Toon posts:

[DVD] Wat is er met mijn Creative PC-DVD Dxr2 5X drive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus bovengenoemde DVD drive, hij pakt perfect audio cd's en dvd's, maar als ik er een CDR of CDRW in doet hij vreemd. Het lampje gaat branden, hij tikt (?) een paar keer en daarna gaat het lampje weer uit alsof er geen CD in zit.
Ik snap echt niet waar het aan kan liggen, ik heb de drive al heel lang en het is me wel vaker opgevallen. Zelf dacht ik om er een nieuwe firmware op te flashen want iets staat me bij dat dat vroeger mislukt is maar een firmware update kan ik via de Creative site en Google niet vinden.

Iemand tips of ideeen?

Verwijderd

Heb je al eens geprobeert om nieuwe ASPI drivers te installeren, misschien kan het hier aanliggen, misschien weet iemand anders nog wel meer. maar denk dat het daar aanligt

Verwijderd

Topicstarter
Aan de ASPI drivers zal het niet liggen aangezien CDRW's wel gewoon herkend worden in m'n CDRW drive.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik weet niet welke firmware je nu hebt maar met Google heb ik zo en zo al een aantal hits.

Haalt een update niets uit en eventueel nieuwe aspi drivers ook niet dan denk ik dat hij gewoon langzaam aan het overlijden is. Er zit nu eenmaal een uiterste houdbaarheidsdatum aan DVD en CD drives :)

Verwijderd

Topicstarter
De meeste sites zijn outdated of bevatten linux drivers maar thanx iig ga nog wel ff verder kijken.
Ik geloof niet dat hij dood is, ik gebruik hem echt nooit, heb er misschien 20x een DVD op gespeeld en that's it, en Audio en DVD doet hij wel perfect.

ASPI drivers zijn toch voor Windows en niet voor een device apart?

FF klein vraagje m.b.t flashen vanuit Windows XP, is de commandline voldoende?
Aangezien ik geen floppydrive in huis heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 21:50 ]

Verwijderd

Ik had ook een Creative DVD player 5X.
Speelde op gegevemoment ook allen nog maar goed dvd's af. Gewone CD-roms's deed hij heel slecht als ze het al deden.

Leek me slijtage dus heb er maar nieuwe dvd drive ingezet toen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 21:51:
Ik had ook een Creative DVD player 5X.
Speelde op gegevemoment ook allen nog maar goed dvd's af. Gewone CD-roms's deed hij heel slecht als ze het al deden.

Leek me slijtage dus heb er maar nieuwe dvd drive ingezet toen...
Zoals ik al zei, slijtage bestaat echt niet, dit is de eerste keer in een jaar dat ik hem aan de stroom hang aangezien ik een HTPC wil bouwen wilde ik ff checken of hij dat probleem nog had en of ik dat kan verhelpen.

Het staat wel in de nieuwe firmware:
2.Improvemant CD/DVD/DVDRAM readability
Pagina: 1