spire probs

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 12:39
Mijn coolermaster heb ik vervangen door een spire cooler (zo'n lage ronde, type nr niet bij de hand, kost 40 piek) socket A. Met mijn Coolermaster werd mijn Athlon 25 graden idle/45 graden stressed met die spire is hij bij het booten al 95 graden!!! Nu hoorde ik dat het waarschijnlijk aan de brakke koelpasta ligt die onder de spire zit, kan dit kloppen, zo ja waar kan ik dan in de buurt van Enschede van die prut kopen (het was de bedoeling dat het een goedkope oplossing werd ipv een Alpha, dus via postorder koelpasta bestellen is nvt)?
Of wie weet waar het misschien aan kan liggen, cooler zit er wel strak op.

-KT7 RAID
-Athlon 800mhz (niet oc-ed)

Flickr | Lego collectie

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
ik had hetzelfde probleem!!!! Ik heb nu gewoon weer me coolermaster erop en die spire terug gebracht. Ik had zo`n chrome orb immitatie van spire.

Verwijderd

Oh oh. Denkut niet hoor. Ik heb dat ding ook geprobeerd hier, doet het aardig.
Maar hij past niet lekker op de KT-7. Je moet wat aan de zijkant van de finnetjes afhalen, waar die grote ronde zwarte condensatoren zitten op het mobo, anders past'ie nooit niet op de processor. Als ie dus scheef zit omdat de condensatoren in de weg zit, koelt ie dus voor geen millimeter. En als j'em d'rop forceert en hij past WEL, loop je het risico de processor te kraken..... :(

Het enige positieve van dat al is dus dat je nu hebt bewezen dat een Duron of Tbird nog blijft leven bij 95 graden C. B-)

Om koelpasta te kopen zou ik naar een electronica onderdelen winkel gaan. Zo'n tent die transistoren, IC's en weerstandjes en zo verkoopt.
(Namen weeknie, woon zelf in Amsterdam)
Veel suc6 bij jouw Quest. ;)

• _mARCO_
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Even ter informatie: Die 'thermal pad' die op Spire koelers zit is COMPLETE MEUK!

Er zijn meerdere varianten van: Van dat lichtblauwe spul, en dat roze, kauwgomkleurige zooi. Direct eraf halen, die prut.

Je moet dan wel een materiaal gebruiken dat harder is dan de koelprut (of moet ik zeggen hitte-prut), maar zachter dan het oppervlak van de koeler. Ga dus NOOIT aan de gang met schroevendraaiers enzo. Echter, die doppen van BIC-pennen, die zijn best goed daarvoor.

Wellicht kun je naar het Onderdelenhuis ofzo. Ik weet niet of er zo'n zaak zit in Enschede, maar in Hengelo iig wel. Probeer anders Bertus Workel eens aan De Heurne (naast de Irene Passage). En schuin daar tegenover zitten ook 2 electronica-zaken.

Als je er goeie koelpasta op hebt gedaan, zijn die Spire-koelers eigenlijk best wel aardig.

mARCO

sigloos

Verwijderd

Nou, het enige probleem met die thermal pad op een Spire is dat'ie na één keer monteren vervangen moet worden.

D'rop, goed koelen.
D'raf en weer d'rop.. waardeloos...

• Speedy
Bedankt voor de reacties zover!

Mijn Orb-a-like paste wel meteen op mijn KT7, moest die condensatoren maar heel iets buigen. Heb de cooler er inmiddels weer afgehaald en mijn coolermaster er weer op, temp is weer 25 graden. De pasta op de orb was wel voor een deel weg (precies waar de rand van de core zat...moet bekennen dat het wel met enig gezweet en gekraak ging dat plaatsen :)). Ik probeer het eens bij het onderdelenhuis, hopen dat het dan werkt, ruilen wil niet, komt uit Leeuwarden dat ding en om voor een cooler terug te rijden :).

Flickr | Lego collectie

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En over welke coolermaster gaat het hier, en prijs please.......

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
ik heb met spire nederland gemaild, hieronder de correspondentie:

Mijn vraag:
-----------

ik heb een asus a7v moederbord en een athlon 850mhz cpu. Mijn cpu wordt met de volgende cooler, de spire 5D17B3, toch 63 - 65 graden, volgens de temperatuur meting van mijn asus a7v moederbord. Is dit normaal? Ik heb speciaal die spire cooler gekocht om de temperatuur te drukken.

