[mysql] teller mee laten lopen

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Ik heb een query om te zoeken. Nu wil ik graag bij elk zoekresultaat aangeven het hoeveelste zoekresultaat het is.

Ik moet dus in de query een soort teller mee laten lopen in de select voor elke row.

Dit kan niet in php aangezien ik de resultset meteen doorgeef aan de templates, en bovendien als ik dan met volgende/verder knopjes wil werken, wordt die teller gereset.

Heeft iemand een idee hoe ik die teller als veld kan mee selecteren?

code:
1
2
3
4
5
SELECT 
              teller van deze row as teller
FROM
              zoektabel
.....

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

limit / offset :?

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34

DanceTrend

w0ei

http://www.php.net/manual...n.mysql-affected-rows.php :?

edit:

Hmm die werkt alleen voor insert-update-delete querys.. Heb je niets aan denk ik :)

edit:
#2:
Even verder zoeken, kwam ik hier op uit: http://www.php.net/manual/en/function.mysql-info.php ... Misschien heb je daar wat aan?

En hoezo wordt je tellertje gereset als je naar volgende pagina gaat? Dan geef je de waarde om te beginnen toch gewoon mee in je URL? :?

[ Voor 41% gewijzigd door DanceTrend op 22-01-2003 19:04 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Je kan in de lus die de records ophaalt een variabele declareren waarvan de waarde in elke move.next met één toeneemt. Deze waarde kan je vervolgens naar het scherm sturen en dus weergeven welk resultaat het uit een zoekopdracht is.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Misschien moet je je probleem bij je template(parser) zoeken en niet bij mysql?

Verwijderd

als je de resultset meteen doorgeef kan je toch gewoon een teller uit php in de resultset zetten door in de query iets te doen als:
SELECT '$teller' AS teller, bla bla

Maar het lijkt een beetje het probleem aanpakken aan de verkeerde kant

• CyberSnooP
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 21:31:
als je de resultset meteen doorgeef kan je toch gewoon een teller uit php in de resultset zetten door in de query iets te doen als:
SELECT '$teller' AS teller, bla bla
Wil dat werken zou je $teller voor elke rij moeten aanpassen in PHP en dus voor elke rij een query uitvoeren. Vage oplossing dus :)

Zoals al gezegd moet je proberen je code die de query weergeeft aanpassen zodat die bijhoudt welke rij hij aan het weergeven is, dat proberen te mengen in de output van je Database lijkt me zelden nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberSnooP op 22-01-2003 22:43 ]

|_____vakje______|

• maartenvdv737
  • Laatst online: 17-08 15:34
Erg vervelend, want de template class is niet zo makkelijk meer aan te passen, en ik zit nu ook met het probleem dat met vorige/verder knopjes ik niet meer weet bij welk resultaat ik was... Tenzij ik dat meegeef in een variabele = vies.

IIG bedankt voor de reacties

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Is niet vies, maar netjes.
Je moet toch weten welke pagina je weergeeft.
Je geeft zelf al aan dat je template vorig&volgend als functionaliteit heeft.
Waarschijnlijk wil je ook nog de grootte van de resultset aanpassen aan input van de gebruiker (next 10/25/50). Dus lekker oplossen in je template en gebruiken richting MySQL.
Bedenk dat een DB niet voor de presentatie is, maar alleen voor het vergaren van de gegevens.
Pagina: 1