Toon posts:

Exact 7.2 Dos via Terminal Server

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Exact 7.2 Dos via terminal server client te starten, maar krijg de fout:

16-bits MS-DOS-subsysteem

EMENU.EXE
Kan het videoapparaat niet initialiseren voor volledige scherm-weergave.

Als ik de toepassing gewoon op de server start, gaat het wel goed, dus files buffers en de rest staat echt wel goed. Ook de snelkoppeling verwijst niet naar volledig scherm, maar staat op Normaal Venster.

hoe krijg ik deze applicatie aan de gang?? Het is erg belangrijk dus graag jullie suggestie's!

Verwijderd

nt4 tse of win2k ts?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

DOcumentatie op de exact site
Unsupported platforms

Windows Terminal Server
Citrix Winframe
Workstations where Windows is started from a network server
Alpha processors
The Microsoft Service for NetWare Directory Services
Cluster Server
Servers and workstations without the Y2K update
Beta Releases and Release Candidate Operating Systems
Emulation of Windows environments (i.e. Windows emulation on Apple Macintosh)
Windows NT 3.5x server and workstation
Novell Netware 3.12 and older versions
Linux
Lantastic Networks

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:25

mno

Als het probleem gaat om het opstartplaatje van Exact dan kan je hem ook in niet-grafische mode opstarten. Emenu -g of -q of zoiets.

Gewoon rösti

Verwijderd

Zer0 schreef op 22 januari 2003 @ 20:52:
Unsupported platforms

Windows Terminal Server
Citrix Winframe
Dat maakt de uitdaging des te groter. Je bent een tweaker of je bent het niet. Bemoedigend is zulk nieuws niet uiteraard.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

[quote]Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 18:52:

EMENU.EXE

Wat je kunt proberen is een parameter (min nul) meegeven met het opstarten van emenu.exe :

..\emenu.exe -0

Op deze manier wordt het grafisch beginscherm overgeslagen. Bijna zeker dat hier je probleem zit.

>:)

Btw, net ff getest. Bij mij werkt het prima zoals hierboven staat. Alleen moet je niet met een full-screen opstarten maar in een 'window'.

Sux6 en laat ff weten of het werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door nightowl op 22-01-2003 22:22 . Reden: Getest ]

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:09:
[...]

Dat maakt de uitdaging des te groter. Je bent een tweaker of je bent het niet. Bemoedigend is zulk nieuws niet uiteraard.
Je kan idd wel tweaken en het misschien aan de gang krijgen, maar het is dan wel zaak om daarna heel grondig te gaan testen, want meestal wil je wel dat de administratie aan het eind van het jaar klopt, en Exact zal dat niet garanderen als je op een unsupported platform draait.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 18:52:
Ik probeer Exact 7.2 Dos via terminal server client te starten, maar krijg de fout:

16-bits MS-DOS-subsysteem

EMENU.EXE

Als ik de toepassing gewoon op de server start, gaat het wel goed, dus files buffers en de rest staat echt wel goed. Ook de snelkoppeling verwijst niet naar volledig scherm, maar staat op Normaal Venster.

hoe krijg ik deze applicatie aan de gang?? Het is erg belangrijk dus graag jullie suggestie's!
Het is zeer zeker mogelijk. Ik heb het bij een klant draaien, die binnenkort over gaat naar Exact Globe 2000 gaat. We maken gebruik van TS server (Windows 2000) en de exact versie voor dos versie 7.21 (ergens in die buurt).

Wat belangrijk is, dat is dat instellingen goed weet te krijgen van je opstarticoon.

Je schreef dat het op de server wel goed gaat, maar doe je dat onder de gebruiker of de admin. Hou er ook rekening mee, dat gebruik wordt gemaakt van profielen onder Windows 2000.

Suc7

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bijzonder bedankt, EMENU.EXE -0 is genoeg, dat opstartscherm hecht ik toch geen waarde aan... :-) Super voor de reply's. Hing net aan de CSS helpdesk, bedacht dat ik nog niet naar de replys had gekeken, wordt in de wacht gezet, kijk snel, helpdesk weer en ze wisten niet hoe het moest. Kon ik ze meteen de oplossing vertellen :-)

Nogmaals Thnx!

Verwijderd

Meer als 1,5jaar oude topic, maar perfect passend op mijn vraag :)

Kun je ook op een of andere manier full-screen disable'n voor Exact Dos? Want wij werken hier ook via TS met exact, en soms laten mensen Exact fullscreen aanstaan, en sluiten dat met kruisje TS af :( gevolg, inloggen --> zwart scherm. Moeten wij weer de hele zooi resetten van zijn inlogsessie. Daarom willen we mensen dwingen in een window te werken, maar zolang ze zelf het gewoon fullscreen kunnen maken helpt het natuurlijk niks.

Is er een oplossing voor??

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Exact starten met de volgende parameters.

EMENU.EXE -0 -m

probleem opgelost!

Is ook na te vragen bij de betere (beste) Exact Software Centers.. >:)

• Bart©
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 10:29:
Meer als 1,5jaar oude topic, maar perfect passend op mijn vraag :)

Kun je ook op een of andere manier full-screen disable'n voor Exact Dos? Want wij werken hier ook via TS met exact, en soms laten mensen Exact fullscreen aanstaan, en sluiten dat met kruisje TS af :( gevolg, inloggen --> zwart scherm. Moeten wij weer de hele zooi resetten van zijn inlogsessie. Daarom willen we mensen dwingen in een window te werken, maar zolang ze zelf het gewoon fullscreen kunnen maken helpt het natuurlijk niks.

Is er een oplossing voor??
Ueh, eigenschappen van icoontje aanpassen en instellen dat je EvD in een window wil draaien i.p.v. full-screen?? Allways works for me!

Ueh, en wat dacht je van disconnect uitschakelen in start-menu?

[ Voor 5% gewijzigd door Bart© op 13-05-2004 10:38 ]

Verwijderd

Sierra-NL schreef op 13 mei 2004 @ 10:35:
[...]

Ueh, eigenschappen van icoontje aanpassen en instellen dat je EvD in een window wil draaien i.p.v. full-screen?? Allways works for me!
Ja, dat is het eerste wat ik ingesteld heb.. Maar mensen vinden het lastig, duwen ALT-ENTER en huppa, daar is je fullscreen :(

Maar die -m --> dit is macro's inschakelen als ik me niet vergis, voorkomt dat dat je fullscreen kunt gaan werken?

--edit--

Ah I see :) Je reageerde in eerste instantie op het superoude topic wat al dicht was >:) Maaru, ja, jou antwoord op mijn reactie is niet voldoende, het moet echt uitgeschakeld worden

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 10:43 ]

• Bart©
helaas, Alt-Enter is een Windows-functie en dat kun je in Exact niet uitzetten.
De parameter '-m' is een enter. Een voorbeeld.

EMENU.EXE -0 -m
--> laat meteen het loginscherm zien zonder te hoeven wachten.
EMENU.EXE -0 -m -g=username -m
--> vult ook nog eens je gebruikersnaam in en geeft een enter zodat je meteen in het wachtwoord-veld terecht komt.

offtopic:
Ik had inderdaad niet goed gelezen voor het plaatsen van mijn eerste reactie. Aangezien ik bij een Exact Software Centre werk dacht ik, 'Dat weet ik wel!'.

[ Voor 91% gewijzigd door Bart© op 13-05-2004 10:53 ]

Pagina: 1