Hallo,
Ik heb een probleempje met global.asa. Ik heb ben bezig met een projectje om een gegevens van een winkelwagentje in een textbestand op te slaan. Als een gebruiker internet explorer afsluit terwijl hij aan het winkelen was, moet het textbestandje verwijdert worden. Elke sessie krijgt zijn eigen textbestand. Het probleem is dat het bestand niet wordt verwijdert. Hier de code van global.asa
<script language="vbscript" runat="server">
Sub Application_OnStart
End Sub
Sub Session_OnStart
End Sub
Sub Session_OnEnd
mijnBestand = "winkelwagen" & mySessionId & ".txt"
Set fs = Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
fs.DeleteFile mijnBestand
End Sub
</script>
Nu heb ik op internet een voorbeeltje gevonden van een global.asa waarbij je de online users kunt tellen. Dat had ik even geprobeerd maar wat hij doet is een soort bezoekersteller maken i.p.v. een online user teller. Dit is die code:
Sub Application_OnStart
Application("visitors")=0
End Sub
Sub Session_OnStart
Application.Lock
Application("visitors")=Application("visitors")+1
Application.UnLock
End Sub
Sub Session_OnEnd
Application.Lock
Application("visitors")=Application("visitors")-1
Application.UnLock
End Sub
</script>
Wat hij eigenlijk niet doet is de methode session_onend.. En dat doet hij volgens mij ook niet bij het eerste voorbeeldcode.
Iemand suggesties?
Ik heb een probleempje met global.asa. Ik heb ben bezig met een projectje om een gegevens van een winkelwagentje in een textbestand op te slaan. Als een gebruiker internet explorer afsluit terwijl hij aan het winkelen was, moet het textbestandje verwijdert worden. Elke sessie krijgt zijn eigen textbestand. Het probleem is dat het bestand niet wordt verwijdert. Hier de code van global.asa
Sub Application_OnStart
End Sub
Sub Session_OnStart
End Sub
Sub Session_OnEnd
mijnBestand = "winkelwagen" & mySessionId & ".txt"
Set fs = Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
fs.DeleteFile mijnBestand
End Sub
</script>
Nu heb ik op internet een voorbeeltje gevonden van een global.asa waarbij je de online users kunt tellen. Dat had ik even geprobeerd maar wat hij doet is een soort bezoekersteller maken i.p.v. een online user teller. Dit is die code:
Sub Application_OnStart
Application("visitors")=0
End Sub
Sub Session_OnStart
Application.Lock
Application("visitors")=Application("visitors")+1
Application.UnLock
End Sub
Sub Session_OnEnd
Application.Lock
Application("visitors")=Application("visitors")-1
Application.UnLock
End Sub
</script>
Wat hij eigenlijk niet doet is de methode session_onend.. En dat doet hij volgens mij ook niet bij het eerste voorbeeldcode.
Iemand suggesties?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 19:43 ]