Ik ben aan het proberen zelf een upload script in elkaar te zetten.
dit is wat ik tot nu toe heb:
de html code van de upload.html
Dit is de code van upload.php:
Ik krijg dus na het uploaden te zien:
1 (geeft dus aan dat de file wel geupload is)
C:\Program Files\Web Server\PHP\uploadtemp\phpA08.tmp (de temp-file word dus gemaakt)
en dan:
Warning: move_uploaded_file(c:\uploaded) [function.move-uploaded-file]: failed to create stream: Permission denied in C:\Program Files\Web Server\htdocs\php\upload.php on line 9
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move 'C:\Program Files\Web Server\PHP\uploadtemp\phpA09.tmp' to 'c:\uploaded' in C:\Program Files\Web Server\htdocs\php\upload.php on line 9
Het draaid onder win2000 en ik heb gekeken naar de permissions, maar volgensmij kloppen die wel. wat doe ik verkeerd ? (ik heb ipv move_uploaded_file() ook al de gewone copy() geprobeerd, maar die geeft dezelfde fout)
dit is wat ik tot nu toe heb:
de html code van de upload.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <Html> <Head> </Head> <Body> <form enctype="multipart/form-data" action="upload.php" method="POST"> <input type="file" name="my_file"><br> <input type="submit" value="Upload!"> </form> </Body> </Html> |
Dit is de code van upload.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php $str1 = is_uploaded_file($_FILES['my_file']['tmp_name']); $str2 = $_FILES['my_file']['tmp_name']; $uppath = "c:\\uploaded"; echo "$str1\n<br>"; echo "$str2\n<br>"; move_uploaded_file($str2,$uppath); ?> |
Ik krijg dus na het uploaden te zien:
1 (geeft dus aan dat de file wel geupload is)
C:\Program Files\Web Server\PHP\uploadtemp\phpA08.tmp (de temp-file word dus gemaakt)
en dan:
Warning: move_uploaded_file(c:\uploaded) [function.move-uploaded-file]: failed to create stream: Permission denied in C:\Program Files\Web Server\htdocs\php\upload.php on line 9
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move 'C:\Program Files\Web Server\PHP\uploadtemp\phpA09.tmp' to 'c:\uploaded' in C:\Program Files\Web Server\htdocs\php\upload.php on line 9
Het draaid onder win2000 en ik heb gekeken naar de permissions, maar volgensmij kloppen die wel. wat doe ik verkeerd ? (ik heb ipv move_uploaded_file() ook al de gewone copy() geprobeerd, maar die geeft dezelfde fout)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 20:20 ]