Toon posts:

MNF inlog problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik ben een Linux nOOB, maar ik heb zojuist Linux MNF geinstalleerd, en heb een vraag. Want als hij klaar is met installeren en opstarten word het beeld zwart
Dan druk ik op Enter en kan inloggen
Ik wil dan inloggen met root en mijn wachtwoord, maar hij zegt dan dat mijn wachtwoord incorrect is, en ik weet zeker dat dit een goed wachtwoord is.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, of heeft dit ook gehad
Alvast bedankt,
een nOOb

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Staats capslock uit? Heb je dezelfde toetsenbord layout (niet azerty/qwerty verwisseld toevalllig), probeer anders een wachtwoord in te stellen zonder 'vreemde' tekens zoals tildes, komma's etc.

In het uiterste geval: probeer op te starten met als optie '1' achter de lilo prompt (dus 'linux 1' o.i.d. zal er dan wel staan), dan kom je in een mode waarin je meteen root bent, en je het wachtwoord als het goed is kunt wijzigen (met 'passwd').

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dit eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Linux 1 doe, kan ik wel opstarten in de root, maar hoe kan ik nu via mijn web browser toegang krijgen???

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:33
Nee, je moet in die single user mode alleen het root password veranderen. Daarna rebooten om in het standaard runlevel te komen (redhat/mandrake is dat 3 geloof ik)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe verander ik het wachtwoord? want het wachtwoord van de admin klopr wel. En in de linux 1 modus, klopt het wachtwoord ook :'(

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Heb je de handleiding al eens gelezen ??
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Verwijderd

Wilke schreef op 22 January 2003 @ 19:43:
In het uiterste geval: probeer op te starten met als optie '1' achter de lilo prompt (dus 'linux 1' o.i.d. zal er dan wel staan), dan kom je in een mode waarin je meteen root bent, en je het wachtwoord als het goed is kunt wijzigen (met 'passwd').
offtopic:
OMFG... Je gaat me niet vertellen dat mnf direct inlogt in singleuser.... Hoeveel van dit soort gaten zijn er dan nog meer in mnf (ff afgezien van init=/bin/sh)

Anyways, tik op de prompt het volgende in om je wachtwoord te wijzigen (en lees eens wat meer docs :P )
code:
1
passwd root

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 20:25 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01

Inderdaad, het begint nu wel heel veel op een helpdesk te lijken. Daarom gaat dit topic dan ook dicht.

r3b00t: Wat betreft of dit een 'beveiligingslek' is: nee, dat is het niet, dit is expres zo gemaakt. Maar het is gewoon uit te zetten hoor (ben even vergeten hoe though, zoek maar met google :) )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.