• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14
Vanmiddag liep ik ineens tegen de SONY DSC U10 en U20 op. Het waren echt hele mooie dingen vond ik en zagen er goed en lekker handelbaar uit. Tot zover niks aan de hand natuurlijk (ik had hem al bijna gekocht ;) )

Toen ik thuis kwam heb ik even alle specs opgezocht en die zijn voor mijn eisen goed genoeg (that is:klikken als het leuk is zonder topkwaliteit).
Met de nieuwe en aankomende telefoons kan dit echter ook en nu twijfel ik toch. Ik heb een aantal foto's gezien van een Nokia 7650 en die zie er best goed uit (in het donker iets minder) en meten geloof ik 640 * 480. De volgende generatie zal wel iets beter zijn en dan zal mijn abo ook net voorbij zijn denk ik (oktober).
Op de nokia site zie ik alweer leuke mooie toestellen staan met foto-optie. Das toch leuk want die heb je altijd bij je en anders loop je met weer een extra apparaatje te zeulen.

Dus nu de vraag: Wat te doen? Telefoon alleen houden om te bellen en een leuke camera erbij of toch een multimedia toestel gaan halen?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
eerste optie..

Verwijderd

jah ik zou ook allebei apart doen.

Verwijderd

ik weet het niet hoor: het gebruiksgemal van een telefoon-digicam is veel makkelijker.

Voorbeeld: je loopt op straat en er ontploft iets.
Telefoon heb je toch wel in je zak (aan!) of in je hand: KLIK! En je hebt die foto.
Digicam: die bescherm je goed dus eerst uit je rugzak, uit zijn tas, aanzetten, instellen.... TE LAAT!...

Voor betere foto's heb je wel een digicam nodig, voor snelle foto's is zo'n telefoon lang niet gek (ook al is het vloeken in de kerk hier :+)

Verwijderd

ik denk dat je gewoon even moet bekijken voor wat je de camera gaat gebruiken.
voor foto's van pro kwaliteid kan je denk beter een losse cam kopen.
als je het niet heel erg uitmaakt of dat je foto's er superstrak uitzien, dan kan je beter voor een fotomobiel kiezen !

• Redshark
is dat omdat de kwaliteit van camera's in telefoons gewoon minder is en je ook niet verwacht dat dit zal gaan veranderen binnen 1/2 jaar. Hier twijfel ik namelijk nogal over en omdat ik ook niet erg hoge eisen stel (wél goede foto's) zie ik dit nog wel in telefoons terecht komen

• Redshark
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 19:34:
ik weet het niet hoor: het gebruiksgemal van een telefoon-digicam is veel makkelijker.

Voorbeeld: je loopt op straat en er ontploft iets.
Telefoon heb je toch wel in je zak (aan!) of in je hand: KLIK! En je hebt die foto.
Digicam: die bescherm je goed dus eerst uit je rugzak, uit zijn tas, aanzetten, instellen.... TE LAAT!...

Voor betere foto's heb je wel een digicam nodig, voor snelle foto's is zo'n telefoon lang niet gek (ook al is het vloeken in de kerk hier :+)
Dat is dus weer niet zo, de hoofd reden dat ik nog geen digicam heb is omdat ik ze niet gemakkelijk in mij broekzak kan doen, dit model dus wel en daarom vind ik hem ook zo leuk (en ziet er gelikt uit) De opstarttijd is volgens sony 1,0 seconde dus dat is wel ok. Alleen loop ik dan weer met nog een apparaat op zak (naast al telefoon, sleutels, portemonnee e.d standaard dingen)
Maar is de kwaliteit van die foto's te vergelijken met een telefoon camera?

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 21:45
De U20 van sony (dat mini dingetje) is een 2 megapixel camera. De foto's die je daarmee maakt zijn oneindig veel mooier dan die van een gsm. Voor een 2 megapixel met zo weinig opties (o.a. geen zoom) is het wel een knap duur cameraatje. Voor hetzelfde geld heb je een (grotere) die ak deze opties wel heeft.

De huidige camera's in mobiele telefoons zijn meer een leuke gimmick.

[ Voor 5% gewijzigd door Palmboom op 22-01-2003 19:50 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Palmboom schreef op 22 januari 2003 @ 19:50:
De U20 van sony (dat mini dingetje) is een 2 megapixel camera. De foto's die je daarmee maakt zijn oneindig veel mooier dan die van een gsm. Voor een 2 megapixel met zo weinig opties (o.a. geen zoom) is het wel een knap duur cameraatje. Voor hetzelfde geld heb je een (grotere) die ak deze opties wel heeft.

De huidige camera's in mobiele telefoons zijn meer een leuke gimmick.
Daarnaast heeft een echte digitale camera, autofocus, een flitser, en kun je daar verwisselbaar geheugen insteken. Maar de Sony camera is niet echt geweldig voor dat geld, je kan beter een Fuji Finepix A202 of Canon Powershot A200 kopen voor dat geld.

Versturen van foto's kan met zo'n digicam ook, ik steek gewoon de CF kaart in mijn PDA en kan dan foto's e-mailen via een GSM met infrarood...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Redshark
Het lijkt me dus duidelijk waar ik het beste voor kan gaan, het wordt dus waarschijnlijk een digicam. nu alleen nog het model maar dat staat eigenlijk al vast want ik ga toch voor lekker compact ipv extra functies die ik eigenlijk haast nooit zal gebruiken (wil gewoon knip:foto:klaar).

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:58

Floor-is

5.2

Digicam doh!

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 22-01-2003 23:38 ]

Bericht hierboven

Verwijderd

U20 is een leuk dingetje, als je gewoon lekker simpel foto´s wilt maken!
Past in je broekzak...
Sony Cybershot DSC-U20
Pagina: 1