je wel het een en ander over vertellen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 22 januari 2003 @ 21:26:
je kunt bij het opstarten bij boot commando intypen. Kies je kernel (bv. linux of redhat gevolgd door s):

linux s
redhat s

Hiermee ga je naar single mode interface en kan je problemen oplossen :)

succes

[edit]
Ik denk dat dit topic best dicht kan. Het is nVidia gerelateerd en daarvoor hebben we een apart groot topic. Kleine topics worden gesloten. zoek dat draadje in de FAQ even op en kijk dan ook hier even naar :) [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
ff proberen
mmmz installeer linux wel opnieuw

toch bedankt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 21:32 ]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjaa... maar idd, voor nvidia zaken is een apart draadje... en over hoe je in de CLI moet werken, is wel redelijk wat te vinden :)
Succes ermee.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.