Met vriendelijke groeten,

S.Oudmaijer

Antwoord van spire:
-------------------

De maximale temp van de AMD Athlon (T-bird) voor de 850MHz is 90 graden.
Als uw cpu tussen de 63 en de 65 graden wordt is dat niet verontrustend.

Als u toch wilt dat de temp lager wordt, adviseer ik de cooler 5C12B3 of de MA324-15
Deze zijn beide AMD Recommended.

Met vriendelijke groet,

European branch office of Fanner Tech Corp.,Ltd.
ByteCom Fanner B.V.

Rolf Borrenbergs
Sales manager

• Speedy
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:14 schreef Cartman! het volgende:
En over welke coolermaster gaat het hier, en prijs please.......[/quote]type weet ik niet, maar het is een el-cheapo van 35 gulden, die van 800mhz-1.2ghz is het.

Het gaat trouwens om de Spire 5D17B3, speciaal voor AMD socket staat erop.

Flickr | Lego collectie

• Speedy
Het was dus schijnbaar geen speciale AMD Spire, heb gemaild met Spire en ik kon em bij hun omruilen. Zonder gezeur ofzo, gewoon goed en netjes!

Flickr | Lego collectie

• djkolk
  • Laatst online: 30-08 15:27
ben begonnen met coolermaster dp5-65h51(25 gld) 63 graden ,daarna 6h51(44 gld) temp 57 graden beide 900@963 heb nu spire ma324-15b3
(17,50 gld) 900@1072 temp 54 graden stressed.

Verwijderd

Op woensdag 15 november 2000 19:02 schreef djkolk het volgende:
ben begonnen met coolermaster dp5-65h51(25 gld) 63 graden ,daarna 6h51(44 gld) temp 57 graden beide 900@963 heb nu spire ma324-15b3
(17,50 gld) 900@1072 temp 54 graden stressed.
Toch wel interessant. Ik begon met een vage koeler met een 60*60*40 vierkant koelblok met nog vagere fan "Green Cooler" DUH (8>,
toen een Spire MA324,
toen een 21B3 Spire Orb-achtige.
De temp was steeds 2 graden lager 8-) , maar zette dus niet veel zoden aan de dijk.

Toen dacht ik, kom, m'n CPU is wat brak en heeft meer koeling nodig ( wil niet lekker boven de 825 :'( )
.. laten we het fannetje van de Ma324 er op de zijkant van dat eerste blokkie bijzetten .. toen dus 4 graden omlaag, kan ie stabiel op 864. :Y) .. gewoon met een beetje schelledraad ..

Moraal dus, als je koelers over hebt, probeer er twee fannetjes op één koelblok te zetten *D.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op maandag 13 november 2000 12:22 schreef TAG_Speedy het volgende:
waar kan ik dan in de buurt van Enschede van die prut kopen
heeft Display het niet ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Milenco
  • Laatst online: 31-08 11:53
Of Funprice?
HG Computers heeft het zeker wel
daar heb ik het ook gekregen
:)

• Speedy
Ja, wou al kijken, maar wacht eerst de omruiling maar is af. Dacht ook wel dat Conrad het had, maar ging meer om wie er goede koelprut heeft.
Toch bedankt!

Flickr | Lego collectie

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 10:56
Die roze prut haal je er perfect af met wasbenzine of terpentine. Hoef je niet te schrapen ofzo. Mijn temp komt nu niet meer boven de 45 graden op 1.85V (inbranden).

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• TwisteR
  • Laatst online: 03-07 13:38
Heb hier nog een GlobalWIN FOP38-7K liggen.....iemand interesse?
Hij is nieuw, maar ik vindt hem teveel lawaai maken. Heb nu de GlobalWIN FOP32 erop. Gaat ook erg goed, en scheelt weer een beetje herrie :)

Heb hem voor 45,- in de aanbieding. Interesse, stuur me ff een mailtje (twister_nl@planet.nl)

PS: Die Spire coolers doen het niet verkeerd, heb zelfs op T.net gelezen dat de MA324-15 beter koelt dan een Chrome Orb. En dat terwijl die Spire vele malen goedkoper is.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb dus even nieuwe prut gesmeerd onder m'n spire let wel dit scheelt bijna 10 GRADEN NIET TE GELOVEN *D
Pagina: 1